DIAGNOSTA SAMOCHODOWY
DIAGNOSTA SAMOCHODOWY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W kursie uczestniczyć mogą osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy i umiejętności uprawnień do pracy jako diagnosta samochodowy.
Kurs stanowi przygotowanie do egzaminu zewnętrznego przed komisją Transportowego Dozoru Technicznego.
Skierowany jest do osób, które ukończyły 18 lat i spełniają wymagania określone w
Art. 84. - [Diagnosta] - Prawo o ruchu drogowym.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji30-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi116
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjnyCelem kształcenia jest zapoznanie się kandydatów z podstawowymi zasadami organizacji pracy stacji kontroli pojazdów, uprawnieniami i obowiązkami personelu oraz niezbędna dokumentacją. Kurs ma na celu przygotowanie osób ubiegających się o uprawnienia diagnosty do egzaminu kwalifikacyjnego przed Komisją Transportowego Dozoru Technicznego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent kursu:- posiada zdolność analizowania wyników okresowych badań technicznych pojazdów oraz dokonywania pomiarów, a także wydawania opinii o stanie technicznym pojazdów w kontekście ich dopuszczania do ruchu drogowego - posiada wiedzę na temat ustaw i rozporządzeń dotyczących przeprowadzenia badań technicznych pojazdów oraz ich dopuszczenia do ruchu drogowego - posiada umiejetności w zakresie przeprowadzania badań technicznych różnych typów pojazdów, w tym motocykli, samochodów osobowych, autobusów, pojazdów przewożących materiały niebezpieczne (ADR), pojazdów sprowadzanych zza granicy (importowanych) oraz tych które przeszły zmiany konstrukcyjne - jest w stanie zidentyfikować wszelkie nieprawidłowości występujące w danym pojedzie | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu jest zaznajomiony z zakresem badań, oceną oraz metodami pomiaru, jak również metodami kontroli i urządzeniami wykorzystywanymi do przeprowadzania badań technicznych pojazdówKursant potrafi prawidłowo wypełniać i prowadzić dokumentację wzmaganą przy badaniach technicznych na stacji kontroli pojazdów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zagadnienia Na podstawie załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. poz. 1836 |
Liczba godzin teoretycznych |
Liczba godzin praktycznych |
---|---|---|
Szkolenie podstawowe dotyczące przeprowadzania okresowych badań technicznych pojazdów w zakresie sprawdzenia oraz oceny prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony |
27 |
27 |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu przystosowanego do zasilania gazem |
10 |
4 |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu: a ) związanego z badaniem pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą b) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, o ile pojazd wymaga specjalistycznego badania, c) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym |
14 |
9 |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie badania technicznego pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych |
10 |
6 |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie badania technicznego autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h |
7 |
2 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto24,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto24,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Wlizło
Od 2009 r. zajmuje się szkoleniem w zakresie szeroko pojętej motoryzacji i prawa o ruchu drogowym począwszy od szkolenia kandydatów na kierowców poprzez warunki techniczne pojazdów aż do ich badań technicznych. Posiada obszerną wiedzę techniczną oraz proceduralną, jest zatrudniony na stanowisku Głównego Specjalisty w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Lublin ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, diagnostami i szkoleniem kierowców. W zakresie obowiązków m.in..: kontrola stacji kontroli pojazdów (SKP) i ośrodków szkolenia kierowców (OSK) tj: poprawność przeprowadzania badań technicznych pojazdów, poprawność przeprowadzania szkoleń kierowców, analiza dokumentacji, infrastruktury; prowadzenie ewidencji SKP, diagnostów, OSK oraz instruktorów nauki jazdy.
Od 2022 r. prowadzi szkolenie kandydatów na diagnostów, doradztwo w zakresie warunków technicznych pojazdów i ich badań, egzaminuje kandydatów na diagnostów, dodatkowo prowadzi zajęcia ze studentami z zakresu Praktyki transportu.
Grzegorz Fijałkowski
Od 2017 wykładowca/instruktora na kursach Diagnosty samochodowego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe - Rozporządzenia i Ustawy niezbędne do prawidłowego przygotowania się do egzaminu państwowego przed TDT
Po ukończeniu kursu uczestniczy otrzymują zaświadczenie ukończenia kursu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Warunki uczestnictwa
Kandydat na diagnostę musi przede wszystkim mieć ukończone 18 lat oraz spełnić wymagania określone w :
Art. 84. - [Diagnosta] - Prawo o ruchu drogowym.
2. Starosta wydaje uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli osoba ubiegająca się o jego wydanie posiada wymagane wykształcenie techniczne i praktykę, odbyła wymagane szkolenie oraz zdała egzamin kwalifikacyjny.
2a. Egzamin, o którym mowa w ust. 2, przeprowadza za opłatą komisja powołana przez Dyrektora TDT
2b. Przez wymagane wykształcenie techniczne i praktykę , o których mowa w ust. 2, rozumie się:
1) WYŻSZE wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności samochodowej i udokumentowane miesięcy PRAKTYKI w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów albo
Informacje dodatkowe
2) ŚREDNIE wykształcenie TECHNICZNE lub wykształcenie ŚREDNIE BRANŻOWE, o specjalności samochodowej i udokumentowany rok PRAKTYKI w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
3) WYŻSZE wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok PRAKTYKI w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
4) ŚREDNIE wykształcenie TECHNICZNE lub wykształcenie ŚREDNIE BRANŻOWE, o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane lata PRAKTYKI w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.
Cena kursu nie uwzględnia kosztu egzaminu przed komisją Transportowego Dozoru Technicznego.
ZAJĘCIA BEDĄ ODBYWAŁY SIĘ NA WEEKEDNACH
Adres
Adres
Zajęcia praktyczne będą odbywać się w Lublinie - ul. Antoniny Grygowej 56, 20-260 Lublin, woj. lubelskie