Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową. Szkolenie w ramach projektu Akademii HR.
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową. Szkolenie w ramach projektu Akademii HR.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi wykorzystuje potencjał pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Uczestnik zapewnia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju, budować rozwiązania oparte o intermentoring, jak również dążyć do przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. w kontekście funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje rodzaje działań pozwalających na racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością wpływu różnic pokoleniowych i wiekowych na styl i nieporozumienia w pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością regulacji prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje rodzaje i przykłady kampanii społecznych związanych z wyrównywaniem szans u różnych grup pokoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik oznacza metody identyfikacji potrzeb różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością metod identyfikacji oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia metody i kryteria oceny potencjału zróżnicowanych wiekowo grup pracowniczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia sposoby inicjacji i wpierania efektywnej pracy wśród różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością budowania rozwiązań kooperacji doświadczeń i kompetencji w zespole pracowników o znacznej różnicy wiekowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje prawidłowe metody wykorzystania zalet wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością technik wprowadzania rozwiązań pozwalających włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością technik aktywnego zapobiegania wypaleniu zawodowemu u różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się głęboką znajomością budowania zespołów zróżnicowanych wiekowo i pokoleniowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się wiedzą o budowaniu kultury pracy wśród różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością technik rozwiązywania konfliktów w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością tworzenia przyjaznego środowiska pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
Ramowy program szkolenia:
1. Wprowadzenie i Pre-test
- Powitanie i przedstawienie agendy szkolenia.
- Krótkie wprowadzenie do tematyki szkolenia.
- Przeprowadzenie pre-testu w celu oceny początkowego poziomu wiedzy uczestników.
2. Psychologia pracy i zarządzanie różnorodnością pokoleniową
- Przegląd prawny
- Definicje i charakterystyka różnych pokoleń (Baby Boomers, Gen X, Millenialsi, Gen Z)
- Czego możemy się wzajemnie od siebie nauczyć?
- Wartości, motywacje i styl pracy poszczególnych grup
- Wartości, motywacja i styl pracy uczestników szkolenia
3. Stereotypy pokoleniowe
- Stereotyp
- Korzyści z różnorodności wiekowej
- Na czym polega skuteczne zarządzanie różnorodnością
- Stereotypy i ich wpływ na środowisko pracy
- Przykłady skutecznego zarządzania zespołami zróżnicowanymi wiekowo.
4. Techniki efektywnej komunikacji międzypokoleniowej
- Jak komunikować się w pracy
- Teoria i praktyka intermentoringu
- Korzyści dla organizacji i pracowników
- Jak wdrożyć intermentoring w firmie
- Case studies i najlepsze praktyki
5. Narzędzia i techniki wsparcia
- Kulturowa Mozaika
- Mentoring, coaching, szkolenia dostosowane do grup wiekowych
- Mapa działań HR
- Potrzeby i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych
- Analiza demograficzna
- Programy well-being dostosowane do różnych grup wiekowych.
- Projektowanie programu well- being
- Adaptacja kampanii społecznych „50+”.
- ĆProjekt kampanii na przykładzie skutecznych kampanii
- Jak wdrożyć i adoptować skuteczne kampanie w firmie
6. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Profil pracownika analiza potrzeb
- Rozpoznawanie objawów wypalenia zawodowego
- Jak przeciwdziałać wypaleniu
- Techniki i strategie zapobiegania wypaleniu.
- Tworzenie programu, polityk i procedur przeciwdziałających wypaleniu.
- Nowa Wiedza Rola liderów w zapobieganiu wypaleniu.
- Warsztat kulturowy, mediacje i komunikacja
7. Planowanie działań rozwojowych
- Case studies i przykłady najlepszych praktyk.
- Planowanie działań rozwojowych
- Wnioskami i plany działania
- Sesja Q&A
8. Podsumowanie
- Podsumowanie kluczowych zagadnień omówionych podczas szkolenia.
- Dyskusja końcowa i feedback od uczestników
9. Walidacja - Przeprowadzenie post-testu w celu oceny przyswojenia wiedzy przez uczestników
Kurs przeprowadzany będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym poprzez platformę ZOOM.US, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
W procesie szkoleniowym zostały zaplanowane przerwy, które nie są wliczane do procesu kształcenia oraz walidacja, która jest wliczona do czasu trwania usługi rozwojowej i procesu kształcenia.
Podczas usługi zdalnej w czasie rzeczywistym wykorzystywane będą interaktywne swobodne formy udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć, np. ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, udostępnianie ekranu, , dyskusja, analiza case-study, wykład.
Uczestnik przed rozpoczęciem usługi otrzyma skrypt szkolenia w formie .pdf w celu uzupełnienia i uporządkowania dotychczasowej wiedzy, celem lepszego przyswojenia programu szkoleń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie i Pre-test. Test | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Psychologia pracy i zarządzanie różnorodnością pokoleniową. Rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Psychologia pracy i zarządzanie różnorodnością pokoleniową. Rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Stereotypy pokoleniowe. Rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Techniki efektywnej komunikacji międzypokoleniowej. Rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 29-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Narzędzia i techniki wsparcia. Rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu. Rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Planowanie działań rozwojowych. Rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Podsumowanie. Dyskusja, chat. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja - Przeprowadzenie post-testu w celu oceny przyswojenia wiedzy przez uczestników. Testy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto171,43 PLN
- Koszt osobogodziny netto171,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Mieczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma w wiadomości e-mail skrypt szkoleniowy w wersji elektronicznej w formie .pdf oraz materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej w formie prezentacji power point.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) usługa będzie prowadzona za pośrednictwem platformy zoom.us
b) minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki Processor
and RAM requirements Minimum Processor Single Core 1Ghz or Higher RAM 2GB Recommended Dual Core 2Ghz or Higher (i3/i5/i7 or
AMD equivalent) RAM 4GB Przewodowy lub bezprzewodowy (3G or 4G/LTE). Minimum bandwidth is 600kbps (up/down) and
recommended is 1.5 Mbps
c) minimalne wymagania dotyczące łącza sieciowego: minimum 70 kb/s downloadu
d) niezbędne oprogramowanie: minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
e) okres ważności linku do zakończenia szkolenia ( wg harmonogramu)
Kody dostępowe do platformy ZOOM.US, za której pomocą realizowana będzie usługa zdalna w czasie rzeczywistym, tj. link do logowania, ID spotkania oraz kody dostępu zostaną przesłane drogą mailową do Uczestników szkolenia oraz Administratorów Regionalnych po zakończonym procesie rekrutacji.