Zarządzanie innowacjami w organizacji
Zarządzanie innowacjami w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Przedsiębiorcy z technicznym wykształceniem
- Specjaliści ds. marketingu, Marketing Managerowie chcący rozwijać karierę
- Pracownicy działów badań i rozwoju (R&D)
- Specjaliści ds. innowacji i rozwoju produktu.
- Product Managerowie, Brand Managerowie
- Specjaliści ds. zarządzania projektami zainteresowani obszarem innowacji
- Specjaliści ds. CSR (Corporate Social Responsibility
- Absolwenci zarządzania, psychologii biznesu
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie absolwentów do pełnienia roli liderów w dziedzinie innowacji, którzy potrafią skutecznie identyfikować, rozwijać i wdrażać innowacje, prowadząc swoje organizacje na drodze trwałego rozwoju i zyskania przewagi rynkowej.Tok studiów zakłada dostarczenie kompleksowej wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania procesami innowacyjnymi w firmach.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy zdobędą dogłębną wiedzę na temat różnych aspektów innowacji, obejmującą zarówno teorię, jak i praktykę związane z procesami innowacyjnymi w organizacjach. Pozyskają wiedzę na temat różnych rodzajów innowacji oraz ich celów, włączając w to innowacje technologiczne, marketingowe, procesowe i zarządcze. Zrozumieją znaczenie analiz strategicznych w kontekście potencjału innowacji, włączając w to analizę SWOT, analizę PEST, model 5 sił Portera oraz macierz BCG. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna i wymienia różne aspekty i rodzaje innowacji. Rozumie analizy strategiczne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnicy uzyskają umiejętność wprowadzania pozytywnych zmian w kulturze organizacyjnej, sprzyjających innowacyjności. Zdobędą umiejętność efektywnego współdziałania z różnymi zespołami w celu generowania innowacyjnych pomysłów. Uzyskają umiejętność wykorzystania innowacji jako narzędzia wspierającego rozwój społeczny i ekonomiczny. Posiądą umiejętność kreowania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na potrzeby społeczności lokalnych i globalnych. | Kryteria weryfikacji Wprowadza pozytywne zmiany w kulturze organizacyjnej, potrafi efektywnie współdziałać, umie kreować innowacyjne rozwiązania. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
CO TO JEST INNOWACJA I CO MA DAWAĆ ORGANIZACJI, JAKIE SĄ CELE I RODZAJE INNOWACYJNOŚCI?
(16 godz.)
Ujęcie procesowe – dlaczego tak ważne są innowacje?
Ujęcie technologiczne – jak pracować nad innowacjami, skąd czerpać pomysły
Ujęcie marketingowe – jak weryfikować gotowość rynku i klienta
Ujęcie zarządcze – kiedy jest zadowolony właściciel firmy z innowacji
Jakie są cele innowacji: finansowy, wizerunkowy, budowanie marki, procesy akwizycyjne (M&A)
ANALIZY STRATEGICZNE – NA JAKIM GRUNCIE TWORZYĆ INNOWACJE? JAKI JEST RYNEK I GDZIE ZNAJDUJEMY NA NIM PRZESTRZEŃ
(24 godz.)
Analizy strategiczne – na jakim gruncie tworzyć innowacje? Jaki jest rynek i gdzie znajdujemy na nim przestrzeń, lukę, możliwości?
Analiza potrzeb rynkowych, koncepcje problem – rozwiązanie
Analiza SWOT
Analiza PEST
Model 5 sił Portera
Macierz BCG
KLIENTOCENTRYZM W ZARZĄDZANIU INNOWACJAMI - KLIENT W SERCU PROCESU INNOWACJI
(16 godz.)
Psychologia współczesnego klienta XXI w.
Pułapki klientocentryczne – uwaga na technikalia, które są dalekie odbiorcy np. mnożenie cech produktu, podejście inżynieryjne
Value Proposition Canvas – propozycja wartości dla klienta, kreowanie ich na kanwie Osterwaldera – warsztat z przepracowaniem kanwy
USP – MVP – UVP - minimum viable product (MVP) unique value proposition (UVP) – definiowanie wartości
Krzywa adaptacji innowacji przez odbiorców – szanse i zagrożenia w procesie urynkowienia innowacji
BADANIA MARKETINGOWE – PRAKTYCZNE SPOJRZENIE
(16 godz.)
Insighty konsumenckie
Badania jakościowe – wywiady, focusy
Badania ilościowe – ankiety, CAWI, CATI
Narzędzia współczesnego badacza – aplikacje wspomagające, narzędzia AI
NOWOCZESNE METODY WYPRACOWYWANIA INNOWACJI
(16 godz.)
Burza mózgów
Design thinking
Service design
AI – sztuczna inteligencja i jej adaptacja w proces innowacji
Inne typu lean, scrum itd. – kilka narzędzi
KULTURA INNOWACJI W ORGANIZACJI
(16 godz.)
Kultura organizacyjna innowacyjna, kreatywność, inteligencja i proces uczenia się i kultury współpracy
Skrzynki pomysłów i inne narzędzia innowacyjne
Synergia działań międzydziałowa – kto powinien przewodzić innowacyjnym działaniom?
Revenue team – poszukiwanie wartości dla klienta procesem ciągłym
Badanie kultury innowacyjności w przedsiębiorstwie – modele DOCS, MOCM, CVM
MARKETING I ZARZĄDZANIE
(16 godz.)
Strategia marketingowa
Model 5xW i przewagi konkurencyjne
Komunikacja innowacji na rynku, storytelling – proces budowania narracji
Persony – do kogo kierujemy innowację?
RTB – reasons to believe, dlaczego odbiorcy mają nam uwierzyć I pokochać produkt
Marka – jaki rodzaj wybrać działań? Love brands na przykładach marek zaawansowanych technologicznie
Przegląd narzędzi – gdzie i jak wypromować innowację: od public relations przez social media po współpracę z autorytetami i budowaniem zasięgu
Wskaźniki marketingowe
KOMERCJALIZACJA INNOWACJI
(16 godz.)
Sky-lab proces, prototypowanie, walidowanie
Portfel projektów innowacyjnych – jak wygląda zdrowy podział, wersje freemium, premium
Kto to kupi i za ile? O sprzedaży, finansach i modelach działania
Skimming strategy – jesteśmy pierwsi, jak długo? O modelach pricingowych
Echo innowacyjne – budowanie wizerunku innowacyjnego
Zarządzanie ryzykiem w procesie kreowania innowacji
Cykl PDCA w zarządzaniu innowacją – wyciąganie wniosków z niesatysfakcjonujących projektów
FINANSOWANIE INNOWACJI
(16 godz.)
Monitorowanie i ocena wyników innowacyjnych, stosowania metryk innowacyjności oraz oceny skuteczności strategii innowacyjnych
Pozyskiwanie dofinansowania – projekty, wydarzenia
Współprace B+R z jednostkami badawczymi
Pozyskiwanie inwestorów i przygotowanie do procesu, prezentacja projektowa
Budżet plan innowacji
SEMINARIUM
(8 godz.)
Seminarium
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto37,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto37,19 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu Filia w Warszawie, należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Warszawie, ul. Łabiszyńska 25.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
projekt końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 16:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 16:00.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 174 godzin dydaktycznych = 131 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik zdobywa nową wiedzę i umiejętności, dzięki zajęciom realizowanym na platformie Microsoft Teams. Z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów kontaktuje się przez Internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczy w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
-
komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
-
dostęp do Internetu,
-
słuchawki (opcjonalnie),
-
wbudowana kamera (opcjonalnie).