AKADEMIA HR - Rozwijanie kompetencji międzykulturowych w ramach zarządzania personelem: Trening umiejętności komunikacyjnych i empatycznych potrzebnych do skutecznej współpracy międzykulturowej - szkolenie. | *możliwa forma zdalna
AKADEMIA HR - Rozwijanie kompetencji międzykulturowych w ramach zarządzania personelem: Trening umiejętności komunikacyjnych i empatycznych potrzebnych do skutecznej współpracy międzykulturowej - szkolenie. | *możliwa forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia „Rozwijanie kompetencji międzykulturowych w ramach zarządzania personelem" są menedżerowie, liderzy zespołów oraz specjaliści działów HR pracujący w różnorodnych organizacjach, niezależnie od ich międzynarodowego charakteru. Szkolenie adresowane jest także do właścicieli firm, kadry zarządzającej, kierowników i osób przewidzianych do awansu na stanowiska kierownicze, które współpracują z cudzoziemcami lub zatrudniają pracowników z różnych kultur.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „AKADEMIA HR - Rozwijanie kompetencji międzykulturowych w ramach zarządzania personelem: Trening umiejętności komunikacyjnych i empatycznych potrzebnych do skutecznej współpracy międzykulturowej - szkolenie” przygotowuje uczestników do samodzielnego rozwiązywania konfliktów międzykulturowych, budowania efektywnych zespołów wielokulturowych oraz podejmowania świadomych decyzji zarządczych w kontekście różnorodności kulturowej, dzięki czemu wzrośnie efektywność i harmonia w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników oraz pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników i sprawiedliwości organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania ich potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program ramowy szkolenia odpowiada na potrzeby pracodawców i pracowników działających w międzynarodowym środowisku, zapewniając rozwój kluczowych kompetencji niezbędnych do skutecznej komunikacji, współpracy i budowania zaufania w zespołach wielokulturowych. Poprzez omawianie różnic kulturowych, analizowanie typowych wyzwań komunikacyjnych oraz rozwijanie umiejętności empatii i otwartości, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego rozwiązywania konfliktów, efektywnego zarządzania czasem oraz budowania harmonijnych relacji w miejscu pracy. Dzięki temu wzrasta efektywność i spójność zespołów, co przekłada się na lepsze wyniki i zadowolenie z pracy. Program szkolenia przewiduje prace w parach i w grupach kilku osobowych w zależności od ćwiczenia, a także pracę indywidualną.
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Dzień 1: Komunikacja w zespole międzykulturowym
- Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej:
- rola komunikacji w miejscu pracy;
- definicja i znaczenie komunikacji międzykulturowej w organizacji;
- omówienie różnic kulturowych w komunikacji i ich wpływu na relacje między pracownikami oraz efektywność pracy zespołowej;
2. Analiza typowych wyzwań komunikacyjnych:
- analiza zachowań komunikacyjnych wynikających z różnic kulturowych - różnice w języku i formie komunikacji;
- problemy związane z nieporozumieniami kulturowymi i ich wpływ na relacje w zespole;
- znaczenia formy komunikacji, w tym gestów, mimiki, tonu głosu i dystansu osobistego;
- studia przypadków związanych z komunikacją międzykulturową w organizacji – bariery komunikacyjne;
- rozwój umiejętności empatii i otwartości w komunikacji z osobami z różnych kultur.
3. Komunikacja z przełożonym:
- omówienie różnic kulturowych w podejściu do hierarchii, władzy i podejmowania decyzji;
- analiza różnic w podejmowaniu decyzji, takich jak podejście indywidualne vs. grupowe czy podejście zorientowane na zadania vs. relacje, a typ osobowości;
- czy tak bardzo się różnimy - oczekiwania szef-pracownik w różnych kulturach.
4. Znaczenie czasu i punktualności w pracy:
- omówienie, jak punktualność jest postrzegana w kontekście pracy i biznesu w Polsce i innych karach;
- ustalanie jasnych zasad dotyczących punktualności i zarządzania czasem w międzykulturowym zespole;
- analiza sytuacji biznesowych, w których różnice w podejściu do czasu i punktualności mogą prowadzić do konfliktów lub problemów, oraz identyfikacja skutecznych strategii rozwiązania tych sytuacji.
Dzień 2: Budowanie zaufania i współpracy
- Budowanie zaufania i współpracy:
- Definicja zaufania i jego znaczenie w międzykulturowych relacjach;
- Omówienie różnic kulturowych w podejściu do zaufania w różnych kulturach;
- Analiza wartości, norm i zachowań, które są kluczowe dla budowania zaufania w odmiennych kulturach;
- Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w budowaniu zaufania;
- Analiza czynników wpływających na efektywność współpracy międzykulturowej:
- kultura biznesowa;
- znajomość lokalnego rynku;
- komunikacja;
- budowanie relacji;
- bariery kulturowe;
- rys historyczny i kontekst społeczno-polityczny.
2. Dobry pracownik i dobity szef – perspektywa międzykulturowa i jej znaczenie we współpracy:
- omówienie znaczenia dobrego pracownika i dobrego szefa w kontekście biznesu międzykulturowego;
- określenie wspólnych wartości i oczekiwań wobec liderów i pracowników;
- identyfikacja kluczowych wartości i cech charakteryzujących dobrego pracownika i dobrego szefa w zespołach międzykulturowych;
- omówienie oczekiwanych kompetencji zawodowych i osobistych, które są istotne dla dobrego pracownika i dobrego szefa, uwzględniając różnice kulturowe.
3. Efektywny zespół międzykulturowy:
- Omówienie kluczowych czynników wpływających na lepszą efektywność zespołu, tj.:
- zdefiniowanie wspólnych celów i oczekiwań;
- jasne określenie kompetencji i ról każdego członka zespołu;
- otwarta komunikacja;
- zaufanie;
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów;
- regularne monitorowanie postępów;
- rozwój umiejętności miękkich;
- motywowanie i uznawanie osiągnięć;
- Współpraca i budowanie synergii - ćwiczenia i gry zespołowe mające na celu budowanie współpracy, współdziałania i budowania synergii pomiędzy członkami zespołu.
4. Walidacja efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł I | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł II | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł III | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł IV - walidacja efektów uczenia się | Prowadzący Edyta Budzińska-Musiał | Data realizacji zajęć 11-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 880,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Budzińska-Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują: skrypt szkoleniowy, prezentację multimedialną, indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne a także certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały niezbędne do przeprowadzenia gier/testów/ćwiczeń dydaktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 6 osób.
Informacje dodatkowe
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 71 lub 71 877 75 25 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi