Grupowy kurs języka niemieckiego na poziomie A2 - semestr II (Kierunek-Rozwój) - Bydgoszcz
Grupowy kurs języka niemieckiego na poziomie A2 - semestr II (Kierunek-Rozwój) - Bydgoszcz
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które ukończyły poziom A2 - semestr I. Usługa adresowana również dla nowych Uczestników w tym z Projektu Kierunek-Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników13
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi55
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie kompetencji językowych w zakresie języka niemieckiego, co przygotuje uczestników do posługiwania się językiem niemieckim na poziomie A2 w formie ustnej i pisemnej w kontekście życia codziennego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się językiem niemieckim na poziomie A2 w formie ustnej i pisemnej w kontekście życia codziennego. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zwroty i często używane wyrażenia dotyczące życia codziennego (np. podstawowe informacje potrzebne do załatwienia spraw na poczcie, w hotelu, w podróży; informacje dotyczące internetu, wykształcenia, prasy). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Komunikuje się w prosty sposób w codziennych sytuacjach, wymagających krótkiej wymiany zdań na znane mu tematy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Opisuje w prosty sposób swoje codzienne czynności oraz sprawy dotyczące życia codziennego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i stosuje zasady gramatyki w zakresie przewidzianym programem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje wyrażenia leksykalne poznane w trakcie kursu. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs adresowany jest dla osób, które które ukończyły poziom A2 - semestr I. Usługa adresowana również dla nowych Uczestników w tym z Projektu Kierunek-Rozwój. Kurs będzie realizowany w jednej grupie szkoleniowej w siedzibie Usługodawcy w sali wyposażonej w stoły, krzesła, tablicę suchościeralną, laptop oraz rzutnik.
W blokach tematycznych "Przygotowanie do walidacji" oraz "Walidacja efektów uczenia się" Usługodawca przewidział 10 minutową przerwę, która nie jest wliczana w ogólny czas zajęć (20 minut). Pozostałe zagadnienia tematyczne realizowane będą podczas cyklicznych (pon. i śr.) 90 minutowych spotkań bez przerw.
Usługa kończy się walidacją efektów uczenia się, do której każdy z uczestników kursu zobowiązany jest przystąpić.
Kurs obejmuje 55 godzin lekcyjnych.
PROGRAM
I. Zagadnienia gramatyczne:
- strona bierna (Passiv Praesens): Das Paeckchen wird gepackt.
- czasowniki łaczące się z III i IV przypadkiem:nehmen, bringen, zeigen
- pytania pośrednie(indirekte Fragen): ob, wie lange – Ich moechte wiisen, ob Sie noch ein Zimmer frei haben?
- czasowniki z przyimkami z III lub IV przypadkiem – Ich freue mich auf einen heissen Tee.
- czas przeszły prosty (Praeteritum): czasowników modalnych: durfte, konnte, czasowników regularnych i nieregularnych: kam, sagte
II. Pozostałe zagadnienia:
-miejsce dopiełnienia w zdaniu: Ich kann meinen Freunden CD-Platten schenken.
- przyimki związane z miejscem: - gegenueber von; an ...vorbei; durch – Die Sauna liegt gegenueber dem Schwimmbad. - am Meer, ans Meer - vom/aus dem – vom Essen, aus dem Kino
- czasownik „lassen” – Ich lasse menen Briefkasten leeren.
- zaimek wskazujący: dieser, der
- spójniki: als, bis, seit(dem) – Ich bin sehr viel unterwegs, seit(dem) ich als Firmenberaterin arbeite.
- zdania przydawkowe (Relativsaetze) – Das ist der Beruf, der zu mir passt.
III. Leksyka
- na poczcie:der Schalter, das Paket, der Absender
- media: die Sendung, der Rundfunk, der Zuschauer
- w hotelu: die Rezeption, das Einzelzimmer, der Kiosk
- podróże: das Schiff, die Faehre,die Autobahn
- pogoda: die Hitze, der Schauer,der Hagel
- wydarzenia kulturalne: das Musical, der Vortrag,, die Oper
- prasa i książki:das Kinderbuch, der Krimi, der Roman
- dokumenty: der Ausweis, die Kreditkarte
- internet/rezerwacja internetowa:einloggen, anmelden, anklicken
- szkoła i wykształcenie: der Semester, die Bewerbung, die Lehre
- mobilność: der Abflug, das Konsulat, der Zoll
IV. Rozmówki
- opowiadanie o doświadczeniach związanych z nauką języków
- wyrażania radości i upodobań dotyczących programów telewizyjnych
- rezerwacja pokoju hotelowego
- opisywanie drogi
- wyrażanie zadowolenia/niezadowolenia
- określanie pogody
- przekonywanie do poglądów
- wyrażanie zainteresowanie/braku zainteresowania/rozczarowania
V. Pisanie
- list prywatny
- krótki komentarz
- rekomendacja książki w internecie
- historyjki w oparciu o wybrane słowa
VI. Czytanie
- artykuł z gazety
- instrukcja korzystania z produktu
- tekst dotyczący serialu telewizyjnego
- internetowy pamiętnik z podróży
- kalendarz dotyczący wydarzeń artystycznych
- ulotki
- wskazówki dot. np. wypożyczania samochodu przez internet
- teksty, notatki na obwolucie książek
VII. Słuchanie
Na tym poziomie Uczestnik rozumie krótkie wypowiedzi dotyczące: doświadczeń językowych, wyrażania przez osoby trzecie radości, zadowolenia (niezadowolenia), zachwytu lub jego braku, zainteresowania lub jego braku, rezerwacji hotelowych, opisu drogi. Uczestnik potrafi także zauważać różnicę między zdaniami wyrażanymi w stronie czynnej i biernej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Omówienie zdań czasowych z wenn i als. Słownictwo związane z nauką języków obcych, typami uczących się z perspektywy kanałów sensorycznych i wykorzystywane przy prezentowaniu biografii językowej. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 05-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Ćwiczenia fonetyczne: przymiotniki kończące się na „-ig” i „-lich”. Ćwiczenia pisemne i ustne wykorzystujące nowo poznane słownictwo. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Omówienie i ćwiczenia związane ze stroną bierną w czasie teraźniejszym Passiv Präsens. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Ćwiczenia konwersacyjne związane z wyrażaniem zadowolenia i rozumieniem instrukcji obsługi. Nowe słownictwo związane z pocztą i typowymi prezentami. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Omówienie czasowników łączących się z biernikiem i z celownikiem. Słownictwo związane z mediami, telewizją i programami telewizyjnymi. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Omówienie miejsc dopełnień w zdaniu wyrażonych zaimkami osobowymi. Słownictwo wykorzystywane przy prezentacji zainteresowań i form spędzania wolnego czasu. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 5 poprzez różne ćwiczenia, quizy oraz dodatkowe praktyczne zastosowania nowo poznanych struktur gramatycznych i słownictwa. Ćwiczenia konwersacyjne. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 26-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Omówienie zdań pytających zależnych z ob i wie lange oraz przyimków miejsca: gegenüber von, an..vorbei, durch. Słownictwo związane z hotelem i zwroty wykorzystywane w trakcie rezerwacji i pobytu. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Rozwój umiejętności czytania: ćwiczenia na zrozumienie tekstu i wydobycie informacji. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Omówienie przyimków miejsca łączących się z biernikiem i celownikiem. Słownictwo związane z podróżowaniem, transportem, środkami komunikacji i zwroty wykorzystywane w dziennikach z podróży. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Omówienie przysłówków zaimkowych: Worauf…? Słownictwo związane z pogodą, klimatem, porami roku, prognozą pogody i zwroty wykorzystywane przy opisie pogody. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 12-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Ćwiczenia na poszerzenie słownictwa i jego stosowanie w zdaniach. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 6 poprzez różne ćwiczenia, quizy oraz dodatkowe praktyczne zastosowania nowo poznanych struktur gramatycznych i słownictwa. Ćwiczenia konwersacyjne. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 19-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Omówienie przyimków miejsca: vom / aus dem. Słownictwo związane z teatrem, kinem, muzyką i zwroty wykorzystywane w trakcie przekonywania rozmówców. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Ćwiczenia konwersacyjne. Praktycznie zastosowanie nowych umiejętności poprzez scenki sytuacyjne. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 26-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Omówienie czasu przeszłego Präteritum czasowników modalnych. Słownictwo związane z literaturą piękna, czytelnictwem i zwroty wykorzystywane przy prezentacji dzieł literackich. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Ćwiczenia fonetyczne: akcent i intonacja zdaniowa. Ćwiczenia na poszerzenie słownictwa i jego stosowanie w zdaniach. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 02-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Ćwiczenia związane z: zaimkiem pytającym „welch-”, zaimkiem wskazującym i czasownikiem lassen. Słownictwo związane z dokumentami urzędowymi i przestępczością. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 07-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Powtórzenie i utrwalenie materiału z modułu 7 poprzez różne ćwiczenia, quizy oraz dodatkowe praktyczne zastosowania nowo poznanych struktur gramatycznych i słownictwa. Ćwiczenia konwersacyjne. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Omówienie i tworzenie zdań okolicznikowych czasu z bis i seit(dem). Słownictwo związane z internetem, telefonami i zwroty wykorzystywane w elektronicznych instrukcjach różnego rodzaju usług. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Omówienie zaimków względnych w mianowniku i bierniku. Tworzenie zdań względnych. Ćwiczenia fonetyczne: głoski „ch” i „sch”. Słownictwo związane ze szkołą i kształceniem zawodowym. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Rozwinięcie tematu związane z czasem przeszłym Präteritum. Słownictwo związane z podróżami i życiem zawodowym. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Rozwój umiejętności czytania: ćwiczenia na zrozumienie tekstu i wydobycie informacji. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:25 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Przygotowanie do walidacji. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:55 | Godzina zakończenia 20:40 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Krótka przerwa. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:40 | Godzina zakończenia 20:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Przygotowanie do walidacji. | Prowadzący Joanna Borys | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:50 | Godzina zakończenia 22:30 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Walidacja efektów uczenia się. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:20 | Godzina zakończenia 19:05 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Krótka przerwa. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:05 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Walidacja efektów uczenia się. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 190,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 190,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto58,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto58,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Borys
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wykaz materiałów:
1) Podręcznik + ćw. Menschen A2 wydawnictwo Hueber
Materiały uzupełniające:
1) Materiały autorskie przygotowywane przez osobę prowadzącą usługę
2) Formularz egzaminacyjny
Warunki uczestnictwa
1. Wykonanie testu poziomującego (pre-test), dostępnego w siedzibie Usługodawcy.
(wyłącznie osoby, które nie brały udziału w "Grupowym kursie języka niemieckiego na poziomie A2 - semestr I (Kierunek-Rozwój)").
2. Zawarcie umowy z British School Anna Racinowska
3. Posiadanie przez Uczestnika wskazanego przez Usługodawcę kompletu podręczników (podr. + ćw.) - dodatkowa opłata
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek-Rozwój.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut (łącznie 55 godzin lekcyjnych).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi