Menedżerska Akademia Analizy Transakcyjnej
Menedżerska Akademia Analizy Transakcyjnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia są skierowane do wszystkich osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje menedżerskie lub skonstruować narzędzie badające i kształtujące kompetencje. Zapraszamy menedżerów niższego i wyższego szczebla, którzy chcą świadomie przewodzić swojemu zespołowi, rozpoznawać potencjał w ludziach i zdobyć sprawdzone modele i narzędzia zarządzania organizacją.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują menedżerów do efektywnego zarządzania nowoczesną firmą poprzez dostarczenie modeli i narzędzi do zarządzania zasobami organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: -rozpoznaje i interpretuje uwarunkowania skuteczności realizacji funkcji przywódczych - interpretuje strategiczne projekcje biznesowe i potrafi ja powiązać ze strukturą organizacyjną - wyjaśnia normy i reguły zwiększające skuteczność zarządzania - dostrzega powiązania pomiędzy przyczynami a skutkami ludzkich zachowań w organizacji - wskazuje kluczowe kompetencje niezbędne z punktu widzenia pełnionej roli organizacyjnej - rozpoznaje wzorce komunikacyjne wystepujące w organizacji i wpływające na budowanie zespołów i relacji interpersonalnych - stosuje i wyjasnia nowe modele przywództwa w ujęciu AT | Kryteria weryfikacji Case studies. Ćwiczenia pisemne. Wynik obrony pracy zaliczeniowej w formie prezentacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:- stosjuje modele AT z uwzględnieniem kontekstu organizacyjnego - wyjaśnia, identyfikuje zachowania człowieka w organizacji - rozpoznaje swój styl kierowania i dostosowuje go do zmieniających się sytuacji i ludzi - umacania się w roli menedżera poprzez zdobyte umiejetności, wiedzę na temat siebie i tego jak radzic sobie w róznych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Wynik obrony pracy zalicCase studies. Ćwiczenia pisemne. Wynik obrony pracy zaliczeniowej w formie prezentacji.zeniowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- rozumie konieczność synergizacji działań w organizacji - uczestniczy w pracy zespołowej niezbędnej z punktu widzenia zadanego projektu - identyfikuje priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - posiada umiejętność rozpoznania własnych umiejętności menedżerskich i podjęcia działań doskonalących | Kryteria weryfikacji Case studies. Ćwiczenia pisemne. Wynik obrony pracy zaliczeniowej w formie prezentacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Świat VUCA w ujęciu Analizy Transakcyjnej (16 godz.)
- czym jest świat VUCA?
- manager w świecie VUCA
- charakterystyka pracownika przyszłości wg Lee Crocketa
- 5 zasad skutecznego działania w świecie VUCA Saras Saraswalthy
- system dynamiczny Gunthera Mohra
- czym jest AT?
- filozofia AT
- koncepcja AT narzędziem managera zarządzającego na krawiędzi chaosu R. Staceya
Koncepcja Analizy Transakcyjnej Erica Berne’a (8 godz.)
- sylwetka twórcy E. Berne'a
- historia AT w Polsce
- trendy europejskie
- miejsce AT w praktyce
- towarzystwo AT działające w Polsce / PTAT /
Koncepcja osobowości AT a osobowość menedżera (8 godz.)
- model Stanów JA / Rodzic, Dorosły, Dziecko /
- egogram indywidualny
- koncepcja Freuda a Stany Ja
- model strukturalny
- model funkcjonalny
Analiza Transakcyjna jako narzędzie skutecznego budowania relacji (4 godz.)
- pojęcie transakcji
- rodzaje transakcji
- transakcje ukryte i ich rola
Motywowanie w Analizie Transakcyjnej (12 godz.)
- koncepcja głodów wg Erica Berne'a
- znaki rozpoznania i ich rodzaje
- udzielanie informacji zwrotnych – wymiana znaków rozpoznania
- motywacyjna wartość komunikatów oraz ich znaczenie w rozwiązywaniu konfliktów
- ekonomia stroków – znaków rozpoznania
- osobisty profil znaków rozpoznania
- doświadczanie własnych stanów ja w relacjach z grupą / analiza występujących transakcji
- tworzenie egogramu zespołu
- zakreślenie kierunków rozwoju w kontekście jednostki i zespołu
- imago zespołu – diagnoza i planowanie pracy z zespołem w kierunku efektywnej współpracy
- delegowanie uprawnień i rozpoznawanie potencjału vs dyskontowanie kompetencji
- ograniczające relacje symbiotyczne w organizacji.
Budowanie zespołu (16 godz.)
- budowanie atmosfery w zespole – wymiana znaków rozpoznania
- kształtowanie pozycji życiowych w oparciu o OK – Coral
- złota piątka komunikacji Susanne Temple
- inteligentny emocjonalnie manager wg Davida R.Caruso i Petera Saloway’a
Budowanie odporności psychicznej poprzez świadome wykorzystanie Stanów Ja (16 godz.)
- wprowadzenie do odporności psychicznej
- prężność/Resiliense i Twardość/Hardiness
- model Odporności Psychicznej 4C
- odporność Psychiczna jako cecha osobowości
- analiza indywidualnej odporności psychicznej na podstawie badania kwestionariuszem MTQ48
- analiza zachowań wrażliwych i odpornych w kontekście AT
- świadome wykorzystanie Stanów Ja jako metody do budowania siły i odporności psychicznej
Skrypt indywidualny i skrypt organizacji (16 godz.)
- co to jest skrypt?
- nakazy, zakazy, przyzwolenia – koncepcja Gouldingów
- matryca skryptowa C. Steinera
- źródła przekazów skryptowych
- koncepcja wzorów skryptowych E. Berna
- skrypt organizacji
- diagnoza organizacji na bazie pytań skryptowych
- projektowanie zmian w organizacji i jej strukturze
Certyfikat 101 (16 godz.)
Przywództwo i zmiana w ujęciu AT (16 godz.)
- teoria organizacji wg E. Berne'a
- model przywództwa AP3 wg J. HEY
- rola lidera w zespole
- lider w zmianie w oparciu o cykl zmiany Kuebler-Ross
- koncepcje przywództwa spoza AT
- czym jest zmiana?
- opór wobec zmiany
- reakcje pracowników na zmianę w organizacji
- analiza pola sił Kurta Lewina
- model wprowadzenia zmiany Lewina-Scheina
- zarządzanie zmianą w organizacji – model Johna Kottera
- zmiana w ujęciu AT
Drivery a funkcjonowanie organizacji (16 godz.)
- proces przebiegu skryptu wg E. Berne'a
- definicja Driverów
- pięć wzorów zachowań wg AT, Kahlera w kontekście naszego funkcjonowania w organizacji
- decyzje z kontrskryptu leżące u podstaw driverów
- drivery a pozycje życiowe
- drivery a style pracy
- współczesne badania dotyczące driverów
- diagnoza indywidualna i projektowanie ścieżek rozwoju osobistego
Gry psychologiczne, czyli „W co grają w organizacji?” (16 godz.)
- strukturyzacja czasu wg E. Berne'a
- definicja gier psychologicznych
- nierozpoznania jako źródło gier psychologicznych
- definicja nierozpoznania
- matryca nierozpoznania /obszary, typy poziomy/
- schemat matrycy nierozpoznania
- zastosowanie matrycy nierozpoznania
- zachowania pasywne
- analiza gier w oparciu o Trójkąt Dramatyczny Karpmana i Formułę G, E. Berne'a
- bilateralność gier wg Jenni Hine
- pentagon gry wg Oswalda Summertone’a
- gry w organizacjach
- po co gramy?
- konsekwencje gier psychologicznych
- sposoby zaprzestania kontynuowania gier
Coaching i superwizja w koncepcji AT (16 godz.)
- praca nad indywidualnymi przypadkami z użyciem wszystkich modeli AT
Forma zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 75% zajęć oraz napisanie pracy dyplomowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 300,00 PLN
- Koszt usługi netto5 300,00 PLN
- Koszt godziny brutto30,11 PLN
- Koszt godziny netto30,11 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alex Piotrowska
Wisława Grabarczyk-Kostka
Od 1992 roku prowadzi szkolenia warsztatowe i wykłady dla firm i instytucji państwowych z zakresu szeroko pojętej psychologii biznesu oraz psychologii zarządzania. Prowadzi również działania integracyjne dla zespołów będących w budowie lub w konflikcie.
Wspiera procesy rekrutacji Executive Managers wykorzystuje metodę Assessment Center. Chętnie odwołuje się w swojej praktyce coacha i konsultanta do Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej.
Często występuje w roli kierownika projektu i superwizora procesów HR, pracując wg autorskiej metodologii. Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie im. A.Mickiewicza w Poznaniu, potem uzyskała na UAM d
prof. dr hab. Michał Ziarko
W latach 2007 – 2016 uczestnictwo w 450 godzinach szkolenia z AT i 180 godzinach superwizji. Autor monografii naukowych i publikacji wyróżnionych w Jurnal Citation Reports, ERIM (European Reference Index for the Humanities). Prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie , należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.merito.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Test semestralny
- Test końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 17:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 17:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 176 godzin dydaktycznych = 132 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia prowadzone są hybrydowo:
- część zajęć prowadzona jest w salach wykładowych,
- część zajęć prowadzonym jest w czasie rzeczywistym na platformie MS TEAMS.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
Adres
Adres
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie
ul. Armii Krajowej 10-12, 41-506 Chorzów
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe