Kwalifikacyjne studia podyplomowe Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Kwalifikacyjne studia podyplomowe Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
Studia podyplomowe są kierowane do absolwentów szkół wyższych posiadających dyplom ukończenia studiów I i II stopnia i/lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku pedagogika lub innym kierunku, które uprawniają do pracy w placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych i innych placówkach edukacyjnych. - Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi630
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do przeprowadzania diagnozy funkcjonalnej, wsparcia procesu edukacji oraz organizacji zajęć rewalidacyjnych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jednym z elementów jest nauka projektowania i realizowania programów rozwojowych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się ma wiedzę o miejscu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązanych z innymi dyscyplinami naukowymi, ma wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, w szczególności związanych z zagadnieniami dotyczącymi zaburzeń ze spektrum autyzmu,P7S_GW | Kryteria weryfikacji egzamin | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się posiada podstawy wiedzy dydaktycznej niezbędnej dla wsparcia rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zna uwarunkowania wsparcia i pracy z rodzinami tych osób,P6S_GW | Kryteria weryfikacji egzamin | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się posiada wiedzę o nieprawidłowościami i patologiach rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zna etiologię tych zaburzeń oraz ich związek z symptomatologią,P6S_GW | Kryteria weryfikacji egzamin | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się posiada wiedzę o potrzebach rozwojowych, społecznych, edukacyjnych i możliwościach rehabilitacyjnych oraz terapeutycznych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, posiada wiedzę na temat regulacji prawnych wspierających rozwój tych osób oraz ich rodzin,P6S_GW | Kryteria weryfikacji egzamin | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi dostosować działania do deficytów rozwojowych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, na podstawie wiedzy o zaburzeniach rozwojowych potrafi opracować indywidualne zadania edukacyjne,P7S_UW | Kryteria weryfikacji rozwiązywanie zadań problemowych | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posiada umiejętność poszukiwania twórczych metod pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wykorzystując różne źródła i zasoby indywidualne, społeczne i kulturowe,P7S_UW | Kryteria weryfikacji zadania wykonywane grupowo | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi posługiwać się wiedzą psychologiczną w rozwiązywaniu problemów pedagogicznych, rozpoznaje różne przejawy zaburzeń rozwojowych, korzysta z diagnozy interdyscyplinarnej dla potrzeb nauczania, wychowania, rehabilitacji i wsparcia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,P6S_UW | Kryteria weryfikacji zadania wykonywane grupowo | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się ma świadomość ważności i zrozumienie pracy interdyscyplinarnej w procesie wsparcia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; wykazuje gotowość do uczestniczenia w pracach zespołów interdyscyplinarnych, w przygotowywaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, profilaktycznych w instytucjach jak i w środowisku otwartym ze szczególnym uwzględnieniem środowiska rodzinnego,P7sS_KK | Kryteria weryfikacji zadania wykonywane grupowo | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec nich i ich rodzin. Cechuje się moralnym, opartym na zasadach etyki społecznej sposobie działania,P6S_KO | Kryteria weryfikacji rozwiązywanie zadań problemowych | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, cechuje go otwartość w kontaktach interpersonalnych,P6S_KR | Kryteria weryfikacji rozwiązywanie zadań problemowych | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 3
Liczba godzin: 630 (450 +180 praktyki)
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się raz w weekendy, co 2 tygodnie (ew. dodatkowo piątek od godz. 15.30)
Wykaz treści realizowanych podczas studiów:
- Dydaktyka specjalna - 30 h
- Psychologia rozwojowa - 10 h
- Psychologia kliniczna - 20 h
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej - 30 h
- Choreoterapia - 10 h
- Dojrzewanie i dorosłości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - 10 h
- Metody terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - 20 h
- Neurofizjologiczne podstawy zaburzeń - 10 h
- Praktyki – projekt własny słuchacza - 60 h
- Integracja sensoryczno-motoryczna i stymulacja zmysłów - 10 h
- Bajkoterapia - 10 h
- Drama - 10 h
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - 10 h
- Trening kompetencji społecznych - 10 h
- Coaching rodzicielski - 10 h
- Seksualność osób ze spektrum autyzmu - 10 h
- Terapia zaburzeń mowy - 10 h
- Metodyka nauczania i wsparcia rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu w przedszkolu i I etapie edukacyjnym - 20 h
- Metodyka nauczania i wsparcia rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu w I etapie edukacyjnym - 20 h
- Metodyka nauczania osób ze spektrum autyzmu w II i III etapie edukacyjnym - 20 h
- Metodyka konstruowania indywidualnych planów rozwoju oraz programów terapeutycznych - 5 h
- Praktyki – indywidualne praktyki w placówkach - 120 h
- Sztuki wizualne - 10 h
- Edukacja leśna - 20 h
- Edukacja alternatywna - 15 h
- Organizacja nauczania zdalnego; metody, narzędzia internetowe, komunikacja z rodzicami i podopiecznymi - 10 h
- Fizjoterapia w rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - 10 h
- Organizacja nauczania zdalnego; metody, narzędzia internetowe, komunikacja z rodzicami i podopiecznymi - 10 h
- Organizacja ośrodków rozwojowych i edukacyjnych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - 20 h
- Elementy samoobrony - 10 h
- Seminarium dyplomowe* - 60 h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto10,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto10,95 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Szymon Godawa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną zapewnion w zależności od potrzeb.
Informacje dodatkowe
W wyniku realizacji zajęć przewidzianych planem studiów absolwent jest przygotowany do:
- pracy w procesie wieloprofilowej diagnozy autyzmu oraz całościowych zaburzeń rozwoju
- planowania, prowadzenia oraz oceny efektów zajęć osób z autyzmem oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju w placówce i w środowisku domowym
- planowania i prowadzenia zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych z uczniami z autyzmem lub całościowymi zaburzeniami
- rozwoju na każdym etapie edukacyjnym oraz do monitorowania ich osiągnięć
- współpracy z innymi specjalistami w ramach zespołów diagnostycznych
- organizowania profesjonalnego wsparcia dla osób z autyzmem lub całościowymi zaburzeniami rozwoju, a także dla ich rodzin
- wspomagania ucznia z autyzmem lub z całościowymi zaburzeniami rozwoju w warunkach przedszkola lub szkoły.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sale dydaktyczne dostosowane są do potrzeb prowadzenia zajęć.