Trendwatching. Sztuka analizy i kreowania trendów
Trendwatching. Sztuka analizy i kreowania trendów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:
- osób, które pracują metodą design thinking, i chcą poszerzyć swoje kompetencje,
- właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, dla których ważne jest podejście klientocentryczne,
- właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, którzy koncentrują się na tworzeniu nowych lub ulepszaniu istniejących rozwiązań (produktów lub usług),
- właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, które mają do czynienia ze złożonymi lub niestandardowymi problemami,
- właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, które stawiają na pracę zespołową,
- właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, których celem jest zmiana lub modyfikacja modeli biznesowych,
- dla pracowników sektora kreatywnego,
- studentów, którzy rozpoczynają swoja pracę w sektorach kreatywnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji02-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką procesu analizy trendów oraz zaznajomienie ich z metodami i narzędziami wykorzystywanymi w tym procesie. Uczestnicy poznają podstawowe pojęcia i kategorie oraz teoretyczne założenia trendwatchingu. Nauczą się interpretować zmiany w kategoriach trendów oraz tworzyć własne mapy trendów. Zapoznają się z procesem analizy trendów i będą potrafili samodzielnie zaprojektować proces analizy trendów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje najważniejsze pojęcia związane z trendwatchingiem oraz wskazuje teoretyczne i praktyczne aspekty trendwatchingu | Kryteria weryfikacji Definiuje trendwaching | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia sygnał zmiany, trend i megatrend | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje etapy procesu analizy trendów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia najważniejsze narzędzia wykorzystywane w trendwatchingu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zarządza procesem trendwatchingu | Kryteria weryfikacji Planuje i przygotowuje proces trendwatching | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
kryteria weryfikacji.
kształcenia i walidacji.
Program
Program
Warunkiem udziału w szkoleniu jest poinformowanie organizatora o chęci uczestnictwa telefonicznie lub drogą mailową.
Prosimy o kontakt pod adresem e-mail: szkolenia@mentorkamarketingu.pl lub pod numerem telefonu: 780 056 386.
Trendwatching to umiejętność wykrywania i interpretowania trendów. To zdolność czytania oraz komunikowania zmian zachodzących w różnych obszarach rzeczywistości, to zrozumienie logiki zachodzących przekształceń oraz przełożenie ich na język praktycznych rozwiązań. Trendwatching to połączenie wiedzy i umiejętności w zakresie powstawania i rozwoju trendów z odpowiednim doborem metod oraz narzędzi wykorzystywanych w badaniu teraźniejszości i przyszłości. To również pokazanie, w jaki sposób trendy wpływają na myślenie i działanie ludzi. Celem szkolenia w zakresie trendwatchingu jest dostarczenie wiedzy i wykształcenie umiejętności oraz kompetencji związanych z analizą trendów. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jakich wartości dostarcza trendwatching, w jaki sposób i gdzie szukać trendów, jakich metod oraz narzędzi używać w procesie wykrywania i interpretowania trendów oraz jak praktycznie wykorzystywać trendy.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych (1 h = 45 minut)
PROGRAM
Moduł 1. Czym jest trendwatching – wprowadzenie do analizy trendów.
Moduł 2. Diagnoza organizacji, jako podstawa analizy trendów.
Moduł 3. Analiza kontekstu – dlaczego ramowanie jest istotne w trendwatchingu?
Moduł 4. Mapowanie informacji o organizacji, czyli lokalizacja obszarów analizy trendowej.
Moduł 5. Skanowanie – dlaczego analiza trendów bez szukania sygnałów zmian jest prawie niemożliwa?
Moduł 6. Mapowanie sygnałów zmian, czyli jak łączyć sygnały zmian?
Moduł 7. Selekcja trendów – wybieraj, odrzucaj i dopasowuj.
Moduł 8. Jak praktycznie wykorzystać wiedzę o trendach, czyli dlaczego warto zacząć od rekomendacji?
Moduł 9. Podsumowanie
Zakończenie – test wiedzy i weryfikacja praktyczna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Moduł 1. Czym jest trendwatching – wprowadzenie do analizy trendów | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Moduł 2. Diagnoza organizacji, jako podstawa analizy trendów | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Moduł 3. Analiza kontekstu – dlaczego ramowanie jest istotne w trendwatchingu? | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Moduł 4. Mapowanie informacji o organizacji, czyli lokalizacja obszarów analizy trendowej. | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Moduł 5. Skanowanie – dlaczego analiza trendów bez szukania sygnałów zmian jest prawie niemożliwa? | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Moduł 6. Mapowanie sygnałów zmian, czyli jak łączyć sygnały zmian? | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Moduł 7. Selekcja trendów – wybieraj, odrzucaj i dopasowuj | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Moduł 8. Jak praktycznie wykorzystać wiedzę o trendach, czyli dlaczego warto zacząć od rekomendacji? | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Moduł 9. Podsumowanie | Prowadzący Piotr Wasyluk | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Zakończenie – test wiedzy i weryfikacja praktyczna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 829,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto282,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto230,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Wasyluk
wartościach i tworzeniu rozwiązań z wykorzystaniem trendów. Od ponad 5 lat prowadzi warsztaty i doradza firmom w zakresie dostosowania produktów i usług do trendów.
Analityk trendowy, trendwatcher i projektant, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu opracowań trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych.
Współtwórca jedynego w Polsce kierunku studiów Analiza i kreowanie trendów na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
Autor raportów trendowych, m. in. „Blockchain. Raport o trendach”, „Edukacja przyszłości”, „Trendy 2021”, „FemBook 2022”. Autor analiz trendowych dla m. in. PKO S. A., Freedom Nieruchomości, Taranko Meble, ARTRO-KLINIKA BIELECKI, Motors, S-Key, Sealife, Phenomen Studio, ZETO, Krozmet, Oddział Transplantologii WSS Olsztyn, i in.
Autor wielu publikacji naukowych, m. in. „Trendy : interpretacje i konfrontacje”, „Wykorzystanie trendów w projektowaniu produktów i usług turystycznych na przykładzie Szlaku Kopernikowskiego”.
Twórca autorskiej metody projektowania z wykorzystaniem trendów – praktycznej analizy trendów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Usługa będzie realizowana w formie interaktywnej prezentacji oraz praktycznych ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem udziału w szkoleniu jest poinformowanie organizatora o chęci uczestnictwa telefonicznie lub drogą mailową.
Prosimy o kontakt pod adresem e-mail: szkolenia@mentorkamarketingu.pl lub pod numerem telefonu: 780 056 386.
Dodatkowo warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Termin szkolenia może ulec zmianie.
1. Po szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.
2. Walidacja efektów usługi odbędzie się z wykorzystaniem testu oraz obserwacji w warunkach rzeczywistych.
3. 1 h = 45 minut (godzina dydaktyczna)
4. Przerwy nie są wliczane w godziny szkolenia i mogą ulec nieznaczemu przesunięciu z uwagi na tempo pracy uczestników.
Jeśli potrzebujesz takiego szkolenia w formie online lub w innym mieście, skontaktuj się z naszym zespołem: szkolenia@mentorkamarketingu.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami