Kurs Trener śmiechoterapii z elementami aerobowych ćwiczeń śmiechowych oraz elementami technik relaksacyjnych - kurs stacjonarny
Kurs Trener śmiechoterapii z elementami aerobowych ćwiczeń śmiechowych oraz elementami technik relaksacyjnych - kurs stacjonarny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osób pracujących w zawodach pomocowych - psychologów, pedagogów, terapeutów zajęciowych, pracowników socjalnych, trenerów personalnych.
- Osób zajmujących się edukacją i rozwojem osobistym - nauczycieli, trenerów, coachów.
- Osób zainteresowanych rozwojem osobistym - osoby pragnące poprawić swoje umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem, poprawy zdrowia psychicznego i fizycznego.
- Osób pracujących w branży wellness i fitness - instruktorów fitness, trenerów personalnych, pracowników ośrodków wellness.
- Firm i organizacji - osoby odpowiedzialne za HR i wellbeing pracowników.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym jest kompleksowe przygotowanie uczestników do profesjonalnego prowadzenia sesji śmiechoterapii. Kurs ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności niezbędne do wykorzystania śmiechu jako narzędzia terapeutycznego oraz do integracji technik relaksacyjnych z ćwiczeniami śmiechowymi. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafili tworzyć i prowadzić programy śmiechoterapii dostosowane do potrzeb różnych grup docelowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie Koncepcji Śmiechoterapii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zdefiniować śmiechoterapię, wymienić jej główne cele oraz korzyści zdrowotne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętność Stosowania Technik Śmiechoterapii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zastosować różne techniki śmiechoterapii w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Znajomość Praktycznych Zastosowań Śmiechoterapii w Różnych Kontekstach | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna różne zastosowania śmiechoterapii w pracy z grupami, w środowisku pracy i w życiu codziennym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętność Prowadzenia Sesji Śmiechoterapii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaplanować i przeprowadzić sesję śmiechoterapii. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Świadomość Etycznych i Bezpiecznych Praktyk w Śmiechoterapii | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna zasady etyczne i bezpieczne praktyki związane z prowadzeniem sesji śmiechoterapii. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Celem biznesowym jest zwiększenie konkurencyjności i atrakcyjności firm oraz instytucji w branżach związanych z pomocą psychologiczną, edukacją, rozwojem osobistym oraz wellness i fitness. Dzięki szkoleniu pracownicy tych firm zdobędą nowe kompetencje, które pozwolą na rozszerzenie oferty usług o innowacyjne metody terapeutyczne i relaksacyjne. To z kolei przyczyni się do wzrostu satysfakcji klientów, poprawy ich zdrowia i dobrostanu, a także zwiększenia lojalności i zaangażowania pracowników. Inwestycja w rozwój umiejętności z zakresu śmiechoterapii pozwoli firmom na wyróżnienie się na rynku oraz nawiązywanie długotrwałych relacji z klientami.Efekt usługi
Wiedza
1. Znajomość teoretycznych podstaw śmiechoterapii oraz jej korzyści zdrowotnych
- Uczestnik rozumie, jak śmiech wpływa na zdrowie psychiczne i fizyczne, w tym mechanizmy biologiczne i psychologiczne, które są aktywowane podczas śmiechu.
- Uczestnik potrafi wyjaśnić historię śmiechoterapii, jej ewolucję oraz różne podejścia stosowane na przestrzeni lat.
- Uczestnik zna badania naukowe potwierdzające skuteczność śmiechoterapii oraz potrafi je zacytować w kontekście praktyki zawodowej.
2. Znajomość różnorodnych technik śmiechoterapii oraz technik relaksacyjnych
- Uczestnik zna i potrafi opisać podstawowe techniki śmiechoterapii, takie jak ćwiczenia śmiechowe, gry i zabawy śmiechowe, oraz wie, jak je stosować w różnych kontekstach terapeutycznych.
- Uczestnik rozumie, jak techniki relaksacyjne, takie jak techniki oddechowe, medytacja i mindfulness, mogą być integrowane ze śmiechoterapią w celu maksymalizacji korzyści zdrowotnych.
- Uczestnik zna metody oceny efektywności sesji śmiechoterapii i technik relaksacyjnych oraz potrafi dostosować programy do indywidualnych potrzeb uczestników.
Umiejętności
1. Prowadzenie sesji śmiechoterapii, zarówno grupowych, jak i indywidualnych
- Uczestnik potrafi zaplanować i przeprowadzić sesję śmiechoterapii, uwzględniając potrzeby i oczekiwania grupy lub jednostki.
- Uczestnik potrafi wykorzystać różnorodne techniki śmiechoterapii i relaksacyjne w celu stworzenia angażujących i skutecznych sesji terapeutycznych.
- Uczestnik jest w stanie monitorować postępy uczestników i dostosowywać ćwiczenia w zależności od ich reakcji i potrzeb.
2. Łączenie technik relaksacyjnych z ćwiczeniami śmiechowymi
- Uczestnik potrafi włączyć techniki oddechowe, medytację oraz mindfulness do sesji śmiechoterapii w celu zwiększenia jej efektywności.
- Uczestnik potrafi tworzyć programy, które harmonijnie łączą elementy relaksacyjne i śmiechowe, zapewniając holistyczne podejście do zdrowia psychicznego i fizycznego.
- Uczestnik jest w stanie przeprowadzać sesje relaksacyjne, które pomagają uczestnikom w redukcji stresu, poprawie koncentracji oraz ogólnego samopoczucia.
Kompetencje społeczne
1. Efektywna komunikacja z uczestnikami sesji śmiechoterapii
- Uczestnik potrafi jasno i zrozumiale przekazywać instrukcje oraz informacje dotyczące ćwiczeń i technik śmiechoterapii.
- Uczestnik umie słuchać i reagować na feedback uczestników, dostosowując swoje podejście w celu zapewnienia maksymalnego komfortu i zaangażowania.
- Uczestnik potrafi budować zaufanie i pozytywną atmosferę podczas sesji, co sprzyja otwartości i efektywności terapii.
2. Budowanie pozytywnej atmosfery i motywowanie uczestników do aktywnego udziału
- Uczestnik potrafi stosować techniki motywacyjne, które zachęcają uczestników do aktywnego udziału w sesjach śmiechoterapii.
- Uczestnik umie rozpoznawać i reagować na bariery psychologiczne, które mogą utrudniać pełne zaangażowanie uczestników, i stosować odpowiednie strategie wsparcia.
- Uczestnik jest w stanie promować wartości śmiechu i relaksacji w swoim otoczeniu, inspirując innych do korzystania z tych technik w codziennym życiu.
Kurs zapewnia teoretyczne i praktyczne przygotowanie do prowadzenia sesji śmiechoterapii, umożliwiając uczestnikom skuteczne zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy zawodowej oraz w życiu osobistym.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Aby skutecznie potwierdzić osiąganie efektów szkolenia "Trener śmiechoterapii" z elementami aerobowych ćwiczeń śmiechowych oraz technik relaksacyjnych, zaprojektujemy kompleksową metodę ewaluacji, która obejmuje zarówno oceny w trakcie kursu, jak i po jego zakończeniu. Metoda ta będzie składać się z kilku kluczowych komponentów:
1. Pre-test i Post-test
Pre-test:
- Przeprowadzony na początku kursu, aby ocenić początkowy poziom wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie śmiechoterapii i technik relaksacyjnych.
- Pytania dotyczące teoretycznej wiedzy na temat śmiechoterapii, technik relaksacyjnych oraz umiejętności praktycznych.
Post-test:
- Przeprowadzony na zakończenie kursu, aby ocenić stopień zdobytej wiedzy i umiejętności.
- Identyczne lub bardzo podobne pytania jak w pre-teście, co pozwala na bezpośrednie porównanie wyników i ocenę postępu uczestników.
2. Oceny Praktyczne
Warsztaty i Sesje Praktyczne:
- Regularne warsztaty i sesje praktyczne, podczas których uczestnicy prowadzą ćwiczenia śmiechoterapii i techniki relaksacyjne pod okiem instruktora.
- Ocena przez instruktora na podstawie kryteriów takich jak jasność przekazu, umiejętność prowadzenia grupy, zdolność do motywowania uczestników, efektywność stosowanych technik.
Egzamin Praktyczny:
- Na zakończenie kursu uczestnicy prowadzą pełną sesję śmiechoterapii, która jest oceniana przez komisję złożoną z instruktorów.
- Komisja ocenia umiejętności prowadzenia sesji, integracji technik relaksacyjnych, oraz reakcje i zaangażowanie uczestników sesji.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Warsztat Praktyczny Śmiechoterapii Wprowadzenie do Śmiechoterapii
1.1 Historia i Podstawy Teoretyczne
- Wprowadzenie do historii śmiechoterapii: od starożytności do współczesności.
- Główne nurty i podejścia w śmiechoterapii.
- Teoretyczne podstawy działania śmiechu na organizm: biologiczne, psychologiczne i społeczne aspekty.
1.2 Korzyści Zdrowotne Śmiechu
- Fizyczne korzyści śmiechu: wpływ na układ immunologiczny, układ krążenia i inne systemy organizmu.
- Emocjonalne i psychologiczne korzyści: redukcja stresu, poprawa nastroju, zwiększenie poczucia szczęścia.
- Społeczne korzyści: wzmacnianie relacji międzyludzkich, poprawa komunikacji i współpracy.
Moduł 2: Techniki Śmiechoterapii
2.1 Podstawowe Techniki Śmiechoterapii
- Rodzaje ćwiczeń śmiechowych: śmiech spontaniczny, śmiech wywołany, śmiech grupowy.
- Gry i zabawy śmiechowe: przykłady i metodyka prowadzenia.
2.2 Aerobowe Ćwiczenia Śmiechowe
- Rola ruchu w śmiechoterapii: korzyści z integracji śmiechu i aktywności fizycznej.
- Przykłady aerobowych ćwiczeń śmiechowych: techniki i metody prowadzenia zajęć.
2.3 Praktyczne Zastosowanie Technik
- Przykłady sesji śmiechoterapii: struktura i planowanie.
- Praktyczne ćwiczenia w grupach: prowadzenie zajęć i analiza wyników.
Moduł 3: Elementy Technik Relaksacyjnych
3.0 Dieta w śmiechoterapii i relaksacji
3.1 Podstawy Technik Relaksacyjnych
- Techniki oddechowe: podstawowe metody i ich zastosowanie.
- Medytacja: wprowadzenie do medytacji jako techniki relaksacyjnej.
- Mindfulness: praktyka uważności i jej korzyści.
3.2 Integracja Relaksacji ze Śmiechoterapią
- Łączenie technik relaksacyjnych z ćwiczeniami śmiechowymi: metody i przykłady.
- Tworzenie zintegrowanych sesji: planowanie i prowadzenie zajęć łączących śmiech i relaksację.
3.3 Praktyczne Zastosowanie Technik Relaksacyjnych
- Ćwiczenia relaksacyjne w praktyce: przykłady i metody prowadzenia.
- Sesje relaksacyjne: struktura, planowanie i prowadzenie zajęć.
Dzień 2. Moduł 4: Praktyka i Superwizja
4.1 Przygotowanie do Prowadzenia Sesji
- Planowanie sesji śmiechoterapii: dobór ćwiczeń, struktura zajęć, dostosowanie do potrzeb grupy.
- Materiały dydaktyczne: tworzenie i wykorzystanie materiałów wspierających zajęcia.
4.2 Prowadzenie Sesji
- Praktyczne prowadzenie grupowych i indywidualnych sesji śmiechoterapii: ćwiczenia praktyczne pod okiem instruktora.
- Techniki motywacyjne i budowanie pozytywnej atmosfery: metody angażowania uczestników.
4.3 Superwizja i Feedback
- Analiza prowadzonych sesji: omówienie mocnych stron i obszarów do poprawy.
- Udzielanie i otrzymywanie konstruktywnego feedbacku: techniki i znaczenie w procesie doskonalenia umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 1.1Warsztat Praktyczny Historia i Podstawy Teoretyczne | Prowadzący Piotr Sady | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Piotr Sady | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 1.2 Korzyści Zdrowotne Śmiechu | Prowadzący Katarzyna Pentos | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 3.0 Dieta w śmiechoterapii i technikach relaksacyjnych | Prowadzący Piotr Sady | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 przerwa | Prowadzący Katarzyna Pentos | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 3.1-3.3 Podstawy technik relaksacyjnych Integracja ze śmiechoterapią, łączenie technik | Prowadzący Katarzyna Pentos | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 4.1 Przygotowanie do prowadzenia sesji i prowadzenie sesji | Prowadzący Katarzyna Pentos | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Piotr Sady | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Dieta w śmiechoterapii i technikach relaksacyjnych | Prowadzący Piotr Sady | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 4.3 Superwizja i feedback, Q&A sesja | Prowadzący Katarzyna Pentos | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 805,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 805,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto165,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto165,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Sady
Piotr Sady jest doświadczonym wykładowcą i trenerem w dziedzinie śmiechoterapii, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu oraz walki z depresją. Posiada bogate doświadczenie zarówno w prowadzeniu kursów, jak i w praktycznych zastosowaniach tych technik w różnych kontekstach zawodowych i terapeutycznych.
Wykształcenie
- Magister Zarządzania Zasobami Ludzkimi (HR) – Piotr Sady ukończył studia magisterskie w dziedzinie HR, zdobywając solidną podstawę teoretyczną w zarządzaniu zasobami ludzkimi, psychologii organizacji oraz rozwoju pracowników.
- Kurs online "Śmiechoterapia" prowadzony przez dr Madan Kataria – światowego autorytetu w dziedzinie śmiechoterapii, twórcę koncepcji Jogi Śmiechu. Kurs ten wyposażył Piotra w specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności praktyczne niezbędne do prowadzenia skutecznych sesji śmiechoterapii.
Doświadczenie
- Praktyka od 2009 roku – Piotr Sady prowadzi sesje śmiechoterapii od ponad 15 lat, zdobywając doświadczenie zarówno w kontekście komercyjnym, jak i niekomercyjnym. Jego sesje są cenione za profesjonalizm, zaangażowanie oraz pozytywny wpływ na uczestników.
- Sesje komercyjne – W ramach swojej działalności Piotr współpracował z różnorodnymi firmami i instytucjami, prowadząc szkolenia i warsztaty mające na celu redukcję stresu, poprawę samopoczucia pracowników oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
- Sesje niekomercyjne – Piotr prowadził również wiele sesji śmiechoter
Katarzyna Pentos
Założycielka AMBASADY RADOŚCI - Centrum Kształcenia i Rozwoju.
Współautorka "EduGry ze śmiechem"
Ponad 10 lat temu poczuła na sobie fenomen ćwiczeń jogi śmiechu i w 2015 roku postanowiła zgłębić temat, biorąc udział w kursie instruktorskim. Od tego czasu profesjonalnie zajmuje się ŚMIECHEM, pracując zarówno z dziećmi, dorosłymi, jak i seniorami.
Współpracuje z Niepublicznym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli EduPozytywni - przy organizacji warsztatów, festiwali, podczas których szkoli nauczycieli, dyrektorów szkół i przedszkoli.
Ponadto: mama dwójki urwisów, z którymi w warunkach domowych praktykuje śmiech, oddech i sprawdza, jak się ma teoria do praktyki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Podręcznik Kursu
- Kompleksowy podręcznik zawierający szczegółowe informacje teoretyczne na temat śmiechoterapii, technik relaksacyjnych oraz ich korzyści zdrowotnych.
- Opis historii i podstaw teoretycznych śmiechoterapii, w tym badania naukowe potwierdzające jej skuteczność.
- Przykłady różnych technik śmiechoterapii i ćwiczeń relaksacyjnych wraz z instrukcjami krok po kroku.
2. Materiały Dydaktyczne
- Prezentacje multimedialne używane podczas wykładów i warsztatów, zawierające kluczowe informacje, grafiki oraz schematy ułatwiające zrozumienie tematyki.
- Artykuły naukowe i publikacje związane ze śmiechoterapią, technikami relaksacyjnymi i ich zastosowaniem w terapii oraz zarządzaniu stresem.
- Ćwiczenia praktyczne i case studies, które pozwalają na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce oraz umożliwiają analizę konkretnych przypadków.
3. Zestaw Narzędzi Praktycznych
- Skrypt z opisem ćwiczeń śmiechowych: zestawienie różnych ćwiczeń śmiechowych z instrukcjami i wskazówkami dotyczącymi ich prowadzenia.
- Materiały do pracy w grupach: scenariusze sesji śmiechoterapii i relaksacji, które uczestnicy mogą wykorzystać podczas własnych zajęć.
- Lista kontrolna do prowadzenia sesji: narzędzie pomocne w planowaniu i przeprowadzaniu sesji, zawierające kluczowe punkty, o których należy pamiętać.
4. Multimedia
- Filmy instruktażowe: nagrania przedstawiające techniki śmiechoterapii i ćwiczenia relaksacyjne, umożliwiające uczestnikom zobaczenie, jak prawidłowo wykonywać poszczególne ćwiczenia.
- Nagrania sesji śmiechoterapii: przykłady pełnych sesji, które uczestnicy mogą analizować i na ich podstawie doskonalić swoje umiejętności.
Certyfikat Ukończenia
Certyfikat ukończenia kursu: dokument potwierdzający ukończenie kursu i zdobycie kompetencji trenera śmiechoterapii, który może być używany w celach zawodowych.
Informacje dodatkowe
Całość szkolenia jest prowadzona przez dwójke trenerów Katarzynę Pentos i Piotra Sady równocześnie, płynnie sie uzupełnioając w trakcie ćwiczeń praktycznych i wykładania teorii.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami