Train the trainers
Train the trainers
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program adresujemy do wszystkich, którzy stanęli w swej karierze zawodowej przed wyzwaniem pracy z grupą. Zachęcamy do udziału przede wszystkim pracowników firm szkoleniowych lub trenerów wewnętrznych, freelancerów, nauczycieli, menadżerów zarządzających zespołami i prowadzących spotkania grupowe, animatorów lokalnych inicjatyw społecznych, trenerów organizacji pozarządowych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Train the trainers" przygotowuje uczestników do efektywnego prowadzenia szkoleń, warsztatów oraz usług rozwojowych realizowanych dla grup odbiorców w oparciu o narzędzia trenerskie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą na temat standardów pracy i zasad etycznych w pracy trenera. | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia zasady etyczne w pracy trenerskiej, wie w jaki sposób zwiększać standard usługi szkoleniowej.2. Prezentuje zachowania zgodne z Kodeksem Etyki, nazywa i deklaruje wartości oczekiwane od klienta niezbędne podczas szkoleń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Omawia terminologię z zakresu prowadzenia szkoleń, warsztatów, prezentacji. | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia metody rozwoju poprzez edukację.2. Charakteryzuje narzędzia i modele wykorzystywane w szkoleniach. 3. Rozróżnia poszczególne sposoby i formy prowadzenia zajęć. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opisuje metodologię diagnozowania potrzeb rozwojowych, narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych - na poziomie uczestnika i organizacji. | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia etapy diagnozowania potrzeb rozwojowych na poziomie uczestnika i organizacji.2. Umiejętnie korzysta z narzędzi oraz opracowuje własne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje sposoby skutecznej komunikacji. | Kryteria weryfikacji 1. Działa na rzecz dialogu, stosuje metody aktywnego słuchania (pytania, parafrazy, podsumowania). 2. Słucha innych, wkłada wysiłek w zrozumienie, nawiązuje do wypowiedzi innych. 3. Dostosowuje wypowiedzi do rozmówcy, reaguje na oznaki niezrozumienia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Zarządza sobą i procesem grupowym. | Kryteria weryfikacji 1. Rozróżnia fazy procesu grupowego i jaka jest rola trenera w poszczególnych fazach procesu grupowego.2. Prowadzi szkolenie zgodnie z założonym planem mając świadomość elastyczności w podejściu do opracowanego planu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Formułuje i analizuje problemy oraz dobiera możliwie optymalne metody ich rozwiązania na sali szkoleniowej. | Kryteria weryfikacji 1. Rozróżnia metody rozwiązywania problemów na sali szkoleniowej2. Świadomie dobiera metodę rozwiązywania problemu do skali problemu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Występuje publicznie. | Kryteria weryfikacji 1. Stosuje werbalne i niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi.2. Formułuje myśli w sposób zrozumiały i interesujący dla słuchaczy. 3. Stosuje storytelling podczas swoich wystąpień. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje werbalne i niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi. | Kryteria weryfikacji 1. Formułuje myśli w sposób zrozumiały i interesujący dla słuchaczy.2. Charakteryzuje składowe feedbacku i zasady jego udzielania. 3. Przekazuje zrozumiałą informację zwrotną, rozwojową dla klienta. 4. Stosuje zasadę FUKO. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Tworzy programy szkoleniowe oraz prowadzi ewaluację działań. | Kryteria weryfikacji 1. Nadzoruje programy szkoleniowe dostosowane do potrzeb uczestników.2. Stosuje metodę SMART do opisywania celów szkolenia. 3. Ma wiedzę na temat modelu Donalda Kirkpatricka i jego ograniczeń. 4. Ma wiedzę na temat różnych metod ewaluacji szkoleń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Sesja I. Zarządzanie procesem grupowym – 8 godz.
- Proces grupowy charakterystyka i dynamika
- Proces grupowy – potrzeby grupy i rola trenera w poszczególnych fazach
- Różne źródła trudności: niezależne od grupy, wynikające z charakterystyki grupy, wynikające z postawy poszczególnych uczestników procesu grupowego, trenera
- Sposoby rozwiązywania konfliktów w pracy trenerskiej
Sesja II. Trening umiejętności trenerskich – 16 godz.
Obszar umiejętności na sali:
- Autoprezentacja
- Praca z głosem i ciałem
- Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń – przegląd technik i metod + trening
- Aktywizujące metody prowadzenia zajęć przy wykorzystaniu narzędzi on-line – przygotowanie do pracy z kamerą, przestrzenią oraz trening wystąpień
Sesja III Grupowa superwizja trenerska – 8 godz.
Praktyczny warsztat trenerski:
- praca indywidualna – przygotowanie wystąpienia
- prowadzenie fragmentu wykorzystując metody aktywne – sytuacje trudne
- informacja zwrotna – uczestnicy/trener (opcja: nagranie video do analizy w domu z informacjami zwrotnymi od uczestników na arkuszach obserwacyjnych) dobre praktyki – na bazie wystąpień
Korzyści płynące z udziału w Train the trainers:
Dla firmy kierującej swoich pracowników daje to korzyści:
- możliwość dofinansowania szkolenia z BUR
- możliwość zweryfikowania wiedzy i umiejętności trenerskich
- posiadanie wykwalifikowanej kadry z uznanym certyfikatem (udział np. w przetargach lub świadczenie usług rozwojowych)
- wykształcenie "trenera wewnętrznego" - oszczędność związana ze szkoleniem pracowników
Dla osób uczestniczących:
- Praktyczne przygotowanie do prowadzenia szkoleń
- Narzędzia i umiejętności, które dają poczucie świadomej kompetencji
- Wysoki poziom merytoryczny, doświadczoną kadrę i standardy etyczne
- Autorski model kompetencji trenerskich – wypracowany przez lata doświadczeń
- Możliwość realizowania projektów szkoleniowych na zlecenie lub wspólnie z Petra Consulting – przy uzyskaniu akredytacji trenerów
- Praktyczna wiedza dt. modelu biznesowego w pracy trenera
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł I. Zarządzanie procesem grupowym/ Proces grupowy charakterystyka i dynamika | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Moduł I. Zarządzanie procesem grupowym/ Proces grupowy – potrzeby grupy i rola trenera w poszczególnych fazach | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Moduł I. Zarządzanie procesem grupowym/ Różne źródła trudności: niezależne od grupy, wynikające z charakterystyki grupy, wynikające z postawy poszczególnych uczestników procesu grupowego, trenera | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Moduł I. Zarządzanie procesem grupowym/ Sposoby rozwiązywania konfliktów w pracy trenerskiej | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Autoprezentacja | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Autoprezentacja | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Praca z głosem i ciałem | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Praca z głosem i ciałem | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń – przegląd technik i metod + trening | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń – przegląd technik i metod + trening | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Aktywizujące metody prowadzenia zajęć przy wykorzystaniu narzędzi on-line – przygotowanie do pracy z kamerą, przestrzenią oraz trening wystąpień | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Moduł II. Trening umiejętności trenerskich/ Aktywizujące metody prowadzenia zajęć przy wykorzystaniu narzędzi on-line – przygotowanie do pracy z kamerą, przestrzenią oraz trening wystąpień | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Moduł III. Grupowa superwizja trenerska/ Różne źródła trudności: niezależne od grupy, wynikające z charakterystyki grupy, wynikające z postawy poszczególnych uczestników,procesu grupowego, trenera | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Moduł III. Grupowa superwizja trenerska/ Różne źródła trudności: niezależne od grupy, wynikające z charakterystyki grupy, wynikające z postawy poszczególnych uczestników,procesu grupowego, trenera | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Moduł III Grupowa superwizja trenerska/ Sposoby rozwiązywania konfliktów w pracy trenerskiej | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Moduł III Grupowa superwizja trenerska/ Sposoby rozwiązywania konfliktów w pracy trenerskiej | Prowadzący Sylwia Petryna | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 227,64 PLN
- Koszt osobogodziny brutto162,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto132,11 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Petryna
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy otrzymają podręczniki w certyfikacji VCC lub równoważne materiały ćwiczeniowe.
- Dostęp do platformy e-learningowej z 2 dodatkowymi kursami:
- "Narzędzia on-line w pracy trenerskiej"
- "Obszar umiejętności biznesowych"
3. Przygotowanie do egzaminu – sesja Q&A.
Informacje dodatkowe
W momencie wprowadzenia stanu epidemi szkolenie w formie stacjonarnej prowadzone będzie przy zachowaniu wszelkich standardów bezpieczeństwa i warunków sanitarnych, tj: zachowanie bezpiecznej odległości (ok. 2 m), regularne i dokładne mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu (minimum 60%).
1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki uczestnictwa dla usługi zdalnej:
- szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym - daje to możliwość na interakcję z trenerem oraz pozostałymi uczestnikami kursu
- każda osoba uczestnicząca w szkoleniu powinna posiadać działający komputer z mikrofonem (wskazana kamerka internetowa)
- stabilne połączenie z Internetem - minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego – nie mniejsze niż 3 MG/s
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów – przeglądarka Mozilla Firefox/Chrome/Opera/Explorer
- okres ważności linku umożliwiające uczestnictwo online – to dzień odbywania szkolenia.