Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z parafunkcją (bruksizm) - spotkanie III
Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z parafunkcją (bruksizm) - spotkanie III
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Warunkiem przystąpenia do szkolenia jest odbycie spotkania I i spotkania II Szkolenia: Akademia Okluzji w 3 odsłonach .
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi " Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z parafunkcją" jest uzupełnienie wiedzy w protokołach postępowania o szczególną grupę pacjentów jaką są bruksiści, tj, osoby ścierające zęby. Celem jest przygotowanie uczestników do samodzielnego zaplanowania leczenia pacjentów z tej szczególnej grupy w zależności od wzorców zachowań tak by efekt był utrzymany czasie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi zaplanować leczenie u pacjenta w bruksizmem | Kryteria weryfikacji Diagnozuje pacjenta z parafunkcją | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi dokładnie zaprojektować zwarcie u pacjenta z bruksizmem | Kryteria weryfikacji Analizuje jak ustalić pionowy wymiar zwarcia dla startych patologicznie zębów orazpodanie sposobów na jego prawidłowe wyznaczenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia :
Czemu będzie poświęcone seminarium ?
dzień I
Dlaczego pacjent ściera swoje zęby. Czy każde starcie patologiczne zębów jest tak
samo trudne do leczenia?
Wzorce starcia zębów; pionowe, poziome, typu crossover, mieszane. Obraz kliniczny,
charakterystyka.
Czym jest bruksizm dzisiaj i jaką pełni rolę. Definicja, sposoby diagnozowania,
leczenie skutków bruksizmu w obrębie narządu żucia. Rola dróg oddechowych i
specyfika bruksizmu u dzieci.
Starcie patologiczne zębów w odcinku przednim, bocznym, uogólnione. Przyczyny,
obraz kliniczny, strategie leczenia.
Zrozumieniu jak pozycja zęba, poziom dziąseł, poziom brodawek i okluzja mogą
zmieniać się wraz z ścieraniem się zębów i jak wpływa to na plan leczenia.
dzień II
Ustaleniu roli pionowego wymiaru zwarcia dla startych patologicznie zębów oraz
podanie sposobów na jego prawidłowe wyznaczenie.
Planowanie interdyscyplinarne u pacjentów z patologiczne startym uzębieniem. Rola ortodonty, periodontologa i chirurga szczękowo-twarzowego w stworzeniu optymalnego protokołu leczenia.
Jak zoptymalizować przewidywalność leczenia i rozłożyć koszty używając materiałów
kompozytowych w terapii wstępnej długoterminowej. Jak dzielić leczenie na etapy w przypadkach uogólnionego patologicznego starcia się zębów.
Jaki rodzaj materiałów do odbudowy zastosować jako wypełnienia zębów przednich i
bocznych u pacjentów z patologicznie startym uzębieniem i jak omówić ich długotrwałość z pacjentem.
Budowanie zwarcia u pacjentów tzw. Dual-bite.
Czego się nauczysz ?
Dlaczego drogi oddechowe są ważną częścią diagnostyki różnicowej patologicznego
starcia się zębów.
Diagnozować i planować leczenie pacjentów z patologicznie startym uzębieniem
uwzględniając etiologię starcia się zębów, ich rodzaj oraz sposoby leczenia interdyscyplinarnego.
Jak najprecyzyjniej zaprojektować zwarcie u pacjentów w odniesieniu do tego jak pacjent ściera swoje zęby.
Jak zarządzać efektem końcowym leczenia pod kątem estetycznym w oparciu o pozycję zęba, poziom dziąseł i zmiany zgryzu w procesie ścierania się zębów.
Pełnego zrozumienia pionowego wymiaru zwarcia – kiedy i jak to zmienić.
Różnic pomiędzy wieloma opcjami leczenia interdyscyplinarnego.
Jak zweryfikować diagnozę i plan leczenia poprzez terapię wstępną wykorzystującą
rejestrację zwarcia z wykorzystaniem rejestratów listkowych, nadbudowy kompozytowe bezpośrednie, czy uzupełnienia protetyczne tymczasowe pod kątem zoptymalizowania przewidywalności leczenia.
Jak stworzyć plan leczenia patologicznie startego uzębienia, który pozwoli z dużym
prawdopodobieństwem na odniesienie sukcesu.
Zakres zajęć praktycznych
Demonstracja wykonanego techniką druku 3D mock-up’u kompozytowego na
podstawie zaplanowanego cyfrowo wax-up’u.
Demonstracja cyfrowa nowej płaszczyzny zwarcia spełniającej wymagania
estetyczno-czynnościowe.
Demonstracja cyfrowa nowego wymiaru pionowego zwarcia u pacjentów z
patologicznie startym uzębieniem.
Demonstracja cyfrowych tymczasowych overlay’i na zębach pacjentów z poziomym
starciem zębów.
Demonstracja cyfrowych uzupełnień tymczasowych u pacjentów z pionowym
starciem zębów.
Demonstracja cyfrowych prowadzeń grupowych dla ruchów protruzyjnego i bocznych
przy zaplanowanym wcześniej modelu zwarcia.
Przygotowanie planu leczenia dla przypadku klinicznego przedstawionego
przez kursanta. Ważne: wcześniej należy skontaktować się z prowadzącym w celu omówienia szczegółów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto323,53 PLN
- Koszt osobogodziny netto323,53 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Błażej Szczerbaniewicz
zajmuje się leczeniem trudnych przypadków i specjalizuje w leczeniu interdyscyplinarnym zaburzeń zwarcia oraz zespołów bólowych jamy ustnej i twarzy. Od 5 lat prowadzi prace
nad innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi w stomatologii w zakresie planowania interdyscyplinarnego. Efektem tych prac było wdrożenie pierwszego polskiego cyfrowego
łuku twarzowego do kompleksowej kontroli podstawowych parametrów okluzji w świecie cyfrowym: jak płaszczyzna okluzyjna, centralna relacja czy okluzja linia uśmiechu, a także ich pozycjonowania w oparciu o planowanie leczenia w oparciu o twarz pacjenta (Facially
Generated Treatment Planning – FGTP). Jest współautorem 4 patentów, w tym 2 na poziomie międzynarodowym. Od przeszło 15 lat związany z European Academy of
Craniomandibular Disorders (EACD) i American Academy of Orofacial Pain. (AAOP). Założyciel
Sekcji Bólu Jamy Ustnej i Twarzy przy Polskim Towarzystwie Badania Bólu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczeestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w formie papierowej, materiały reklamowe,
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest odesłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi