Akademia Menedżera 1.0 - szkolenie (3 dni)
Akademia Menedżera 1.0 - szkolenie (3 dni)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy w szczególności:
- nowo mianowanych menedżerów,
- sukcesorów
- kierowników projektów,
- liderów zespołów projektowych,
- właścicieli firm,
- osoby, które będą zarządzać zespołami.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Akademia Menedżera 1.0" przygotowuje do pełnienia roli menedżera i lidera zespołu w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik:1. Pozna style kierowania i uświadomi sobie swój przewodni styl oraz styl, do którego dąży. 2. Zrozumie stan, w którym się obecnie znajduje, a w szczególności poziom zaangażowania i kompetencji oraz to, jak będą się zmieniać z upływem czasu. 3. Będzie podejmować decyzje w oparciu o fakty. 4. Popracuje z własnymi przekonaniami ograniczającymi go i zamieni ocenę na ciekawość. 5. Ustali priorytety na tu i teraz klarując swoją rolę względem zespołu. 6. Właściwie i w sposób kontrolowany rozłoży uważność na zespół. 7. Będzie umiejętnie udzielać informacji zwrotnej w sposób dostosowany do sytuacji. 8. Zrozumie zachowania zespołu dzięki diagnozie fazy, w której obecnie się znajduje. 9. Stworzy taką przestrzeń, która jest obecnie najbardziej potrzebna zespołowi, by przesuwać się w stronę niezakłóconej współpracy. 10. Zrozumie wpływ autorytetu formalnego, po to by budować ten nieformalny. 11. Przećwiczy swoje expose do zespołu stosowne do bieżących potrzeb. | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie otrzymywać od trenera zadania po każdym szkolenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I Od kolegi do menedżera. Budowanie autorytetu menedżera_ki
- Autorefleksja – jak odnajduję się w nowej roli, jakie są moje doświadczenia, co do tej pory działa/nie działa
- Autorytet pozorny i rzeczywisty
- Jak budować autorytet
- Jak przejść z roli kolegi do roli osoby zarządzającej
Uczestnicy tego modułu dowiedzą się, jak skutecznie budować autorytet w nowej roli oraz jaka jest różnica między autorytetem pozornym i rzeczywistym. Moduł pomaga sprawnie przejść z roli kolegi i członka zespołu do roli osoby zarządzającej.
MODUŁ II Jaki/a jestem, a jaki/a chcę być jako Menedżer?
- Style kierowania z koncentracją na zadaniach i zespole. Plusy i minusy oraz najbardziej adekwatne umiejscowienie danego stylu.
- Mój aktualny przewodni styl – próba osadzenia siebie w komfortowej dla nas pozycji.
- Mój styl docelowy – jakim szefem chcę być, po co i dlaczego.
Uczestnicy tego modułu zapoznają się z najbardziej popularnymi podziałami stylów kierowania m.in. Lewina, Lipitta i White’a, i uświadomią sobie swój przewodni styl oraz styl, do którego podświadomie (uznając go prawdopodobnie za swój wzorzec) dążą. Moduł pomaga umiejscowić się uczestnikowi w swoim stylu na tu i teraz oraz zdefiniować kierunek rozwoju.
MODUŁ III Przywództwo sytuacyjne
- 4 ćwiartki rozwoju kompetencji i motywacji wg Blancharda.
- Kogo mamy na pokładzie, czyli rozpoznanie poziomu kompetencji, doświadczenia i motywacji u każdego z pracowników względem zadań.
- Dobranie stylu komunikacji do osoby.
- Ćwiczenia w komunikacji dopasowanej do pracownika.
W tym module uczestnicy dowiedzą się, jakie znaczenie ma poziom wiedzy i zaangażowania pracownika w dobór odpowiedniego stylu komunikacji i zarządzania. Przećwiczą również dobieranie stylu do konkretnych osóbw swoim zespole i przećwiczą przykładowe rozmowy z pracownikami.
MODUŁ IV Szef w synergii z grupą. Zmienna wydajność zespołu w czasie i adekwatne działania Menedżera.
- Fazy życia zespołu.
- Zachowania ludzkie, które są naturalnym procesem podczas tworzenia się grupy inne w każdej z faz.
- Nieodzowne cofanie się zespołu do wcześniejszych faz podczas zmian personalnych.
- Wpływ etapu rozwoju zespołu na rezultaty jego pracy – ich wydajność.
- Menedżer, który również jest podatny zawirowaniom podczas kształtowania się zespołu.
- Kluczowa i wspierająca rola menedżera w przesuwaniu zespołu do performingu.
To moduł, w którym przybliżamy uczestnikom fazy życia zespołu i definiujemy rolę menedżera w poszczególnych fazach. To pomaga uczestnikom w jasnej i prezyzyjnej ocenie ich własnych zespołów.
MODUŁ V Feedback oparty na faktach
- Jakiego rodzaju feedback jest wartościowy? Kiedy warto udzielać, prosić, przyjmować feedback?
- Model FUKO i SBI w codziennym życiu. Praktyczne wskazówki do zastosowania modeli w komunikacji i współpracy podczas doceniania lub/i korygowania działań.
- Emocje związane z dawaniem feedbackiem. Samoregulacja i przygotowanie do udzielanie wartościowego feedbacku
W tym module uczestnicy nauczą się dawać informację zwrotną korzystając ze wsparcia modeli FUKO i SBI, umiejętnie dobierając metodę do okoliczności. Dowiedzą się też, jak ważne jest otwarcie na otrzymywanie feedbacku i dlaczego warto prosić o to pracowników. To pozwoli im skutecznie budować kulturę feedbacku w swoich zespołach.
MODUŁ VI Delegowanie zadań
- Dlaczego nie mogę robić wszystkiego sam/a.
- Co należy delegować, a czego nie – dyskusja. Delegation poker – praca w zespołach.
- Opracowanie planu delegowania – 7 kroków delegowania. Teoria.
- Wzbudzanie zaangażowania i odpowiedzialności u pracowników przy delegowaniu zadań. Dyskusja
- Trening delegowania zadań.
To moduł skupiający się na przekazaniu uczestnikom, jak ważne jest delegowanie zadań i jak uniknąć mikrozarządzania, które całkowicie dezorganizuje prace zespołu. To też moment na przećwiczenie procesu delegowania i egzekwowania wykonywanych zadań.
MODUŁ VII Motywowanie
- Co motywuje ludzi? Motywacja a satysfakcja i ich rola w realizowaniu zadań. Dyskusja
- Badania Gallupa – wpływ zaangażowania pracowników na wyniki pracy
- Teorie motywacji – Motywacja 3.0 Pinka, Herzberg, Teoria X i Y
- Prowadzenie motywującej rozmowy – model rozmowy coachingowej, GOLD. Trening w trójkach.
Moduł ma za zadanie wyjaśnienie uczestnikom, co dzisiaj motywuje ludzi i jak odpowiednia motywacja wpływa na realizację wyznaczonych celów. Uczestnicy dowiadują się również, jak skutecznie przeprowadzac rozmowę motywującą i jak odpowiadać na potrzeby pracowników w zakresie motywacji,
Moduł VIII Czego nie powiesz, to inni dopowiedzą, czyli dobre expose szefa.
- Expose szefa, słowa wyczekiwane przez zespół częściej, niż się tego spodziewamy.
- Dwa szablony do budowy transparentnego komunikatu.
- Budowanie nieformalnego autorytetu w postaci ciągu zdarzeń i procesów.
Moduł ma przygotować do zdefiniowania ram i zasad w zespole, wytyczenia niejako ścieżki współpracy, potrzeb i oczekiwań. Uczestnik zbuduje własnego expose, a wykorzysta do tego model Swobodny oraz/lub MoSCoW. Przepracowana transparentność w przekazie ma znaczący wpływ na budowanie autorytetu nieformalnego szefa, który jako jedyny przynosi trwałe rezultaty.
Moduł IX Pomost na przyszłość.
- Podsumowanie wszystkich dni szkoleń.
- Domknięcie zaparkowanych tematów.
- Czerpanie od grupy.
- Plan konkretnych działań do wdrożenia zaraz po udziale w szkoleniu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Dzień I - Autorytet, style kierowania, przywództwo sytuacyjne | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Dzień II - Zespół, feedback, delegowanie | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 17-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Dzień III - Motywowanie, expose szefa, podsumowanie | Prowadzący Joanna Kominiak | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 059,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Kominiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe oraz certyfikat uczestnika zostaną wysłane do uczestników drogą mailową po szkoleniu. Materiały zawierają prezentację szkoleniową.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe