PSYCHOLOGIA DOŚWIADCZEŃ SUBIEKTYWNYCH - PSYCHOSOMATYKA
PSYCHOLOGIA DOŚWIADCZEŃ SUBIEKTYWNYCH - PSYCHOSOMATYKA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci Instytutu Bennewicz, zwłaszcza kursów Certyfikowany Coach Kognitywny i Psychologia Doświadczeń Subiektywnych. Aby w pełni skorzystać z nowego kursu PDS – Psychosomatyka potrzebne jest przygotowania teoretyczne i praktyczne. Istotne jest również opanowanie kluczowych pojęć i języka charakterystycznego dla prac Bennewicz – Instytutu Kognitywistyki i kognitywistyki jako takiej.
Z kursu skorzystają wszystkie osoby profesjonalnie parające się rozwojem osobistym i zawodowym pomaganiem innym osobom, lekarze, terapeuci, psychologowie, mentorzy, fizjoterapeuci, instruktorzy Jogi, masażyści, sportowcy, trenerzy sportowi, a także osoby towarzyszące innym w procesach zdrowienia, również członkowie rodzin, w których funkcjonują osoby chorujące, a także wszystkie osoby samoświadome, gotowe przyjrzeć się własnym reakcjom psychosomatycznym oraz sposobom samouzdrawiania i wspierania procesów zdrowienia.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs ma na celu dostarczenie praktycznych umiejętności z zakresu psychosomatyki, które pozwolą zrozumieć doświadczenia i dysfunkcje zdrowotne. Nauka rozpoznawania tych elementów, umożliwia tworzenie, rozwijanie i wspieranie procesów samouzdrawiania, samoleczenia i profilaktyki zdrowia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Biegłość w rozumieniu i stosowaniu założeń PDS – Psychosomatyka | Kryteria weryfikacji » Znajomość wszechstronnej, udowodnionej i ugruntowanej naukowo, najnowszej wiedzy na temat zjawisk psychosomatycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji » Zapoznał się z metodologią i założeniami Psychologii Doświadczeń Subiektywnych jako modelu indywidualizującego podejście do klienta – cierpiącego człowieka w jego unikalnym, osobistym doświadczeniu życiowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Biegłość w prowadzeniu sesji z klientami z wykorzystaniem metody oraz filozofii PDS -Psychosomatyka | Kryteria weryfikacji Zapoznał się koncepcjami dotyczącym przyczyn i źródeł zjawisk psychosomatycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Opanował wiedzę na temat samouzdrawiania oraz wspierania procesów zdrowienia oraz leczenia osób w przypadku dolegliwości psychosomatycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Nauka procesu rozpoznawania elementów diagnozy klinicznej w procesie psychologicznym. | Kryteria weryfikacji Poznał i przećwiczył, potwierdzone naukowo, metody wywodzące się z modeli terapeutycznych skutecznych w leczeniu procesów psychosomatycznych m.in. takie jak focusing, psychologia narracyjna, praca z procesem, podejście analityczne . | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikowanie oraz integrowanie nieświadomych elementów osobowości. | Kryteria weryfikacji Przećwiczył i ugruntował metody oraz techniki pomocne w procesie samouzdrawiania i wspierania procesów zdrowienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Kurs prowadzi do nabycia kompetencji.Każde spotkanie zawiera praktyczne ćwiczenia.
Po ukończeniu kursu uczestnik uzyskuje praktyczne umiejętności z zakresu psychosomatyki, które pozwolą zrozumieć doświadczenia i dysfunkcje zdrowotne oraz swobodnego dostosowywania narzędzi, do indywidualnych potrzeb klienta.
Czytaj dalej w dziale - Efekty uczenia.
Efekt usługi
EFEKT: Uczestnik rozumie i potrafi w praktyce zastosować główne idee i wartości podejścia Psychologii Doświadczeń Subiektywnych w kontekście psychosomatycznym.
KRYTERIA:
- Rozumie znaczenie podejścia „subiektywnego” do zjawisk somatopsychicznych i psychosomatycznych oraz potrafi je prosto, jasno i skutecznie wyjaśnić klientowi (pacjentowi),
- Potrafi skutecznie wyjaśnić model socjoterapeutyczny w podejściu holistycznym do zdrowia i zastosować wobec konkretnych sytuacji, objawów i dolegliwości zgłaszanych przez pacjenta,
- Rozumie i w praktyce stosuje model pracy oparty na indywidualizacji i spersonalizowanych ćwiczeniach, zadaniach oraz technikach stosowanych w pracy z konkretnymi klientami,
- Dba o etykę własną realizując wartości związane z podejściem PDS – oparte na przekonaniu, że tylko jednostka (pacjent, klient) zna właściwe sobie rozwiązania osobistych dylematów, gdyż każda jednostka jest ekspertem od własnego życia. Rolą socjoterapeuty jest dopomaganie klientowi w uzyskaniu pełnej świadomości i zasobności.
Metoda WALIDACJI:
- TEST etapowy wiedzy (wielokrotnego wyboru). Test realizowany jest po każdy tygodniu kursu
EFEKT: Uczestnik opanował wiedzę na temat przyczyn i skutków zjawisk psychosomatycznych
KRYTERIA:
- Potrafi w kontakcie z klientami (pacjentami) samodzielnie rozpoznać i zdiagnozować doznania o charterze psychosomatycznym
- Potrafi w kontakcie klientami określić główne przyczyny objawów psychosomatycznych
- Potrafi nakreślić najskuteczniejszą metodę wsparcia pacjenta a także wspierania procesów zdrowienia
- Potrafi wyjaśnić złożoność zjawisk psychosomatycznych odnosząc się do konkretnych objawów, sytuacji i schorzeń konkretnej osoby zgłaszającej się po pomoc
- Potrafi zmotywować pacjenta do podjęcia działań socjoterapeutycznych wyjaśniając znaczenie podejście a holistycznego do zdrowia i dobrostanu
Metoda WALIDACJI:
- TEST końcowy wielokrotnego wyboru ( realizowany na zakończenie kursu)
EFEKT: Uczestnik zdobywa wiedzę na temat konkretnych narzędzi, metod i ćwiczeń terapeutycznych umożliwiających wspieranie procesu zdrowienia pacjentów oraz prowadzenie procesu socjoterapeutyczny
- Uczestnik rozumie mechanizmy poszczególnych ćwiczeń i technik służących pracy terapeutycznej z klientami,
- Potrafi skutecznie zastosować wybrane narzędzie w pracy z klientem,
- Uczestnik potrafi wybrać odpowiednie narzędzie terapeutyczne pod względem konkretnych objawów zgłaszanych przez pacjenta i elastycznie przeprowadzić je w trakcie sesji terapeutycznej
- Uczestnik rozpoznaje znaczenie objawów zgłaszanych przez pacjenta, potrafi je skonceptualizować i odnieść do konkretnego modelu terapeutycznego oraz wybrać najskuteczniejszą metodę terapeutyczną skutecznie wspierając proces zdrowienia
Metoda WALIDACJI:
- TEST końcowy wielokrotnego wyboru (realizowany na zakończenie kursu)
- Studium przypadku - zadanie domowe (praca w podgrupach).
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
-
Wynik TESTU wielokrotnego wyboru
-
Wykonanie indywidualnego zadania problemowego
-
Protokół z egzaminu
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs Psychologii Doświadczeń Subiektywnych - Psychosomatyka online w Bennewicz Instytucie Kognitywistyki, to zaawansowany program łączący praktyczną skuteczność z najnowszą wiedzą kognitywistyczną.
Instytut Kognitywistyki, jako jeden z nielicznych w Polsce, prezentuje szeroką ofertę szkoleń opartych na praktyce i dowodach naukowych.
Obejmujemy zarówno osobisty rozwój jednostki, jak i mentoring, coaching, tutoring, aż po pracę z grupą, trening kreatywny, psychologię transpersonalną. Są to programy pionierskie i nowatorskie na polskim rynku.
Szereg firm szkoleniowych i szkół odwołuje się lub wykorzystuje, programy stworzone przez Macieja Bennewicza oraz Instytut Kognitywistyki.
Program kursu łącznie zawiera 48 godzin zegarowych realizowanych w interaktywnych spotkaniach online na żywo oraz zakłada 10 h zegarowych dodatkowej pracy własnej online.
- 12 modułów 4 godzinne (realizowane na żywo w godz. 17:00 – 21:00 od poniedziałku do czwartku) - łącznie 48 godzin zegarowych), podczas których uczestnik przećwiczy poznany materiał w podgrupach
- 10 h praca własna w postaci zadania domowe
- test podsumowujący wiedzę z całego kursu
- wykonanie indywidualnego zadania problemowego
Uczestnictwo w czasie rzeczywistymi jest obowiązkowe, natomist, wszystkie moduły kursu online będą nagrywane i mogą być odsłuchane przez Uczestników w dowolnym momencie online.
Elementem edukacyjnym są także zadania domowe , w ramach których Uczestnik kontynuuje tematykę sesji, eksperymentuje i poszukuje rozwiązań kreatywnych, a także wzmacnia samodzielne poszukiwania edukacyjne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Z jakiego powodu Psychologia Doświadczeń Subiektywnych? Jak rozumieć pojęcie psychosomatyki? | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Zdrowie i psychologia zdrowia | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 03-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Czym jest umysł i jak oddziałuje na ciało? | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Dzieciństwo jako źródło Wzorców Podstawowych – chorowanie jako reakcja odreagowania | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Kognitywne podejście do psychosomatyki | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Konflikty wewnątrzpsychiczne | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Indywidualny styl funkcjonowania jednostki | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Indywidualny styl funkcjonowania jednostki | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Pojęcie stresu i kryzysu jako źródeł reakcji adaptacyjnych | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Rozpoznawanie źródeł reakcji psychosomatycznych | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 17-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Leczenie całościowe indywidualnego człowieka a nie schematycznie typologizowanej choroby | Prowadzący Maciej Bennewicz | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Podsumowanie szkolenia. Wnioski końcowe | Prowadzący Anna Jera | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto8 900,00 PLN
- Koszt usługi netto8 900,00 PLN
- Koszt godziny brutto185,42 PLN
- Koszt godziny netto185,42 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Bennewicz
Psychoterapeuta indywidualny i grupowy.
Autor ponad 30 książek z dziedziny coachingu, mentoringu, rozwoju osobistego i psychologii integralnej, m.in: podręcznika „Coaching i mentoring w praktyce”,„Miłość toksyczna, miłość dojrzała – Coaching relacji.”
Twórca programu coachingowego akredytowanego European Quality Award przez European Mentoring and Coaching Council realizowanego w Bennewicz Instytut Kognitywistyki. Twórca programu mentoringowego kształcącego zawodowych mentorów zgodnie z kodem etycznym EMCC. Były Prezes EMCC Poland (European Mentoring and Coaching Council).
Anna Jera
Posiada ponad 10 letnie doświadczenie pracy zawodowej. Prowadzi zajęcia procesowo podążając za grupą oraz ich potrzebami, korzystając z różnych metod dostosowanych do poziomu i potrzeb konkretnych uczestników i narzędzi, mających na celu wzmocnienie rozwoju indywidualnego.
Preferuje pracę z metaforą, zwiększając zaangażowanie, swobodę, otwartość, spontaniczność i pomysłowość uczestników.
Psychologia, rozwój osobisty, edukacja oraz metody pracy z umysłem, to jej największa pasja.
Certyfikaty i uprawnienia: Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Warszawskiego, Coach i Trener Metody TROP, GAME-coach, ART-coach, Coach Praktyk Biznesu. Dodatkowo w ramach fakultetów coachingowych w Norman Benett Academy ukończyła: szkolenie z wykorzystania języka transu w life coachingu oraz certyfikowany kurs z art coachingu i gier coachingowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
zestaw narzędzi i technik PDS Psychosomatyka
-
konieczną wiedzę tworzącą racjonalną argumentację oraz podbudowę do opanowania technik coachingowych.
Informacje dodatkowe
1. Usługa prowadzona na ZOOM (licencja komercyjna) i autorskiej platformie edukacyjnej online.
2. Dostęp do platformy dla uczestników za pośrednictwem linku aktywacyjnego wysłanego przez email dwa dni przed usługą, bez konieczności rejestracji
3. Zoom samodzielnie dopasuje jakość obrazu do szybkości i jakości połączenia z internetem.
4. Platforma ZOOM ma możliwość nagrywania telekonferencji
5. Platforma ZOOM posiada szyfrowanie SSL
6. Uczestnicy, którzy nie zgadzają się na wykorzystanie ich wizerunku mają możliwość uczestniczenia w telekonferencji na wyłączonej kamerce.
7. Sprawdzenie obecności odbędzie się za pomocą logowania do ZOOM i/lub autorskiej platformy eudkacyjnej, prosimy o używanie prawdziwego imienia i nazwiska lub adresu e-mail, podczas uczestnictwa w sesjach.
8. Użytkownicy mogą korzystać z urządzeń mobilnych. W takim przypadku uczestnicy wq instrukcji będą zobligowani do zainstalowania aplikacji oraz zezwoleniu na dostęp do głośnika, mikrofonu i kamerki urządzenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Główne wymagania sprzętowe:
• Komputer/Laptop z dostępem do przeglądarki.
• Połączenie z WiFi lub LAN
• Głośniki lub słuchawki
• Kamerka internetowa - opcjonalnie
1. Obsługiwane narzędzia mobilne:
• Urządzenia mobilne z systemem Android poprzez pobranie aplikacji Zoom ze Sklep Play, Apple
poprzez pobranie aplikacji z AppStore - wymagane połączenie z internetem 3G/4G/LTE.
2. Obsługiwane urządzenia stacjonarne oraz laptopy:
Wymagania sprzętowe:
Minimum
Jednordzeniowy procesor 1Ghz lub szybszy, 1GB RAM,
Rekomendowane
Procesor Dual Core 2Ghz, 4Gb
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X with macOS 10.7 lub nowszy
• Windows XP SP3 lub nowszy
• Chrome OS
Przeglądarki obsługiwane:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
Minimalna szybkość łącza dla urządzeń stacjonarnych:
• Dla 1:1 wideo rozmów:
• 600kbps jakość video 480p
• Dla wideokonferencji:
• 800kbps/1.0Mbps (up/down) dla 480p