Bilateralna Integracja
Bilateralna Integracja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do fizjoterapeutów, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych, nauczycieli wychowania fizycznego i innych zajęć ruchowych, pedagogów i pedagogów specjalnych, logopedów i neurologopedów, terapeutów metod neurorozwojowych takich jak SI, INPP, MNRI, Tomatisa, Johansena, psychologów pracujących z dziećmi, osób chcących nabyć narzędzia do wspierania rozwoju i możliwości uczenia się dzieci, młodzieży i dorosłych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do wykonywania wybranych ćwiczeń do treningu Bilateralnej Integracji, które ułożone są w usystematyzowany program do pracy z grupą przez okres roku szkolnego oraz wybrane elementy diagnozy. Dodatkowo, celem szkolenia jest nabycie przed kursantów wiedzy na temat programu Bilateralnej Integracji, który jest cyklem ćwiczeń ruchowych pobudzającym mózg do bardziej efektywnego i szybszego przetwarzania bodźców.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu Bilateralnej Integracji | Kryteria weryfikacji rozróżniania pojęć: „mapa ciała”, „schemat ciała”, „przestrzeń osobista” | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji wymienia reguły rządzące Programem Przed/Szkolnym Bilateralnej Integracji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji opisuje zastosowania testów sprawdzającym równowagę w statyce i dynamice (kontrolę postawy), schematy rozwoju ruchowego, świadomość ciała oraz w zakresie dodatkowych testów diagnostycznych użytecznych przy wprowadzeniu programu ćwiczeń BI | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Stosuje wybrane ćwiczenia z zakresu Bilateralnej Integracji | Kryteria weryfikacji konstruuje program ćwiczeń Bilateralnej dla grup | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji dokonuje oceny, czy osoba wymaga pracy Programem Ćwiczeń BI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji prawidłowo wykonuje i demonstruje ćwiczenia z Programu Ćwiczeń BI podczas zajęć | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dostosowuje ćwiczenia do „stanu wyjściowego grupy”, indywidualizacji Programu Ćwiczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Potrafi komunikować się z grupą z którą wykonuje ćwiczenia z BI | Kryteria weryfikacji prezentuje ćwiczenia i prowadzić w nich grupę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji elastycznie dostosowuje Program Ćwiczeń do możliwości grupy i informacji zwrotnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji komunikuje się w grupie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji motywuje poszczególne osoby w grupie poprzez modyfikację trudności Programu i indywidualizację ćwiczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Kurs skierowany jest do fizjoterapeutów, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych, nauczycieli wychowania fizycznego i innych zajęć ruchowych, pedagogów i pedagogów specjalnych, logopedów i neurologopedów, terapeutów metod neurorozwojowych takich jak SI, INPP, MNRI, Tomatisa, Johansena, psychologów pracujących z dziećmi, osób chcących nabyć narzędzia do wspierania rozwoju i możliwości uczenia się dzieci, młodzieży i dorosłych.
Czas trwania kursu: 16 godzin dydaktycznych (w zakres godzinowy kursu nie są wliczane przerwy)
Za jedną godzinę dydaktyczną przyjmuje się 45 minut.
Zakres tematyczny oraz opis treści nauczania:
- Motoryka a rozwój poznawczy i społeczny
- Neuroplastyczność mózgu
- Mapa ciała, schemat ciała, przestrzeń osobista
- Reguły kierujące rozwojem kontroli motorycznej
- Reguły kierujące Programem Przed/Szkolnym Bilateralnej Integracji w odniesieniu do rozwoju motorycznego
- Diagnostyka przed wprowadzeniem Ćwiczeń z Programu Przed/Szkolnego Bilateralnej Integracji:
- próby związane z równowagą,
- kontrolą postawy,
- schematami rozwoju ruchowego,
- świadomością ciała,
- dodatkowe testy diagnostyczne
7. Ćwiczenia z Programu Przed/Szkolnego Bilateralnej Integracji
8.Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Maksim
Współwłaściciel Podmiotu Leczniczego Centrum REST (www.restlublin.pl), w którym głównie zajmuje się diagnostyką neurorozwojową dzieci, konsultacjami z rodzicami, tworzeniem indywidualnych programów ćwiczeń dla dzieci z trudnościami (korzystając z metod SI, INPP, BI, DNS). Pomaga dzieciom z trudnościami w uczeniu się, opóźnionym rozwojem psychoruchowym i mowy, zaburzeniami integracji sensorycznej, wadami postawy, autyzmem i Zespołem Aspergera, ADHD. Ceni sobie podejście interdyscyplinarne - czerpie inspiracje i wiedzę w ramach współpracy z psychologiem, psychoterapeutą, logopedą, pedagogiem. Swoim doświadczeniem terapeutycznym dzieli się kierując pracą zespołu terapeutów w Centrum REST.
Doświadczenie trenerskie zdobywa prowadząc szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców. Szkoli w zakresie ćwiczeń i zabaw wspierających rozwój dzieci (m.in. szkolenia: „Podstawy Integracji Sensorycznej dla nauczycieli, wychowawców, opiekunów”; „Zabawy sensoryczno-motoryczne. Walizka praktycznych ćwiczeń do wykorzystania w edukacji”; „Bilateralna Integracja program dla grup”). Certyfikowany Trener Bilateralnej Integracji programu dla grup od 2014 roku.
Jarosław Maksim
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje skrypt z opisem technik prezentowanych na zajęciach. W skrypcie kursanci mogą także umieszczać własne notatki. Każdy z uczestników otrzymuje także długopis i notanik.
Warunki uczestnictwa
Przed zapisem na kurs prosimy o kontakt z organizatorem w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc.
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy przesłać na adres mailowy formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie http://www.fizjoactiv.pl/
Po potwierdzeniu dostępności miejsc przez organizatora można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Do dyspozycji szatnia, darmowy parking z przodu i z tyłu budynku.