PRACA Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO I/LUB NADWRAŻLIWOŚCIĄ SŁUCHOWĄ
PRACA Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO I/LUB NADWRAŻLIWOŚCIĄ SŁUCHOWĄ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Na szkolenie zapraszamy:
- pedagogów
- psychologów
- logopedów
- nauczycieli
- fizjoterapeutów
oraz wszystkich zainteresowanych tematyką zaburzeń przetywarzania słuchowego oraz nadwrażliwości słuchowej
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie informacji na temat pracy i dzieckiem z zaburzeniami przetwarzania słuchowego i/lub nadwrażliwością słuchową. Zapoznanie uczestnika z diagnozą APD, postępowaniem terapeutycznym, czym jest nadwrażliwość słuchowa oraz postępowaniem terapeutycznym w nadwrażliwości słuchowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi opisać budowę i funkcjonowanie układu słuchowego | Kryteria weryfikacji Identyfikuje słuchania od słyszenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wie jakie jest postępowanie terapeutyczne w pracy z dzieckiem z CAPD | Kryteria weryfikacji potrafi dobrać odpowiednie metody pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się uczestnik wie czym jest nadwrażliwość słuchowa | Kryteria weryfikacji potrafi zdefiniować nadwrażliwość słuchową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień pierwszy
1. Czym różni się słyszenie od słuchania?
2. APD w zaburzeniach rozwojowych – trudności związane z prawidłową diagnozą, podobieństwa i różnice
3. Diagnoza APD.
4. Postępowanie terapeutyczne:
a) w szkole,
b) w domu,
c) specjalistyczne treningi słuchowe.
Przebieg zajęć :
1. Część wstępna -teoretyczna
Ucho i drogi słuchowe – słyszenie a słuchanie
2. Zajęcia właściwe - APD
Czym są zaburzenia przetwarzania bodźców dźwiękowych?
3. Diagnoza APD ( w formie warsztatów – pokazy przykładowych diagnoz i omówienie kwestionariuszy przesiewowych)
Kwestionariusze przesiewowe zaburzeń przetwarzania słuchowego
Audiometria tonalna – dla dzieci ( audiometria Magic) i dorosłych
Przykładowe testy zaburzeń przetwarzania słuchowego
4. Postępowanie terapeutyczne
Jak pracujemy z dziećmi :
a) w szkole – dostępne pomoce, przekształcanie środowiska szkolnego,
b) w domu – rady dla rodziców,
c) specjalistyczne terapie w zależności od rodzaju problemów dziecka
dzień drugi
1. Czym jest nadwrażliwość słuchowa?
2. Czym jest mizofonia?
3. Czym są szumy uszne?
4. Diagnoza nadwrażliwości.
5. Postępowanie terapeutyczne:
a) w szkole,
b) w domu,
c) specjalistyczne treningi słuchowe.
Przebieg zajęć :
1/ Zajęcia właściwe
Czym jest nadwrażliwość słuchowa?
Czym jest mizofonia ?
Czy są szumy uszne?
• Definicje.
• Objawy.
• Etiologia
2/ Diagnoza
Badanie progu dyskomfortu.
3/ Postępowanie terapeutyczne
Jak pracujemy z dziećmi z nadwrażliwością słuchową
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Część wstępna -teoretyczna | Prowadzący Katarzyna Rychetsky | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Zajęcia właściwe - APD | Prowadzący Katarzyna Rychetsky | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Diagnoza APD ( w formie warsztatów – pokazy przykładowych diagnoz i omówienie kwestionariuszy przesiewowych);Postępowanie terapeutyczne | Prowadzący Katarzyna Rychetsky | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Czym jest nadwrażliwość słuchowa? | Prowadzący Katarzyna Rychetsky | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Czym jest mizofonia? ; Czym są szumy uszne? | Prowadzący Katarzyna Rychetsky | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Diagnoza nadwrażliwości. Postępowanie terapeutyczne: | Prowadzący Katarzyna Rychetsky | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto600,00 PLN
- Koszt usługi netto600,00 PLN
- Koszt godziny brutto50,00 PLN
- Koszt godziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Rychetsky
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy dostaną skrypt z zajęć drogą mailową
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik powiniem posiadać urządzenie z dostępem do internetu. Zajęcia odbywają się na platformie clickmeeting.