Kwalifikacyjne studia podyplomowe Z PEDAGOGIKI SPECJALNEJ W ZAKRESIE EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ-KATOWICE
Kwalifikacyjne studia podyplomowe Z PEDAGOGIKI SPECJALNEJ W ZAKRESIE EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ-KATOWICE
Numer usługi 2024/07/12/9817/2219589
5 250,00 PLN
brutto
5 250,00 PLNnetto
10,61 PLNbrutto/h
10,61 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie) posiadających kwalifikacje, w tym przygotowanie pedagogiczne, wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela. - Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi495
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wyposażenie uczestnika w wiedzę na temat podstaw prawnych, teoretycznych i metodycznych edukacji włączającej oraz umiejętności w zakresie planowania, prowadzenia i ewaluacji zajęć prowadzonych w grupie uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.Uczestnicy studiów zdobędą kwalifikacje w zakresie edukacji włączającej. Uzyskane kwalifikacje są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 w sprawie standardu kształcenia przygotowujące
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zna i rozumie podstawy filozofii wychowaniai aksjologii pedagogicznej, specyfikę głównych środowisk wychowawczych i procesów w nich zachodzących | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie klasyczne i współczesne teorierozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia, socjalizacji oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie źródła i miejsce pedagogikispecjalnej w nauce oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych i nauk o zdrowiu | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie koncepcje rehabilitacji, edukacji,resocjalizacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz różnorodne uwarunkowania tych procesów | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie zasady projektowania i prowadzeniabadań naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz postulat wieloparadygmatyczności | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie zasady i normy etyczneobowiązujące w zakresie rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie system kształcenia specjalnegow kontekście systemu kształcenia powszechnego oraz prawne, teoretyczne i metodycznych podstawy edukacji włączającej | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie organizację i metodyki kształceniauczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i włączającym, w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, oraz modele indywidualizacji lekcji, efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie merytoryczne i metodycznepodstawy prowadzenia zajęć – zgodnie z wybranym zakresem pedagogiki specjalnej | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanieindywidualnych/ grupowych projektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi wykorzystywać i integrować wiedzęz zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin naukowych w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi rozróżniać orientacje metodologicznew badaniach naukowych w zakresie pedagogiki specjalnej formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi diagnozować złożone sytuacjerehabilitacyjne, edukacyjne, terapeutyczne i projektować i prowadzić zajęcia z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi wykorzystywać wiedzę psychologicznąi pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze rehabilitacji, edukacji, terapii | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi wdrażać efektywne programy zwiększająceumiejętności poznawcze i kompetencje społeczne uczniów oraz programy poprawiające integrację rówieśniczą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi analizować własne działania pedagogiczne,dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i rehabilitacyjne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji, zaliczenie praktyki pedagogicznej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi poprawnie posługiwać się językiempolskim oraz poprawnie i adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się specjalistyczną terminologią | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się potrafi twórczo korzystać z teorii dotyczącychrozwoju człowieka, socjalizacji, wychowania, nauczania-uczenia się oraz krytycznie je oceniać | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów do budowania relacji opartej nawzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami uczniów, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjne | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 6jest gotów do porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów rozpoznawania specyfiki środowiskalokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie uczniów, a także podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tych środowisk | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji, zaliczenie praktyki pedagogicznej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów do pracy w zespole, pełnienia w nimróżnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej, w tym do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemu | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się jest gotów doceniania tradycji i dorobku badańnaukowych w zakresie pedagogiki specjalnej oraz ich kontynuacji i poszerzania o nowe obszary i procedury badawcze | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowychprojektów, uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie teoretyczne podstawy edukacjiwłączającej; genezę edukacji włączającej w Polsce i na świecie; rozwój edukacji włączającej w międzynarodowym ujęciu porównawczym | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów,uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie polskie i międzynarodowe regulacjeprawne związane z problematyką inkluzji społecznej, w tym edukacyjnej; system edukacji włączającej w Polsce; typy szkół i ich charakterystykę; organizację wsparcia edukacji włączającej; zasady finansowania edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Polsce | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów,uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zna i rozumie zasady kształcenia kadr w zakresieedukacji włączającej; obszary kompetencji nauczycieli w edukacji włączającej; system wsparcia i doskonalenia zawodowego nauczycieli | Kryteria weryfikacji wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów,uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie pracy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Pytanie 2. Czy dokument został wydany przez organy władz publicznych lub samorządów zawodowych na podstawie ustawy lub rozporządzenia?
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Śląski w Katowicach
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęnd.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegond.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 3
Liczba godzin: 495 (w tym 120 godzin praktyk)
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się w sobotę i niedzielę – średnio dwa zjazdy w miesiącu. W roku akademickim 2022/2023 zajęcia będą odbywały się w trybie hybrydowym.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 250,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto10,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto10,61 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
dr Sabina Pawlik
Kierownik studiów podyplomowych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną zapewnione w zależności od potrzeb.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sale dydaktyczne dostosowane są do potrzeb prowadzenia zajęć.
Adres
Adres
ul. Michała Grażyńskiego 53
40-126 Katowice
woj. śląskie
Kontakt
Kontakt
Anna Dorynek
E-mail
anna.dorynek@us.edu.pl
Telefon
(+48) 323 599 742