Organizacja i zarządzanie w ochronie zdrowia
Organizacja i zarządzanie w ochronie zdrowia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do osób pełniących lub zamierzających pełnić funkcje kierownicze średniego lub wyższego szczebla w placówkach służby zdrowia. Wiedza i umiejętności zdobyte w trakcie nauki mogą stać się ważnym atutem w rozwoju kariery zawodowej.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest podniesienie kompetencji menedżerskich kadry zarządzającej podmiotami leczniczymi pozwalające na efektywne zarządzanie placówkami zdrowia. Wyposażamy naszych absolwentów w cały zestaw narzędzi, dzięki którym zdobędą nie tylko wyższe kompetencje, ale i pewność siebie i siłę prawdziwego lidera.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Słuchacz zna prawne i organizacyjne uwarunkowania funkocjonowania systemu opieki zdrowotnej w Polsce - Słuchacz posiada wiedze z zakresu finansów i rachunkowośći w ochronie zdrowia - Słuchacz posiada wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania - Słuchacz ma wiedzę o społecznych aspektach działalności medycznej | Kryteria weryfikacji Wynik testu zaliczeniowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:- wybiera metody finansowania dla służby zdrowia - interpretuje mocne i slabe strony prywatyzacji i restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej - identyfikuje kwalifikacje personalne dla służby zdrowia - analizuje procesy, formułuje wnioski i wdraża je w jednostce organizacyjnej | Kryteria weryfikacji Wynik testu zaliczeniowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- Ustala priorytety i podejmuje decyzje zwiazane z realizacją zadań - Posiada umiejętność komunikowania się w grupie i organizacji - Jest otwarty na wprowadzanie zmian mających na celu usprawnienie pracy zespołu i organizacji - Krytycznie uzupełnia wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny | Kryteria weryfikacji Wynik testu zaliczeniowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Podstawy zdrowia publicznego (8 godz.)
- wiedza z zakresu zdrowia publicznego
- wiedza z zakresu organizacji i funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce
- wiedza z zakresu organizacji i funkcjonowania oraz roli podmiotów wykonujących świadczenia medyczne
System ochrony zdrowia w Polsce i innych krajach UE (8 godz.)
- Struktura systemu ochrony zdrowia
- Źródła finansowania
- Klasyczna koncepcja podstawowej opieki zdrowotnej;
- Organizacja podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce: struktura, zadania i zakres udzielanych świadczeń
- zdrowotnych
- Organizacja opieki specjalistycznej
- Rola płatnika
- Udziałowcy
- Założenia organizacyjne form opieki zdrowotnej w Polsce
Podstawy prawa medycznego (16 godz.)
- Wstęp do zagadnienia
- Podstawowe zasady
- Podmioty lecznicze
- Prawne ramy funkcjonowania zawodów medycznych (razem z elementami prawa pracy i ODO +
- zagadnienie odpowiedzialności za błędy lekarskie i dochodzenie roszczeń z tego tytułu)
- Pacjent – pozycja prawna
- Dokumentacja medyczna
- Korupcja w ochronie zdrowia
Komunikacja z pacjentem i trudnym klientem (16 godz.)
- Rodzaje komunikacji
- Bariery i stymulatory komunikowania
- Zarządzanie pokoleniami i trudności w komunikowaniu
- Atuty różnorodności
- Sposoby na komunikowanie z trudnym odbiorcą
Zarządzanie wizerunkiem w podmiotach leczniczych (8 godz.)
- Rozumienie współczesnego klienta i pacjenta
- Pozycjonowanie usług
- DNA marki
- Kluczowe czynniki sukcesu
- 4P w marketingu
- Public relations placówek leczniczych
Zarządzanie strategiczne i źródła przewagi konkurencyjnej (8 godz.)
- Źródła przewagi konkurencyjnej
- Trendy na rynku
- Analiza PEST
- Misja, wizja i cele strategiczne
- Macierz BCG
- Cykl życia produktów
Zarządzanie jakością i audit w placówkach leczniczych (16 godz.)
- Wprowadzenie do jakości w ochronie zdrowia
- Przepisy prawne związane z zarządzaniem jakością
- Rola zarządzania jakością w zwiększaniu konkurencyjności w ochronie zdrowia
- Planowanie systemów jakości
- Audyt wewnętrzny a kontrola zarządcza. Podstawy prawne i standardy
- Organizacja, planowanie, wykonywanie i dokumentacja audytu wewnętrznego
- Kontrola wewnętrzna w podmiocie
Zarządzanie personelem w podmiotach leczniczych (16 godz.)
- Człowiek jako kluczowy zasób podmiotów leczniczych
- Wybrane problemy zarządzania kapitałem ludzkim w placówkach ochrony zdrowia
- Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi w ochronie zdrowia
- Naczelne kierownictwo organizacji
- Problemy współczesnych pracowników
Prawne aspekty funkcjonowania placówek leczniczych (8 godz.)
- Prawa pacjenta
- Dokumentacja medyczna – kwestie prawne
- Zamówienia publiczne
- Kontrola i nadzór nad działalnością leczniczą
Sprzedaż usług medycznych i negocjacje biznesowe (8 godz.)
- Projektowanie efektywnych pakietów usług
- Rozumienie klienta
- Konstrukcja oferty
- Rodzaje negocjacji
- Przygotowanie do negocjacji
- Skuteczne negocjacje
Ubezpieczenia w podmiotach leczniczych (8 godz.)
- System ochrony zdrowia
- Główne wyzwania
- Błąd medyczny a zdarzenie medyczne
- Ubezpieczenia dla branży medycznej
Innowacje w zarządzaniu podmiotami leczniczymi i wellbeing (8 godz.)
- Wellbeing w miejscu pracy
- Innowacje w zarządzaniu
- Profilaktyka
- Odbiorcy oferty Wellbeing
- Miejsce pracy a satysfakcja pracownika
Zarządzanie finansami (8 godz.)
- Źródła finansowania działalności podmiotów leczniczych
- Ocena kondycji finansowej
- Budżetowanie w zarządzaniu finansami podmiotów leczniczych
- Kontrola budżetowa
Value Based Home Care i Koordynowana Opieka Medyczna (8 godz.)
- Wartość i opieka zdrowotna oparta na wartości
- Strategie wdrażania VBHC
- Implementacja VBHC na świecie
- Rola poszczególnych interesariuszy
- Przygotowanie, przetestowanie i wdrożenie do systemu opieki zdrowotnej organizacji opieki
- koordynowanej
Promocja w internecie (e-learning) (16 godz.)
- Rodzaje promocji w internecie
- Sposoby na dobrze zaprojektowaną stronę www
- Odbiorcy przekazów internetowych
Organizacja i zarządzanie placówką leczniczą (16 godz.)
- Podstawowe pojęcia
- Teorie zarządzania
- Organizacja pracy w placówce leczniczej
- Jakość w podmiocie leczniczym
Forma zaliczenia:
Test sprawdzający wiedzę po I semestrze i test sprawdzający wiedzę po II semestrze.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 250,00 PLN
- Koszt usługi netto5 250,00 PLN
- Koszt godziny brutto29,83 PLN
- Koszt godziny netto29,83 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Nowak
Doświadczenie w realizacji projektów optymalizacji procesów biznesowych i kształtowaniu kultury ciągłego doskonalenia - ponad 15 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie , należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.merito.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Test semestralny
- Test końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 17:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 17:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 176 godzin dydaktycznych = 132 godziny zegarowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Adres
Adres
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie
ul. Armii Krajowej 10-12, 41-506 Chorzów
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe