Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – online
Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Handlowcy importerzy/eksporterzy droga morską, logistycy, spedytorzy.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami transportu morskiego i dokumentacją związaną z tym rodzajem transportu (konosament, morski list przewozowy czy kwit sternika).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza na temat zasad transportu morskiego i dokumentacją związaną z tym rodzajem transportu. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zagadnienia z obszaru zasad transportu morskiego i dokumentacją związaną z tym rodzajem transportu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Rola spedytora w organizacji transportu morskiego:
- istota umowy spedycji, prawa i obowiązki spedytora,
- różnica miedzy umową spedycji a umową przewozu,
- „instrukcja wysyłkowa”, doradztwo, ważne obowiązki spedytora,
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik i dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie,
- wynagrodzenie spedytora to „prowizja spedytorska” nie „za przewóz” czy „za fracht”,
- obowiązek spedytora rozliczenia się ze zlecenia i ujawnienie wynagrodzenia przewoźnika.
Podstawowe pojęcia w transporcie morskim:
- jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską,
- przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
- wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper, agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
- żegluga liniowa – umowa bukingowa,
- przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL), problem „rolowania” kontenerów.
Konosament i inne dokumenty:
- wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki),
- rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny,
- Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
- prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?
Koszty transportu morskiego:
- koszty transportu w żegludze liniowej,
- stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne koszty portowe, THC, demurrage, detention, storage, inne.
Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
- przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania,
- ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim,
- awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average),
- ubezpieczenie ładunku czyli CARGO,
- reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – online | Prowadzący Andrzej Sikorski | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Walidacja | Prowadzący Andrzej Sikorski | Data realizacji zajęć 30-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto971,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto161,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto131,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Sikorski
Transport i spedycja krajowa i międzynarodowa. Przewozy drogowe i morskie. Ubezpieczenia w transporcie.
Doświadczenie zawodowe:
Zaraz po studniach pracowałem w Zarządzie Portu Gdynia na Tymczasowej Bazie kontenerowej, potem po powrocie do Warszawy w C. Hartwig Warszawa.
Następnie kontynuowałem pracę w sektorze prywatnym: jako vice dyrektor w Spedcargo Sp. z o.o. a następnie już samodzielnie jako przedstawiciel handlowy koncernu spedycyjnego LEP International przekształconego następnie w GeoLogistics Corporation. Do moich obowiązków należał kontakt z klientami, rozpatrywanie reklamacji transportowych i organizacja transportu drogowego i morskiego.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług – od 1996 roku prowadzę szkolenia w zakresu spedycji i transportu międzynarodowego. Szkolenia zamknięte dla firm oraz szkolenia otwarte. Prowadziłem zajęcia dla Unilever, ArcelorMittal, Zrzeszenia Międzynarodowych przewoźników Drogowych, DSV czy PKS Oliwa…
Publikowałem artykuły min. w Gazecie Transportowej, jestem autorem książki „Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym” wydanej w 2013 roku przez ODDK Gdańsk.
Wykształcenie – ukończyłem w 1980 roku Wydział Ekonomiki Transportu na Uniwersytecie Gdańskim a także różnorodne kursy min. we Francuskim Instytucie Zarządzania oraz w Zrzeszeniu Prawników Polskich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej będą wysłane uczestnikom drogą mailową przed szkoleniem. Podczas szkolenia będzie udostępniana prezentacja.
Informacje dodatkowe
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się poprzez platformę szkoleniową.
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg. harmonogramu szkolenia.