Kwalifikacyjne studia podyplomowe: PRZYGOTOWANIE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA
Kwalifikacyjne studia podyplomowe: PRZYGOTOWANIE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
Studia są przeznaczone dla absolwentów studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku, którego program studiów określał efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wszystkim wymaganiom odpowiednio podstawy programowej kształcenia ogólnego lub podstawy programowej kształcenia w zawodzie, którzy chcą uzupełnić przygotowanie pedagogiczne (psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne). Studia są także kierowane do osób, które mają przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu – uzyskane poza granicami Polski i uznane w naszym kraju, ale nie mają odpowiedniego przygotowania pedagogicznego (wpisanego w rozp. MNiSW z dn. 25 lipca 2019 r., Dz.U. z dn. 2 sierpnia 2019 r., poz. 1450).
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi560
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do pracy w charakterze nauczyciela oraz wyposażenie uczestników studiów podyplomowych w wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się podstawy filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej, specyfikę głównych środowisk wychowawczych i procesów w nich zachodzących,P7S_WG, P7S_WK | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne,P7S_WG, P7S_WK | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach podstawowych i średnich ogólnokształcących, technikach i szkołach branżowych, szkołach specjalnych i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych, w różnego typu ośrodkach wychowawczych oraz kształceniu ustawicznym), P7S_WG, P7S_WK | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji,P7S_WG | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania, P7S_WG, P7S_WK | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się strukturę i funkcje systemu oświaty – cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także alternatywne formy edukacji, P7S_WG, P7S_WK | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się podstawy prawne systemu oświaty niezbędne do prawidłowego realizowania prowadzonych działań edukacyjnych,P7S_WG | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych oraz odpowiedzialności prawnej nauczyciela w tym zakresie, a także zasady udzielania pierwszej pomocy,P7S_WG | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się podstawy funkcjonowania i patologie aparatu mowy, zasady emisji głosu, podstawy funkcjonowania narządu wzroku i równowagi,P7S_WG | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów,P7S_WG | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminów pisemnych, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów, praktyka | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów,P7S_UW | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, P7S_UW | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym,P7S_UW, P7S_UK | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne w zakresie treści i działań wychowawczych i profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli,P7S_UW | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów, uczestnictwo w dyskusji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów,P7S_UW, P7S_UK | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów, wykonanie ćwiczeń, zaliczenie praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów,P7S_UW | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów, zaliczenie praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem,P7S_UW | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń, zaliczenie praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego, P7S_UW, P7S_UK | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń, zaliczenie praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku,P7S_UO | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń, zaliczenie praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się skutecznie realizować działania wspomagające uczniów w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych,P7S_UK | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń, zaliczenie praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się poprawnie posługiwać się językiem polskim i poprawnie oraz adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się terminologią przedmiotu, P7S_UW | Kryteria weryfikacji Wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń, zaliczenie praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka,P7S _KK | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w dyskusji, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej, P7S _KK, P7S _KO | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w dyskusji, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią, P7S _KK, P7S_KR | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w dyskusji, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej,P7S _KO | Kryteria weryfikacji Aktywny udział w dyskusji, wykonanie indywidualnych/ grupowych projektów i ćwiczeń | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 3
Liczba godzin: 560
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele zgodnie z organizacją roku akademickiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach – średnio 10 zjazdów w semestrze.
Wykaz treści realizowanych podczas studiów:
- Psychologia - 45 h
- Psychologia warsztaty - 45 h
- Praktyka zawodowa (psychologiczno-pedagogiczna) - 30 h
- Pedagogika - 45 h
- Pedagogika warsztaty - 45 h
- Podstawy dydaktyki ogólnej - 30 h
- Emisja głosu z kulturą języka - 30 h
- Profilaktyka zdrowotna i pierwsza pomoc przedmedyczna - 10 h
- Dydaktyka przedmiotu/ rodzaju zajęć 1 - 75 h
- Dydaktyka przedmiotu/ rodzaju zajęć 2 - 75 h
- Media w edukacji - 10 h
- Praktyka zawodowa dydaktyczna 1 (w SP) - 60 h
- Praktyka zawodowa dydaktyczna 2 (w SPP) - 60 h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 883,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 883,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto12,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto12,29 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Ziegler
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną zapewnione w zależności od potrzeb.
Informacje dodatkowe
Uczestnik studiów uzyska szereg umiejętności do pracy w jednostkach oświatowych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem:
- diagnozowania potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży szkolnej;
- stymulowania, wspierania i wspomagania rozwoju uczniów w różnym wieku szkolnym;
- projektowania i realizacji procesów kształcenia
i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod
i form pracy dydaktyczno-wychowawczej; - projektowania, realizacji i ewaluacji programów kształcenia i wychowania w instytucjach systemu edukacji;
- sprawnego posługiwania się językiem ojczystym jako uniwersalnym narzędziem komunikowania się ludzi między sobą;
- sprawnego posługiwania się współczesnymi technologiami informacyjnymi, w tym kształtowania umiejętności świadomego i krytycznego odbioru przez uczniów różnorodnych przekazów medialnych;
- podejmowania współpracy z lokalnym środowiskiem, w tym: z domem rodzinnym, instytucjami życia społecznego i kulturalnego.