Zarządzanie w podmiotach leczniczych
Zarządzanie w podmiotach leczniczych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do pracowników podmiotów leczniczych zainteresowanych możliwością zdobycia wiedzy m.in. na temat zarządzania oddziałem, zespołem, prowadzenia dokumentacji oraz formalno-prawnych aspektów funkcjonowania oddziału.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych w reformowanym obecnie systemie służby zdrowia. Udział w studiach pozwoli na efektywne zarządzania placówkami zdrowia, a także zwiększy wiedzę i kwalifikacje m.in. w zakresie prawnym i finansowym z uwzględnieniem zagadnień dotyczących przekształceń SPZOZ w spółki kapitałowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Prawno-ekonomiczne aspekty funkcjonowania podmiotu leczniczego2. Gospodarowanie finansami w podmiotach opieki zdrowotnej 3. Problematyka zarządzania w organizacjach ochrony zdrowia | Kryteria weryfikacji Opisywanie kluczowych aspektów zarządzania w organizacjach ochrony zdrowia.Rozróżnianie podstawowych zagadnień prawno-ekonomicznych związanych z funkcjonowaniem podmiotu leczniczego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1. Kompetencje interpersonalne menedżera2. Budowanie zespołu w ochronie zdrowia 3. Etyka w zarządzaniu opieką zdrowotną | Kryteria weryfikacji Prowadzenie efektywnej komunikacji oraz budowanie relacji interpersonalnych w zespole opieki zdrowotnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
PODSTAWY ZDROWIA PUBLICZNEGO
(8 godz.)
wiedza z zakresu zdrowia publicznego
wiedza z zakresu organizacji i funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce
wiedza z zakresu organizacji i funkcjonowania oraz roli podmiotów wykonujących świadczenia medyczne
SYSTEM OCHRONY ZDROWIA W POLSCE I INNYCH KRAJACH UE
(8 godz.)
struktura systemu ochrony zdrowia
źródła finansowania
klasyczna koncepcja podstawowej opieki zdrowotnej;
organizacja podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce: struktura, zadania i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
organizacja opieki specjalistycznej
rola płatnika
udziałowcy
założenia organizacyjne form opieki zdrowotnej w Polsce
Czytaj więcej
PODSTAWY PRAWA MEDYCZNEGO I OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
(16 godz.)
wstęp do zagadnienia
podstawowe zasady
podmioty lecznicze
prawne ramy funkcjonowania zawodów medycznych (razem z elementami prawa pracy i ODO + zagadnienie odpowiedzialności za błędy lekarskie i dochodzenie roszczeń z tego tytułu)
pacjent – pozycja prawna
dokumentacja medyczna
korupcja w ochronie zdrowia
Czytaj więcej
KOMUNIKACJA Z PACJENTEM I TRUDNYM KLIENTEM
(16 godz.)
rodzaje komunikacji
bariery i stymulatory komunikowania
zarządzanie pokoleniami i trudności w komunikowaniu
atuty różnorodności
sposoby na komunikowanie z trudnym odbiorcą
Czytaj więcej
ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM W PODMIOTACH LECZNICZYCH
(16 godz.)
rozumienie współczesnego klienta i pacjenta
pozycjonowanie usług
DNA marki
kluczowe czynniki sukcesu
4P w marketingu
public relations placówek leczniczych
Czytaj więcej
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ I AUDIT W PLACÓWKACH LECZNICZYCH
(12 godz.)
wprowadzenie do jakości w ochronie zdrowia
przepisy prawne związane z zarządzaniem jakością
rola zarządzania jakością w zwiększaniu konkurencyjności w ochronie zdrowia
planowanie systemów jakości
audyt wewnętrzny a kontrola zarządcza. podstawy prawne i standardy
organizacja, planowanie, wykonywanie i dokumentacja audytu wewnętrznego
kontrola wewnętrzna w podmiocie
Czytaj więcej
ZARZĄDZANIE PERSONELEM W PODMIOTACH LECZNICZYCH
(16 godz.)
człowiek jako kluczowy zasób podmiotów leczniczych
wybrane problemy zarządzania kapitałem ludzkim w placówkach ochrony zdrowia
podmioty zarządzania zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia
naczelne kierownictwo organizacji
problemy współczesnych pracowników
Czytaj więcej
PRAWNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK LECZNICZYCH
(8 godz.)
prawa pacjenta
dokumentacja medyczna – kwestie prawne
zamówienia publiczne
kontrola i nadzór nad działalnością leczniczą
Czytaj więcej
SPRZEDAŻ USŁUG MEDYCZNYCH I NEGOCJACJE BIZNESOWE
(8 godz.)
projektowanie efektywnych pakietów usług
rozumienie klienta
konstrukcja oferty
rodzaje negocjacji
przygotowanie do negocjacji
skuteczne negocjacje
Czytaj więcej
UBEZPIECZENIA W PODMIOTACH LECZNICZYCH
(8 godz.)
system ochrony zdrowia
główne wyzwania
błąd medyczny a zdarzenie medyczne
ubezpieczenia dla branży medycznej
Czytaj więcej
BUDOWANIE DOŚWIADCZEŃ KLIENTÓW
(8 godz.)
Budowanie doświadczeń klientów
ZARZĄDZANIE FINANSAMI
(8 godz.)
źródła finansowania działalności podmiotów leczniczych
ocena kondycji finansowej
budżetowanie w zarządzaniu finansami podmiotów leczniczych
kontrola budżetowa
Czytaj więcej
ZASADY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ MEDYCZNĄ W OPARCIU O MODEL VBHC – VALUE-BASED HEALTHCARE. LEAN MANAGEMENT HEALTHCARE
(8 godz.)
wartość i opieka zdrowotna oparta na wartości
strategie wdrażania VBHC
implementacja VBHC na świecie
rola poszczególnych interesariuszy
przygotowanie, przetestowanie i wdrożenie do systemu opieki zdrowotnej organizacji opieki koordynowanej
Czytaj więcej
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ LECZNICZĄ
(16 godz.)
podstawowe pojęcia
teorie zarządzania
organizacja pracy w placówce leczniczej
UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKIE
(16 godz.)
umiejętności menedżerskie
KONTROLA ZARZĄDCZA
(4 godz.)
Kontrola zarządcza
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto31,53 PLN
- Koszt osobogodziny netto31,53 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu Filia w Warszawie, należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Warszawie, ul. Łabiszyńska 25.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- test końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 16:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 16:00.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 174 godzin dydaktycznych = 131 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik zdobywa nową wiedzę i umiejętności, dzięki zajęciom realizowanym na platformie Microsoft Teams. Z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów kontaktuje się przez Internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczy w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
-
komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
-
dostęp do Internetu,
-
słuchawki (opcjonalnie),
-
wbudowana kamera (opcjonalnie).