Psychologia kryzysu i interwencji kryzysowej
Psychologia kryzysu i interwencji kryzysowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Studia skierowane są do absolwentów takich kierunków, jak: psychologia, pedagogika, resocjalizacja, socjologia, prawo, bezpieczeństwo narodowe oraz absolwentów innych kierunków, którzy chcą pogłębić omawianą na kierunku tematykę.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi188
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest podniesienie społecznego stanu wiedzy dotyczącego kryzysów oraz sposobów ich zapobiegania.Studia przygotowują Cię do pracy w ośrodkach interwencji kryzysowej oraz hospicjach, zakładach karnych, zakładach poprawczych, policji, służbie więziennej czy domach pomocy społecznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZAZnajomość teorii kryzysów Diagnoza kryzysów Metody interwencji Etyka i prawo | Kryteria weryfikacji Student zna teorie kryzysów oraz różnice między stresem, problemem a kryzysem.Student potrafi diagnozować różne rodzaje kryzysów i rozumie ich znaczenie w życiu człowieka. Student zna metody pracy z osobami w kryzysie, w tym proces interwencji kryzysowej i sposoby zapobiegania kryzysom. Student rozumie znaczenie etyki i zna podstawy prawne interwencji kryzysowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIDiagnoza i wsparcie Interwencja kryzysowa Rozpoznanie sytuacji trudnych | Kryteria weryfikacji Student potrafi diagnozować osoby zgłaszające się po pomoc i zapewniać adekwatne wsparcie.Student potrafi rozpoznać i odróżnić stres, sytuacje trudne i kryzys. Student potrafi zastosować sześcioetapowy model interwencji kryzysowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEKomunikacja i wsparcie Praca zespołowa | Kryteria weryfikacji Student potrafi efektywnie komunikować się z osobami w kryzysie i pełnić rolę osoby wspierającej.Student potrafi współpracować z innymi specjalistami w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
TRENING INTERPERSONALNY (15 godz.)
• Cele, geneza, przebieg i zadania treningu interpersonalnego
• Trening interpersonalny jako forma doskonalenia i uczenia się nowych zachowań społecznych
TEORIE KRYZYSU (15 godz.)
• Znaczenie terminu stres, kryzys - cztery wymiary kryzysu
• Nowe podejście do stresu
• Społeczny stan wiedzy dotyczący kryzysów
PSYCHOLOGIA KRYZYSU, EMOCJE W KRYZYSIE (18 godz.)
- Stres, a zdrowie, kryzys a stres
- Rodzaje i charakterystyka kryzysów
- Kryzys a stres
- Diagnoza rodzaju kryzys
ELEMENTY PSYCHOPATOLOGII I PSYCHOTERAPII (12 godz.)
• Studia przypadków zgodnie z klasyfikacją ICD 10, DSM 4
METODY PRACY Z LUDŹMI W DZISIEJSZEJ RZECZYWISTOŚCI (10 godz.)
• Komunikacja jako fundament dobrych relacji z klientem
• Cele, zadania, rola terapeuty w procesie terapii
• Cele, zadania, rola coacha w procesie coachingowym
• Cele, zadania, rola interwenta w interwencji kryzysowej
• Cele, zadania, rola doradcy w doradztwie
INTERWENCJA KRYZYSOWA W PRACY Z MŁODZIEŻĄ - CELE I ZADANIA (14 godz.)
• Interwencja kryzysowa w pracy z młodzieżą - cele i zadania
MODELE INTERWENCJI KRYZYSOWEJ (10 godz.)
• Model równowagi
• Model poznawczy
• Model przemiany społecznej
PROCES INTERWENCJI KRYZYSOWEJ (12 godz.)
• Sześcioetapowy przebieg interwencji kryzysowej
SPOSOBY ZAPOBIEGANIA KRYZYSOM (15 godz.)
• zmiana postrzegania, samorealizacja, praca z ciałem,
• medytacja, relaksacja, wizualizacja, trening uważności – Mindfulness
WARSZTAT UMIEJĘTNOŚCI INTERWENCYJNYCH (10 godz.)
• Osobowość i zasoby interwenta kryzysowego
ROZPOZNANIE WŁASNYCH KRYZYSÓW I ZASOBÓW JAKO WAŻNY CZYNNIK W PRACY INTERWENCYJNEJ (14 godz.)
• Rozpoznawanie i znaczenie pracy własnej interwenta we wspieraniu osób dotkniętych kryzysem
Postrzeganie czasu a kryzysy, (inwentarz postrzegania czasu Zimbaro)
SUPERWIZJA - JAKO CZYNNIK ZAPOBIEGAJĄCY WYPALENIU ZAWODOWEMU INTERWENTA KRYZYSOWEGO (10 godz.)
• Etapy i objawy wypalenia zawodowego
• Znaczenie superwizji w pracy interwenta kryzysowego
SYTUACJE TRUDNE - ROZPOZNAWANIE I REAGOWANIE. PRAKTYKA, A TEORIA – OMÓWIENIE STUDIUM PRZYPADKÓW (15 godz.)
• Praktyka a teoria- omówienie studium przypadków.
• Żałoba, rozwód, zdrada, utrata pracy, przeprowadzki, wypalenie zawodowe
ETYKA W PRACY INTERWENTA KRYZYSOWEGO (6 godz.)
• Etyka w pracy interwenta kryzysowego
OŚRODKI INTERWENCJI KRYZYSOWEJ ICH CELE I ZADANIA (6 godz.)
• Ośrodki interwencji kryzysowej ich cele i zadania
PRAWNE PODSTAWY INTERWENCJI KRYZYSOWEJ (6 godz.)
• Problematyka interwencji kryzysowej w obowiązujących aktach prawnych
• Interwencja kryzysowa w pomocy społecznej
• Zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie interwencji kryzysowej
• Funkcjonowanie ośrodków interwencji kryzysowej w świetle prawa
• Przemoc w rodzinie a interwencja kryzysowa‒ regulacje dotyczące w szczególności przeciwdziałania, odpowiedzialności karnej, form pomocy i wsparcia
• Procedura „Niebieskiej Karty”
• Prawne uwarunkowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom w sytuacjach kryzysowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto28,99 PLN
- Koszt osobogodziny netto28,99 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Chachuła
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestncy studiów podyplomowych otrzymują dodtakowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platofrmie MS Teams.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
UWAGA! Studia realizujemy także w Toruniu - jeśli interesuje Cię ta lokalizacja - skontakutj się z nami
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu może zostać każda osoba w wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Aby skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych:
1. Podpisać umowę wsparcia z regionalnym partnerem projektu
2. Przesłać formularz zgłoszeniowy za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Proszę pamiętać o wpisaniu ID wsparcia (nadanego podczas podpisywania umowy) w przeciwnym razie zapis na studia zostanie odrzucony;
3. Następnie samodzielnie dokonać zapisu na studia podyplomowe na uczelni poprzez formularz online
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają godziny usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczeln
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.