PRAKTYCZNE WARSZTATY Z RAPORTOWANIA SCHEMATÓW PODATKOWYCH NA PRZYKŁADACH Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN.
Możliwość dofinansowania
PRAKTYCZNE WARSZTATY Z RAPORTOWANIA SCHEMATÓW PODATKOWYCH NA PRZYKŁADACH Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN.
Numer usługi 2024/07/08/8353/2212399
664,20 PLN
brutto
540,00 PLNnetto
110,70 PLNbrutto/h
90,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- wszyscy przedsiębiorcy
- specjaliści podatkowi, w tym specjaliści CIT, PIT i VAT;
- właściciele biur rachunkowych;
- księgowi
- główni księgowi
- kontrolerzy podatkowi
- dyrektorzy finansowi
- pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji19-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie w formie praktycznych warsztatów najważniejszych informacji dotyczących raportowania schematów podatkowych oraz pokazanie na przykładach w jaki konkretny sposób dokonać raportowania schematów podatkowych krok po kroku. Dzięki szkoleniu uczestnicy zostaną przygotowani do samodzielnego raportowania schematów podatkowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną z zakresu raportowania schematów podatkowych | Kryteria weryfikacji Aktywne uczestnictwo uczestnika w szkoleniu, zaangażowanie w tematykę szkolenia, wyjaśniania bieżących wątpliwości z prowadzącym usługę, czas na pytania i odpowiedzi. Szkolenie będzie oparte na interakcji z uczestnikami i wspólnym rozwiązywaniu zagadnień z programu usługi. Osiągnięcie efektów będzie weryfikowane poprzez zadawanie ustnych pytań przez trenera. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
tak
Program
Program
1. Wstęp do raportowania:
- Podstawy prawne (polskie i unijne) wdrożenia MDR
- Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące przepisów Ordynacji podatkowej w zakresie MDR (w tym zakres ochrony wynikający z objaśnień)
2. Podmioty zobowiązane do raportowania – definicje:
- Kim jest promotor
- Kim jest korzystający
- Kim jest wspomagający
- Czy przedsiębiorcy zatrudniający lub współpracujący z radcami prawnymi, adwokatami lub doradcami podatkowymi są korzystającymi lub promotorami?
- Członkowie zarządu – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
- Pracownicy merytoryczni – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
- Pracownicy księgowości, w tym główny księgowy – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
3. Definicja schematów podatkowych:
- rodzaje schematów podatkowych
– Krajowe
– Transgraniczne
– standaryzowane
- Definicja uzgodnienia
- Definicja kryterium głównej korzyści podatkowej
- Definicja kwalifikowanego korzystającego
- Przykłady okoliczności w działalności przedsiębiorców, które nie powodują obowiązku raportowania:
- bieżące doradztwo podatkowe
- audyty i przeglądy
- szkolenia
- składanie deklaracji podatkowych
- sporządzanie objaśnień podatkowych
4. Terminy i sposób raportowania z uwzględnieniem zmian wynikających z 1 lipca 2023 roku:
- Terminy raportowania
- Sposób i forma raportowania
- Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji
- Zmiany w terminach raportowania z uwagi na COVID-19
- Zniesienie zawieszenia zgłaszania krajowych schematów podatkowych od dnia 1 lipca 2023 roku
5. Raportowanie schematów podatkowych na przykładach krok po kroku:
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie degresywnej amortyzacji
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie leasingu operacyjnego
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie samozatrudnienia
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie dywidendy
- raportowanie schematu podatkowego na przykładzie podatku od nieruchomości
6 Pytania i odpowiedzi.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 1
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 PRAKTYCZNE WARSZTATY Z RAPORTOWANIA SCHEMATÓW PODATKOWYCH NA PRZYKŁADACH Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN | Prowadzący Mirella Chomont - Wolak | Data realizacji zajęć 20-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto664,20 PLN
- Koszt usługi netto540,00 PLN
- Koszt godziny brutto110,70 PLN
- Koszt godziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Mirella Chomont - Wolak
Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Trener z ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń, specjalizujący się w tematach podatkowych i prawnych.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Trener z ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń, specjalizujący się w tematach podatkowych i prawnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
Kontakt
Kontakt
Urszula Lompart
E-mail
urszula.lompart@bdo.pl
Telefon
(+48) 225 431 682