Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne „Informatyka w szkole ponadpodstawowej”
Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne „Informatyka w szkole ponadpodstawowej”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się osoby, które posiadają tytuł magistra i uprawnienia do nauczania przedmiotu innego niż informatyka w szkole ponadpodstawowej oraz uprawnienia do nauczania informatyki w szkole podstawowej, a także studenci studiów II stopnia, którzy są w trakcie zdobywania uprawnień do nauczania przedmiotu głównego, innego niż informatyka oraz posiadają uprawnienia do nauczania informatyki w szkole podstawowej - Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi355
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zwiększenie kompetencji w zakresie technologii informacyjnej, poszerzenie oraz usystematyzowanie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu informatyki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zna matematyczne podstawy teorii informacji, teorii algorytmów i kryptografii oraz ich praktyczne zastosowania | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania teoretyczne i rozwiązanych zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury komputerów, również komputerów równoległych, wieloprocesorowych | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania teoretyczne i rozwiązanych zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozumie rolę i zadania systemu operacyjnego, zna popularne systemy operacyjne, ich klasyfikacje i przeznaczenia | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania testowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się ma gruntowną wiedzę z zakresu nowoczesnych technik oprogramowania: programowania obiektowego, współbieżnego, równoległego | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym, wykonanych zadań lub analizy napisanych programów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma szeroką wiedzę dotyczącą optymalizacji programów uwzględniającą różne aspekty architektury komputerów | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym, wykonanych zadań lub analizy napisanych programów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma gruntowną wiedzę w zakresie metodyk i technik analizy, projektowania, modelowania, testowania, wytwarzania i konserwacji oprogramowania (metodyki i technik programowania) oraz zna koncepcje programowania proceduralnego, funkcyjnego i obiektowego i znaczenie jakości kodu w aspekcie utrzymania oprogramowania | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym, wykonanych zadań lub analizy napisanych programów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma wiedzę z zakresu grafiki komputerowej oraz metody przetwarzania obrazu, również 3D oraz animacji | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym, lub wykonanych zadań | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna interaktywne aplikacje multimedialne | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym, lub wykonanych zadań | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma gruntowną wiedzę z zakresu metod wyszukiwania i gromadzenia informacji oraz eksploracji danych | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym, lub wykonanych zadań lub zrealizowanych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły ponadpodstawowej | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania testowe lub rozwiązanych zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się posiada wiedzę w zakresie specyfiki szkoły ponadpodstawowej | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna cele i treści kształcenia informatycznego w szkołach, metody ich realizacji oraz kontroli i oceny efekty pracy uczniów | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna zasady tworzenia kursów e-learningowych oraz parametry ich oceny | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy odpowiedzi na pytania testowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi konfigurować urządzenia komunikacyjne i skonstruować sieć lokalną i rozległą oraz dobrać odpowiednią usługę sieciową do konkretnej realizacji i posiadanego sprzętu | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie przygotowanych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna polecenia i składnie języków programowania wysokiego i niskiego poziomu oraz odpowiednie środowiska programistyczne | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie analizy wykonanych zadań oraz analizy napisanych programów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi zastosować rutynowe metody i narzędzia informatyczne do zadań o charakterze praktycznym | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizy wykonanych zadań | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się potrafi zbudować aplikację o danym zastosowaniu, również multimedialną, wybierając i stosując właściwą metodę i narzędzia | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizy wykonanych zadań lub wykonanej prezentacji multimedialnej lub napisanych programów | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się potrafi właściwie wykorzystywać różne metody eksploracji i manipulowania danymi w systemach baz danych | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizy wykonanych zadań lub analizy zrealizowanych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi właściwie wykorzystać różne narzędzia wspomagające prace projektowe | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie wykonanych projektów zespołowych lub umiejętności uruchomienia na platformie szkoleniowej poprawnego kursu lub poprawności rozwiązywania zadań | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie planowania, prowadzenia oraz omawiania lekcji informatyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada umiejętność kontroli i oceny efektów pracy uczniów w zakresie przedmiotów | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie współdziałania z opiekunem praktyk | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi zainstalować system operacyjny oraz nim zarządzać | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie wykonanych ćwiczeń i analiz przypadku | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi tworzyć kursy związane z programem szkolnym i umieszczać je na popularnych platformach | Kryteria weryfikacji projekt zespołowy - uruchomieniu na platformie szkoleniowej poprawnego kursu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się oraz samokształcenia | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwacji i analizy odpowiedzi na stawiane pytania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się ma kompetencje interpersonalne, umożliwiające budowanie relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu kształcenia | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwacji w trakcie prowadzonych lekcji w szkole oraz w trakcie zajęć | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęnd.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegond.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 3
Liczba godzin: 355 godzin w tym 224 godzin w formie e-learningowej
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się w formie zjazdów na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz szkołach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 296,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 296,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto20,55 PLN
- Koszt osobogodziny netto20,55 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Anna Szczerba-Zubek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną zapewnione w zależności od potrzeb.
Informacje dodatkowe
Po ukończeniu studiów:
- będziesz posiadał podstawowe umiejętności potrzebne do realizacji i weryfikacji komponentów systemów informatycznych zgodnie z ich specyfikacją
- będziesz posiadał umiejętności praktycznego posługiwania się narzędziami informatycznymi
- będziesz posiadał podstawową znajomość metod programowania strukturalnego, systemów operacyjnych, sieci komputerowych, baz danych oraz technik tworzenia stron internetowych
- będziesz posiadał wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, przygotowania materiałów e-learningowych oraz umieszczania ich na odpowiedniej platformie, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji oraz umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sale dydaktyczne dostosowane są do potrzeb prowadzenia zajęć.