Szkolenie korekcji wad postawy.
Szkolenie korekcji wad postawy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
fizjoterapeuci, trenerzy personalni, osoby pracujące z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie korekcji wad podstawy” ma na celu przyswoić uczestnikom niezbędną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania i korekcji wad postawy. Uczestnicy zdobędą umiejętności identyfikacji różnych rodzajów wad postawy, zrozumieją ich przyczyny oraz nauczą się efektywnych metod terapeutycznych i treningowych, które mogą być stosowane w pracy z dziećmi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje podstawowe struktury anatomiczne, biomechaniczne i fizjologiczne ludzkiego ciała | Kryteria weryfikacji - identyfikuje i opisuje co najmniej trzy główne struktur anatomicznych ludzkiego ciała, takich jak kości, mięśnie, stawy, układ nerwowy i układ krążenia- wyjaśnia podstawowe funkcje biomechaniczne i fizjologiczne tych struktur oraz ich rolę w codziennym funkcjonowaniu organizmu człowieka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawowe zasady gimnastyki korekcyjnej oraz jej znaczenie w kontekście korekcji wad postawy | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia co najmniej trzy podstawowe zasady gimnastyki korekcyjnej, takie jak prawidłowa postawa, kontrola oddechu i systematyczność ćwiczeń- uzasadnia znaczenie gimnastyki korekcyjnej w kontekście prewencji i korekcji najczęściej spotykanych wad postawy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza ocenę postawy ciała oraz proponuje odpowiednie metody korekty | Kryteria weryfikacji - przeprowadza ocenę postawy ciała za pomocą standardowych testów i metod diagnostycznych, takich jak badanie palpacyjne, analiza chodu czy testy funkcjonalne- przedstawia konkretne metody korekty wad postawy, dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjenta, uwzględniając ćwiczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera metody korekcji wad postawy do specyficznych potrzeb różnych grup wiekowych, w szczególności dzieci | Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie metody korekcji wad postawy z uwzględnieniem specyficznych potrzeb różnych grup wiekowych- opracowuje plan korekcji wad postawy dla dzieci, uwzględniając aspekty rozwojowe, motoryczne i psychospołeczne, oraz przedstawia jego zalety i potencjalne trudności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dostawca Usług zapewnia inną osobę do przeprowadzenia walidacji niż do procesu kształcenia.
Program
Program
Dzień 1: Wady postawy i ćwiczenia korekcyjne
- Wprowadzenie
- Wyjaśnienie, dlaczego wady postawy są ważne dla zdrowia ogólnego i skąd się biorą
- Diagnoza wad postawy
- Omówienie najczęstszych wad postawy (np. skolioza, kifoza, lordoza).
- Praktyczne ćwiczenia diagnostyczne.
- Ćwiczenia korekcyjne
- Wybór odpowiednich ćwiczeń w zależności od wady postawy. (od czego zacząć)
- Wykonanie ćwiczeń wzmacniających odpowiednie grupy mięśniowe.
- Wykonanie ćwiczeń rozciągające odpowiednie grupy mięśniowe.
- Wyjaśnienie, ćwiczenia z trenerem a ćwiczenia w domu.
- Wpływ emocji i sposobu myślenia na tkanki
- Omówienie stresu i jego wpływu na mięśnie i stawy.
- Techniki relaksacyjne i oddechowe.
- “Wytrząsanie” emocji z ciala
- Wpływ odpowiedniego nastawienia i kalibracji
Dzień 2: Indywidualne podejście i praktyka
- Indywidualne podejście
- Jak dostosować ćwiczenia do odpowiedniej grupy podopiecznych (dzieci, dorośli, osoby starsze)
- Dopasowanie ćwiczeń korekcyjnych do indywidualnych potrzeb.
- Wyjaśnienie, jak unikać błędów podczas wykonywania ćwiczeń.
- Ćwiczenia na równowagę
- Wyjaśnienie, jak równowaga wpływa na postawę.
- Praktyczne ćwiczenia równoważne
- Czucie ciała a efekty
- Codzienne rutyny, które przyspieszają efekty pracy nad ciałem
- Świadomość ciała i ruchu.
- Czucie ciała a wpływ na elastyczność
- Zastosowanie w życiu codziennym
- Jak przenieść wiedzę z warsztatów do codziennych nawyków.
- Przykłady ćwiczeń w pracy, w domu i podczas podróży.
- Podsumowanie warsztatów - pytania i uwagi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie - Wyjaśnienie, dlaczego wady postawy są ważne dla zdrowia ogólnego i skąd się biorą (wykład,) | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Diagnoza wad postawy (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Ćwiczenia korekcyjne (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Wpływ emocji i sposobu myślenia na tkanki (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Sesja Q&A | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Indywidualne podejście (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Ćwiczenia na równowagę (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Czucie ciała a efekty (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Zastosowanie w życiu codziennym. | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Walidacja - przeprowadzenie testu w ramach walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Podsumowanie warsztatów, sesja Q&A | Prowadzący Tomasz Łukijaniuk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 328,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 080,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Łukijaniuk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas szkolenia będzie udostępniana prezentacja, która zostanie wysłana do Uczestników szkolenia po zakończonym szkoleniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi