Kwalifikacyjne studia podyplomowe PRZYGOTOWUJĄCE NAUCZYCIELI DO NAUCZANIA INFORMATYKI
Kwalifikacyjne studia podyplomowe PRZYGOTOWUJĄCE NAUCZYCIELI DO NAUCZANIA INFORMATYKI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
Studia skierowane są dla nauczycieli a także dla osób legitymujących się ukończeniem informatycznych studiów wyższych lub na kierunku zbliżonym do informatyki i posiadają uprawnienia do nauczania w szkole, którzy zamierzają zdobyć kompetencje do nauczania informatyki w szkole. - Minimalna liczba uczestników19
- Maksymalna liczba uczestników21
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi360
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie nauczycieli w zakresie wiedzy, umiejętności i metodyki nauczania informatyki w szkole podstawowej i szkołach ponadpodstawowych, na poziomie wymagań, które określają zapisy obowiązującej podstawy programowej przedmiotu informatyka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zna podstawowe działy informatyki, powiązaniamiędzy nimi, obszary ich zastosowań, tendencje w ich rozwoju; (w zarysie) kamienie milowe historii informatyki oraz rozwoju edukacji informatycznej w Polsce | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie testu złożonego z pytańotwartych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna podstawę programową kształceniainformatycznego na kolejnych etapach edukacyjnych i główne zasady jej budowy | Kryteria weryfikacji weryfikacja na postawie opracowania własnegorozkładu materiału oraz scenariuszy zajęć z uczniami w szkole | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna obszary wykorzystania informatyki w szkole i wedukacji, szczególnie w odniesieniu do własnego warsztatu pracy nauczycieli; sposoby aktywnego udziału w społecznościach praktykujących nauczycieli | Kryteria weryfikacji weryfikacja analizy odpowiedzi na pytania ocharakterze teoretycznym lub praktycznym | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna urządzenia o funkcjach komputera (komputer,tablet, smartfon) i urządzenia dodatkowe (drukarkę) oraz ich funkcje przydatne na zajęciach szkolnych i w pracy własnej; dodatkowe urządzenia na zajęcia z użyciem komputerów oraz ich funkcje: projektor, tablicę interaktywną, drukarkę 3D | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywności,analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym lub praktycznym, wykonanych zadań | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna schemat ideowy i funkcjonalny sieci Internet orazmodel warstwowy; budowę sieci komputerowej i przeznaczenie oraz funkcje jej elementów; infrastrukturę sieciową w swojej (lub typowej) szkole oraz usługi sieciowe dostępne dla uczniów i dla nauczycieli; budowę i funkcje przykładowej sieci domowej | Kryteria weryfikacji weryfikacja analizy odpowiedzi na pytania ocharakterze teoretycznym lub praktycznym | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna podstawowe elementy infrastrukturyinformatycznej w szkole, zaprojektowanej dla nauczycieli i ich zajęć; elementy oprogramowania systemowego, użytkowego i edukacyjnego, niezbędne w pracy nauczyciela informatyki; środowisko komputerowe wspierające prace administracyjne nauczycieli, jak np. dziennik elektroniczny | Kryteria weryfikacji weryfikacja analizy odpowiedzi na pytania ocharakterze teoretycznym lub praktycznym | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna sytuacje problemowe odpowiednie dlaróżnorodnych konstrukcji algorytmicznych i programistycznych, takich jak: sekwencja poleceń, iteracja (pętla), instrukcje warunkowe, zdarzenia | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywności,analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym lub praktycznym, wykonanych zadań | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna sposoby reprezentowania informacji i danych wpostaci cyfrowej, w szczególności w systemie binarnym | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywności,analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym lub praktycznym, wykonanych zadań | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna sposoby uzasadniania poprawności rozwiązańsytuacji problemowej; sposoby testowania poprawności programów; sposoby obliczania złożoności (efektywności) algorytmów i ich komputerowych realizacji | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywności,analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym lub praktycznym, wykonanych zadań | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna praktyczne aspekty teorii w odniesieniu dokształcenia informatycznego; teorię i praktykę myślenia komputacyjnego w kształceniu, nie tylko informatycznym | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywności,analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym lub praktycznym | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna przykładowe programy nauczania i rozkładymateriału kształcenia informatycznego dla poszczególnych etapów edukacyjnych; przykładowe propozycje (scenariusze) realizacji wybranych zapisów podstawy programowej; metody realizacji scenariuszy typowych zajęć informatycznych, w tym metodę projektów | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywności,analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym lub praktycznym | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się zna zagrożenia związane z obecnością i aktywnością wsieci oraz sposoby ochrony przed nimi; obszary zainteresowań uczniów w sieci, przed którymi powinien ich chronić | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywności,analizy odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym lub praktycznym | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się potrafi zanalizować podstawę programowąinformatyki dla swojego etapu edukacyjnego i jej spiralne powiązania z podstawami dla poprzedniego i następnego etapu edukacyjnego | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywnościna zajęciach | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się potrafi w swoim rozwoju kierować się standardamiprzygotowania nauczycieli informatyki i różnymi drogami dochodzić do ich spełnienia | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie obserwowanej aktywnościna zajęciach | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się potrafi zaaranżować stanowiska komputerowe dopracy uczniów nad wybranymi zagadnieniami; instalować, konfigurować i stosować wraz z uczniami oprogramowanie przeznaczone do zajęć informatycznych (np. środowiska języków programowania), jak i wspomagania komputerami zajęć z innych przedmiotów; poradzić sobie w sytuacjach prostych i typowych awarii sprzętu i oprogramowania | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie opracowania infrastrukturyinformatycznej w szkole | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi objaśniać budowę sieci komputerowej iprzeznaczenie oraz funkcje jej elementów; zaprojektować domową sieć komputerową | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizyodpowiedzi na pytania lub wykonanych zadań | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi instalować i konfigurować aplikacje użytkowe,lokalnie i w chmurze, dla potrzeb zajęć i swoich zawodowych celów | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizyodpowiedzi na pytania lub wykonanych zadań | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi identyfikować lub tworzyć sytuacjeproblemowe, w szczególności z otoczenia uczniów, wspierające ich aktywność, zaangażowanie i kreatywność, służące odkrywaniu algorytmów jak i posłużeniu się wybranymi algorytmami; znajdować w sytuacjach problemowych podstawowe konstrukcje algorytmiczne i stymulować ich wykorzystanie w rozwiązaniach różnych problemów | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizyodpowiedzi na pytania lub wykonanych zadań | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi instalować, konfigurować i stosowaćoprogramowanie przeznaczone do zajęć informatycznych; swobodnie poruszać się w zintegrowanych środowiskach programistycznych (środowiskach programowania wizualno-blokowego i tekstowego języka programowania) | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizyodpowiedzi na pytania lub wykonanych zadań | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi uwzględniać w planowaniu i realizacji zajęćwskazania teorii pedagogicznych, odnoszące się do nauczania informatyki, takich jak konstrukcjonizm i konektywizm | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizyodpowiedzi na pytania lub wykonanych zadań – opracowania scenariusza zajęć i przeprowadzenia lekcji w szkole | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi pokierować pracą uczniów z wykorzystaniemmetody projektów | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawieprzygotowanego scenariusza lekcji i poprowadzenie wg niego lekcji lub przygotowanych propozycji zadań obrazujących wykorzystanie metody projektu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi przywiązać szczególną uwagę do trudnych izłożonych zagadnień, stosując odpowiednio dobrane metody pracy | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizyodpowiedzi na pytania lub wykonanych zadań – przygotowanie stosownego scenariusza zajęć | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi przejawiać praktyczną znajomość współpracyuczniów, metod pracy grupowej i współdziałania w zespole (np. nad projektem); dobierać problemy, sytuacje problemowe, projekty, które w naturalny sposób angażują do współpracy i pracy w zespołach | Kryteria weryfikacji weryfikacja umiejętności na podstawie analizyodpowiedzi na pytania lub wykonanych zadań – opracowanie stosownego scenariusza zajęć | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi charakteryzować informatykę jako dziedzinę ijej znaczenie z perspektywy społecznej, ekonomicznej, politycznej, etycznej i prawnej | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie przygotowanego scenariuszazajęć | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zauważa i docenia wkład informatyki do niemal każdejdziedziny: przemysłu, biznesu, komunikacji, edukacji, nauki, kultury, sztuki i w życiu osobistym obywateli | Kryteria weryfikacji weryfikacja na podstawie przygotowanego scenariuszazajęć | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęnd.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegond.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 3
Liczba godzin: 360
Organizacja zajęć:
Zajęcia będą prowadzone w czwartki i piątki (godziny popołudniowe – zajęcia zdalne) oraz w soboty (zajęcia stacjonarne), średnio co dwa tygodnie. W semestrze 2 i 3, z uwagi na realizację ćwiczeń praktycznych w szkole, zajęcia przez kilka dni będą prowadzone w godzinach przedpołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto11 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto11 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Jolanta Sobera
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną zapewnione w zależności od potrzeb.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy studiów podyplomowych zostaną przygotowani w zakresie wiedzy, umiejętności i metodyki nauczania informatyki w szkole podstawowej i szkołach ponadpodstawowych na poziomie wymagań, które określają zapisy obowiązującej podstawy programowej przedmiotu informatyka. Absolwenci studiów będą spełniać standardy przygotowania nauczycieli informatyki.
Dodatkowo, w ramach studiów słuchacze zostaną przygotowani do prowadzenia autorskich zajęć w szkole, dokładniej: opracują swój własny program nauczania informatyki i materiały do tego programu oraz praktycznie go zweryfikują na zajęciach w szkole w trakcie praktyk.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sale dydaktyczne dostosowane są do potrzeb prowadzenia zajęć.