Zrównoważone przywództwo
Zrównoważone przywództwo
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Właściciele i Współwłaściciele Firm: Osoby, które mają nadrzędny wpływ na kierunek rozwoju i strategię organizacji, które chcą zintegrować zrównoważone podejście do zarządzania na najwyższych poziomach decyzyjnych.
- Prezesi i Dyrektorzy: Osoby zajmujące kluczowe stanowiska w organizacji, odpowiedzialni za strategiczne decyzje i długoterminową strategię i wizję firmy.
- Kierownicy Działów i Zespołów: Liderzy zarządzający dużymi działami lub zespołami, którzy chcą zwiększyć efektywność i zaangażowanie na różnych szczeblach organizacji.
- Konsultanci i Doradcy Strategiczni: Eksperci z zewnątrz, którzy wspierają organizacje w procesach zmian i chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie zrównoważonego zarządzania.
- Kierownicy Działów i Zespołów po awansie: Osoby, które chcą kontynuować rozwój kompetencji zrównoważonego zarządzania i przywództwa oraz doskonalić efektywność operacyjną w zarządzaniu zasobami, procesami i projektami
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników30
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi164
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem programu Zrównoważone Przywództwo jest wzmocnienie kompetencji zarządczych poprzez praktyczne wykorzystanie sprawdzonych strategii oraz zaawansowanych technik i narzędzi koniecznych do efektywnego przewodzenia w złożonych organizacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje swoje działania, emocje, myśli i reakcje jako lider w różnych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Określa swoje mocne i słabe strony jako lider; autoanaliza | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Dostosowuje model przywódczy do indywidualnych wymagań organizacji, w której się znajduje | Kryteria weryfikacji Zna teoretyczne podejścia do powszechnie stosowanych modeli kompetencji przywódczych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wymienia i opisuje strategie komunikacyjne, techniki wywierania wpływu oraz strategie obronne przed manipulacjąRozwija umiejętności komunikacyjne. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje rodzaj komunikatu do różnych odbiorców. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
- Samoświadomość Lidera (8 godz.)
budowanie zdolności do rozumienia siebie samego, swoich emocji, mocnych i słabych stron, wartości, przekonań oraz wpływu, jaki wywiera się na innych. W kontekście przywództwa samoświadomość stanowi podstawę skutecznego zarządzania sobą i przewodzenia zespołowi
Zagadnienia:
Mocne strony i talenty
Mój system wartości, zawodowy SWOT
Autentyczność jako wartość w budowaniu zaufania
Neuroplastyczność jako zwiększenie możliwości adaptacyjnych
- Autoanaliza (8 godz.)
Systematyczne analizowanie, badanie i zrozumienie własnych myśli, emocji, działań i reakcji w różnych sytuacjach, refleksji nad stylem przywództwa, umiejętnościami interpersonalnymi i ich wpływem na zespół i organizację) oraz samoocena (proces, w którym lider ocenia siebie pod kątem określonych standardów, celów i kryteriów. Subiektywna ocena własnej skuteczności
Zagadnienia:
Kwestionariusz 5 głównych talentów High5
Kwestionariusz aktywnego słuchania
Kwestionariusz poziomów delegowania
Kwestionariusz efektywności zarządzania czasem
Kwestionariusz poziomu stresu
Kwestionariusz poziomu wypalenia zawodowego
Kwestionariusz stylów rozwiązywania konfliktów Thomasa Kilmana
Kwestionariusz na style zarządzania wg Blancharda
Kwestionariusz poziomu asertywności
- Modele kompetencji przywódczych (8 godz.)
Zapoznanie studentów z różnymi podejściami teoretycznymi do powszechnie stosowanych modeli kompetencji przywódczych, umiejętności ich dostosowywania do specyficznych potrzeb organizacji i kontekstu działania)
Zagadnienia:
Przywództwo a zarządzanie (główne różnice, współdziałanie i optymalizowanie obu aspektów)
Modele Kompetencji Przywódczych m.in. według:
Inteligencji emocjonalnej Golemana
Przywództwa sytuacyjnego II Kena Blancharda
Johna C. Maxwella
Petera Northouse’a
Przywództwa Współczesnego
- Zarządzanie stresem i rezyliencją (8 godz.)
Przygotowanie studentów do skutecznego zarządzania stresem, rozwijania osobistej rezyliencji oraz budowania zdolności adaptacyjnych w miejscu pracy
Zagadnienia:
Techniki budowania osobistej i organizacyjnej rezyliencji
Zarządzanie stresem i unikanie wypalenia zawodowego
Dbanie o dobrostan psychofizyczny swój i innych (wellbeing, techniki relaksacyjne)
Uważność i mindfulness
Znaczenia pozytywnego podejścia do wyzwań
Techniki samoregulacji emocji
Znaczenia programów wellness i wsparcia psychologicznego oraz ich implementacja w organizacjach
Budowanie kultury organizacyjnej wspierającej rezyliencję.
- Przywództwo w zespole (16 godz.)
Kształtowanie umiejętności tworzenia i zarządzania zespołami, uwzględniając różnorodność, umiejętności i motywacje członków, rozwijanie kompetencji niezbędnych do skutecznego przywództwa, które jest elastyczne, dostosowane do różnorodnych sytuacji oraz oparte na zrozumieniu i reakcji na indywidualne potrzeby zespołu
Zagadnienia:
Praca zespołowa, role w zespole
Rozwijanie zespołu – planowanie długofalowe, jednocząca wizja
Docenianie i nagradzanie
Wpływ inteligencji emocjonalnej na budowanie autentycznych zespołów
- Strategie komunikacyjne, techniki wywierania wpływu oraz strategie obronne przed manipulacją (16 godz.)
Rozwinięcie umiejętności komunikacji w różnych kontekstach, z naciskiem na jasność przekazu, empatię i umiejętność dostosowania komunikatu do różnych odbiorców
Zagadnienia:
"Komunikacja werbalna i niewerbalna – wzmocnienie: kwadrat von Thuna
Analiza transakcyjna (dziecko - dorosły- rodzic)
Skuteczne udzielanie informacji zwrotnej (feedback) – techniki rozmawiania o trudnych tematach
Świadomość wpływu komunikacji na sytuacje wysokiego ryzyka
Strategie skutecznego wywierania wpływu oraz strategie obronne przed manipulacją.
- Zarządzanie konfliktem (8 godz.)
Zapewnienie studentom narzędzi, umiejętności i strategii potrzebnych do skutecznego zarządzania konfliktami w miejscu pracy, sprzyjających budowaniu pozytywnych relacji, rozwojowi zespołów oraz efektywności organizacyjnej
Zagadnienia:
Definicja i charakterystyka konfliktu
Identyfikacja różnych rodzajów konfliktów w miejscu pracy
Perspektywa konstruktywnego podejścia do konfliktów
Strategie zarządzania konfliktem, w tym polubownego rozwiązywania konfliktów (mediacja, negocjacja, arbitraż"
- Lider jako coach, mentor i facylitator (16 godz.)
Dostarczenie studentom praktycznych umiejętności i narzędzi potrzebnych liderowi do efektywnego działania w synergii tych ról, żeby skutecznie planować, realizować i wspierać ciągły rozwój kompetencyjny zespołu
Zagadnienia:
Rola coacha, mentora i facylitatora w przywództwie
Określanie celów coachingowych, mentoringowych
Jak mówić by nas słuchano, jak słuchać by do nas mówiono – skuteczna komunikacja w rolach coach – coachee, mentor - mentee
Mentoring i odwrócony mentoring by wzmocnić potencjał jednostki i całej organizacji
Umiejętność prowadzenia spotkań i sesji grupowych w oparciu o techniki facylitacji"
- Lider w świecie VUCA, BANI (16 godz.)
Wyposażenie studentów w praktyczne umiejętności i narzędzia działania we współczesnych, dynamicznych i nieprzewidywalnych środowiskach biznesowych). Definicje i cechy świata VUCA, BANI oraz analiza wpływu tych czynników na przywództwo
Zagadnienia:
Zarządzanie ryzykiem i niepewnością
Praktyki zarządzania zespołem w warunkach nielinearnych
Kształtowanie elastyczności zespołu i organizacji poprzez szybkie reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe, konkurencyjne oraz technologiczne
Zwinne metody zarządzania projektami
Odpowiedzią na czasy VUCA, BANI jest kreatywne myślenie projektowe jako metoda tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacji, w biznesie
- Zarządzanie zmianą (8 godz.)
Wyposażenie studentów w praktyczne umiejętności i narzędzia potrzebne do efektywnego zarządzania procesami zmiany w organizacji, w tym radzenia sobie ze sprzeciwami, budowania akceptacji i mobilizowania zespołu do adaptacji
Zagadnienia:
Definicja zmiany, analiza znaczenia i korzyści wynikających ze skutecznego zarządzania zmianą
Przegląd narzędzi diagnozowania potrzeb zmiany, identyfikacja obszarów do poprawy
Definiowanie klarownych i mierzalnych celów zmiany
Komunikacja w procesie zmiany
Ocena efektywności zmiany, analiza danych i wskaźników,
Psychologia zmiany, zrozumienie reakcji ludzi na zmianę, zarządzanie oporem
Opracowanie konkretnego planu zmiany dla własnej organizacji."
- Digitalizacja i rozwój AI (8 godz.)
Zrozumienie, jak sztuczna inteligencja wpływa na dzisiejsze i przyszłe modele przywództwa.
Badanie sposobów, w jakie AI może wspierać i wzbogacać umiejętności przywódcze.
Identyfikacja umiejętności przywódczych, które są szczególnie istotne w kontekście AI.
UpSkilling: Identyfikacja nowych rodzajów umiejętności wymaganych od pracowników i liderów
Rozważanie skutecznych strategii komunikacji dotyczącej AI w organizacji oraz kształcenie liderów w zakresie przekazywania znaczenia i korzyści wynikających z AI dla pracowników"
Zagadnienia:
Rola sztucznej inteligencji w dzisiejszym świecie biznesu i jej wpływu na strategię organizacji Zrozumienie, dlaczego AI jest istotne dla strategii organizacji
Analiza, w jaki sposób AI może usprawniać i optymalizować procesy biznesowe
Zrozumienie roli lidera w zespołach pracujących nad projektami z wykorzystaniem AI.
Praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania strategii AI w organizacji.
Zarządzanie procesem zmiany i zaangażowanie pracowników w transformację.Badanie zmieniających się trendów rynkowych i technologicznych.
Śledzenie konkurencji i identyfikowanie szans i zagrożeń.
Tworzenie alternatywnych scenariuszy przyszłości i rozważanie, jakie strategie będą skuteczne w różnych scenariuszach.
Kształtowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacjom
Identyfikacja i ocena ryzyka związanego z planowanymi strategiami.
Określenie mierników sukcesu i wskaźników wydajności oraz opracowanie systemu monitorowania postępów i adaptacji strategii w czasie rzeczywistym"
- Zrównoważone Przywództwo (16 godz.)
Wprowadzenie do ESG i Zrównoważonego Przywództwa; Integracja ESG w Strategię Biznesową, zarządzanie ineteresariuszami
Zagadnienia:
Definicja ESG i jego znaczenie dla zrównoważonego rozwoju.
Przegląd globalnych trendów i wyzwań związanych z ESG.
Znaczenie ESG dla liderów i ich rola w promowaniu zrównoważonego rozwoju.
Etyka przywództwa w kontekście zrównoważonego rozwojuJak liderzy mogą włączać kryteria ESG do strategii organizacyjnej.
Analiza przypadków przedsiębiorstw odnoszących sukcesy dzięki strategiom opartym na ESG.
Narzędzia i metodyki oceny wpływu organizacji na aspekty środowiskowe, społeczne i zarządcze.
Ethics & Compliance
Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej opartej na wartościach
Zarządzanie interesariuszami i budowanie relacji w kontekście celów ESG.
Skuteczna komunikacja z interesariuszami oraz budowanie zrównoważonych relacji zewnętrznych
Raportowanie
People Experience
- Case Study: Przywództwo i zarządzanie zrównoważonym rozwojem w praktyce (4 godz.)
Analiza studiów przypadku liderów i organizacji, które efektywnie wdrożyły praktyki ESG.
Dyskusja na temat lekcji wynikających z tych doświadczeń i ich aplikowalności w różnych kontekstach biznesowych.
- Warsztaty: Projektowanie Strategii Zrównoważonego Rozwoju (8 godz.)
Interaktywne warsztaty mające na celu praktyczne zastosowanie wiedzy na temat ESG w tworzeniu zrównoważonych strategii biznesowych.
Uczestnicy pracują nad realnymi projektami, analizując, jak integracja ESG może przyczynić się do innowacji, zwiększenia konkurencyjności i lepszego zarządzania ryzykiem.
- Mastermind z Liderami biznesu (8 godzin)
Seminarium projektowe (8 godzin)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto36,28 PLN
- Koszt osobogodziny netto36,28 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu Filia w Warszawie, należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Warszawie, ul. Łabiszyńska 25.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- projekt grupowy i jego obrona
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 16:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 16:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 174 godzin dydaktycznych = 131 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi