Komunikacja w praktyce. Budowanie mocnych relacji i trening wychowawczy.
Komunikacja w praktyce. Budowanie mocnych relacji i trening wychowawczy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, jak i wszystkich osób, które chcą poprawić swoje umiejętności w obszarze komunikacji interpersonalnej i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji27-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do zwiększenia efektywności komunikacji, budowanie pozytywnych relacji oraz zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego wychowania i prowadzenia interakcji z innymi osobami.Celem edukacyjnym szkolenia dotyczącego efektywnej komunikacji, mocnej relacji i treningu umiejętności wychowawczych jest dostarczenie uczestnikom wiedzy, narzędzi i praktycznych umiejętności, które pozwolą im doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne, budować silne i zdrowe relacje
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje znajomość własnego stylu komunikacji | Kryteria weryfikacji Kontroluje sposób przekazywania informacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje poziom umiejętności słuchania | Kryteria weryfikacji Omawia zasady aktywnego i empatycznego odbierania informacji od innych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Omawia umiejętność werbalnego i niewerbalnego przekazu | Kryteria weryfikacji Uzasadnia umiejętności jasnego i skutecznego przekazywania informacji zarówno werbalnie jak i niewerbalnie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Monitoruje sytuacje "trudne" | Kryteria weryfikacji Kontroluje własne emocje np. stres | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje emocje własne oraz rozmówcy ( ton głosu, postawa ciała , gesty ) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Nadzoruje rozwiązywaniem konfliktów | Kryteria weryfikacji Planuje strategię rozwiązywania konfliktów i negocjacji ( techniki takie jak aktywne słuchanie , zadawanie pytań , szukanie win - win rozwiązań i budowanie zaufania ) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykonuje test sprawdzający nabyte kompetencje | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje etapy efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program:
Dzień I
1. Moduł organizacyjno-integracyjny.
2. Komunikacja, jako narzędzie budowania relacji.
• zasady efektywnej komunikacji
• techniki komunikacyjne ułatwiające porozumienie się
3. Przekazywanie informacji zwrotnych.
• zasady przekazywania informacji zwrotnych
• formułowanie konstruktywnego komunikatu krytycznego
• formułowanie konstruktywnej pochwały
• znaki rozpoznania jako szczególna forma przekazywania informacji zwrotnych
4. Techniki komunikacyjne ułatwiające porozumienie.
• techniki i umiejętności miękkiej komunikacji
• zasady aktywnego słuchania
• zasady słuchania von Thun
5. Asertywna komunikacja.
• zasady asertywnej komunikacji
• odróżnianie faktów od opinii
• asertywne wyrażanie krytyki i pochwał
• asertywna komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych
6. Zarządzanie sobą w trakcie rozmowy.
• umiejętność zarządzania sobą w trakcie rozmowy (rozpoznawanie
własnych emocji, ton głosu, postawa ciała, gesty)
• Świadomość własnego potencjał niezbędnym elementem komunikacji.
7. 6 sposobów strukturalizacji czasu
• jak efektywnie planować w zespole czas pracy w oparciu o 6 preferowanych
sposobów strukturalizacji czasu.
8. Podsumowanie
Dzień II
1. Zdrowe granice.
• rodzaje granic
• granice zdrowe i uszkodzone
• sposoby stawiania granic i egzekwowania wymagań
2. Zdrowe sposobów radzenia sobie z uczuciami
• uczucia przyjemne i nieprzyjemne
• własne uczucia w relacji wychowawczej
• konsekwencje niepozwalania dziecku na wyrażanie emocji
• rozpoznawanie i nazywanie uczuć radzenia sobie z uczuciami
• modelowanie zdrowego radzenia sobie z emocjami
3. Zachęcanie dziecka do współpracy
• sposoby skutecznego zachęcania dziecka do współpracy
• budowanie wewnętrznej motywacji dziecka
• radzenie sobie z własnymi emocjami w trudnych sytuacjach z dzieckiem
4. Co zamiast karania?
• przyczyny stosowanie kar
• „zamiast karania” – sposoby reagowania osób dorosłych na przekraczanie granic przez
dziecko
• konsekwencje naturalne – budowanie sumienia dziecka
• koncentracja na rozwiązaniach
5. Zachęcanie do samodzielności
• sposoby budowania samodzielności dziecka
• momenty krytyczne rozwoju samodzielności w życiu dziecka
• budowanie poczucia własnej wartości dziecka
6. „Wpisywanie” dziecka w role i uwalnianie od grania ról. Pomocna pochwała i
zachęta
• etykietowanie dziecka, jako proces utrudniający rozwój dziecka
• sposoby wspierania rozwoju dziecka
• konstruktywne sposoby chwalenia dziecka – pochwała opisowa
• nastawienie na rozwój wg teorii Carol Dweck
7.Ćwiczenia praktyczne w budowaniu empatycznej komunikacji.
8.Przykłady praktyczne i ćwiczenia w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych.
9. Wpływ osobowości wychowawcy na osobowość dzieci
10. Podsumowanie szkolenia - test teoretyczny sprawdzający nabyte kompetencje
Szkolenie realizowane w godzinach dydaktycznych.
Godzina dydaktyczna – jest równa 45 minutom
Dla uczestników pojawią się m.in.• ćwiczenia symulacyjne• odgrywanie scenek/ról • dyskusja, wymiana doświadczeń• informacje zwrotne od trenera • burza mózgów • ćwiczenia indywidualne i grupowe• film instruktażowy• mini-wykład (prezentacja Power-Point) • praca nad konkretnymi sytuacjami, z którymi uczestnicy spotykają się w codziennym życiu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 1. Moduł organizacyjno-integracyjny. 2. Komunikacja, jako narzędzie budowania relacji. • zasady efektywnej komunikacji • techniki komunikacyjne ułatwiające porozumienie się | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 3. Przekazywanie informacji zwrotnych. • zasady przekazywania informacji zwrotnych • formułowanie konstruktywnego komunikatu krytycznego • | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 • formułowanie konstruktywnej pochwały • znaki rozpoznania jako szczególna forma przekazywania informacji zwrotnych | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 4. Techniki komunikacyjne ułatwiające porozumienie. • techniki i umiejętności miękkiej komunikacji • zasady aktywnego słuchania • zasady słuchania von Thun | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 5. Asertywna komunikacja. • zasady asertywnej komunikacji • odróżnianie faktów od opinii • asertywne wyrażanie krytyki i pochwał • asertywna komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 6. Zarządzanie sobą w trakcie rozmowy. • umiejętność zarządzania sobą w trakcie rozmowy (rozpoznawanie własnych emocji, ton głosu, postawa ciała, gesty) | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Świadomość własnego potencjał niezbędnym elementem komunikacji. | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 7. 6 sposobów strukturalizacji czasu • jak efektywnie planować w zespole czas pracy w oparciu o 6 preferowanych sposobów strukturalizacji czasu. | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Podsumowanie dnia szkoleniowego | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 1. Zdrowe granice. • rodzaje granic • granice zdrowe i uszkodzone • sposoby stawiania granic i egzekwowania wymagań | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 2. Zdrowe sposobów radzenia sobie z uczuciami • uczucia przyjemne i nieprzyjemne • własne uczucia w relacji wychowawczej • konsekwencje niepozwalania dziecku na wyrażanie emocji | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 • rozpoznawanie i nazywanie uczuć radzenia sobie z uczuciami • modelowanie zdrowego radzenia sobie z emocjami | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 3. Zachęcanie dziecka do współpracy • sposoby skutecznego zachęcania dziecka do współpracy • budowanie wewnętrznej motywacji dziecka | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 radzenie sobie z własnymi emocjami w trudnych sytuacjach z dzieckiem | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 4. Co zamiast karania? • przyczyny stosowanie kar • „zamiast karania” – sposoby reagowania osób dorosłych na przekraczanie granic przez dziecko | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 • konsekwencje naturalne – budowanie sumienia dziecka • koncentracja na rozwiązaniach | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 5. Zachęcanie do samodzielności • sposoby budowania samodzielności dziecka • momenty krytyczne rozwoju samodzielności w życiu dziecka • budowanie poczucia własnej wartości dziecka | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 6. „Wpisywanie” dziecka w role i uwalnianie od grania ról. Pomocna pochwała i zachęta • etykietowanie dziecka, jako proces utrudniający rozwój dziecka • sposoby wspierania rozwoju dziecka • | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 konstruktywne sposoby chwalenia dziecka – pochwała opisowa • nastawienie na rozwój wg teorii Carol Dweck | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 7.Ćwiczenia praktyczne w budowaniu empatycznej komunikacji. 8.Przykłady praktyczne i ćwiczenia w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. 9. Wpływ osobowości wychowawcy na osobowość dzieci | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 10. Podsumowanie szkolenia - test teoretyczny sprawdzający nabyte kompetencje | Prowadzący Monika Iwanek | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Iwanek
Szkolenia odbyte w Polsce:
2021Szkoła Trenerów Progress
2020 Specjalista do spraw marketingu i social media
2020 Rozwój kompetencji interpersonalnych
2020 Program aktywizacji edukacyjnej w zakresie aktywnych technik poszukiwania
pracy
2020 Program aktywizacji edukacyjnej w zakresie kompetencji kluczowych
stwierdzonych w IPD/IŚR
Doświadczenie
Czynny trener od 2011 roku
Zrealizowała ponad 900 godzin szkoleniowych.
Opracowuje, prowadzi i koordynuje szkolenia oraz warsztaty rozwijające zwijające kompetencje psychospołeczne pomocne w budowaniu odporności psychicznej wspierające równowagę w życiu prywatnym i zawodowym, kompetencji miękkich oraz growth mindset dla różnych grup odbiorców z zakresu dla pracowników, nauczycieli, rodziców i par narzeczeńskich.
Jest autorem scenariuszy np. „Nastawienie ma znaczenie”, „Wychowanie w duchu
slow”, „Jak rozmawiać z dziećmi na trudne tematy?”, „Złość jest zła? Potencjał
złości”, „Towarzysz czy kontroler? Granice w relacjach rodzinnych”, „Moc
pozytywnych inicjacji, jako sposób zapobiegania uzależnieniom oraz wczesnej
inicjacji seksualnej”
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje materiały szkoleniowe
- notes
- długopis
- karty pracy
Warunki uczestnictwa
Pełnoletność
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu szkolenia kursant otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz imienny certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje.
Usługa będzie podlegała zw. z podatku VAT jeżeli będzie finansowania w min. 70% ze środków publicznych(§ 3 ust.1 pkt 14 Rozp. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług).
Dla uczestników przewidziany jest serwis kakwowy oraz przerwa obiadowa
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- parking