Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagno
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji08-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do rozpoznawania sposobów pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (min. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania). Usługa przygotowuje do wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA - Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznychi gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje różne aspekty różnorodności, takich jak pochodzenie etniczne, wiek, płeć, orientacja seksualna, przekonania religijne i polityczne, oraz świadomość korzyści płynących z promowania wielokulturowości w miejscu pracy. Identyfikuje społeczne i gospodarcze czynniki wpływające na różnorodność w organizacji, takie jak demografia społeczna, globalizacja, trendy rynkowe, zmiany kulturowe itp. Wykorzystuje różnorodności w celach biznesowych, takich jak innowacyjność, kreatywność, zdolność do rozwiązywania problemów, zwiększenie dostępu do różnych rynków i klientów itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA - Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji wiedza w zakresie przepisów prawnych związanych z równouprawnieniem pracowników, w tym aktów prawnych na poziomie krajowym i międzynarodowym, dotyczących równego traktowania, zapobiegania dyskryminacji i promowania różnorodności. Identyfikuje konkretne akty prawne, które mają istotne znaczenie dla zagadnień równouprawnienia pracowników i promocji różnorodności w miejscu pracy. Interpretuje istotne przepisy prawne w kontekście konkretnej organizacji oraz o analizę ich implikacji dla praktyk i procedur w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA - Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników.Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje korzyści wynikających z różnorodności i wielokulturowości dla poziomu zaangażowania i wydajności pracowników oraz dla osiągania celów organizacji. Ocenia konkretne sytuację, w których różnorodność i wielokulturowość miały pozytywny wpływ na poziom lojalności i wydajności pracowników w organizacji. Efektywnie współpracuje w zespołach wielokulturowych, włącznie z umiejętnością rozumienia i szanowania specyfiki podejścia do pracy osób z różnych kultur. Tworzy strategie działań podejmowanych w celu integracji kulturowe w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI - Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji.Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji Współpracuje z różnorodnymi grupami pracowników podczas szkolenia oraz umiejętności budowania atmosfery zaufania i otwartości. Stosuje narzędzia i rozwiązania wspierające równość traktowania pracowników, takie jak polityki personalne, procedury rekrutacyjne, programy rozwojowe itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI - Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracęz pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji Stosuje i tworzy analizę wskaźników zaangażowania i lojalności pracowników w kontekście percepcji firmy jako otwartej na współpracę i zapewniającej możliwości rozwoju. Stosuje kryteria poszanowania różnorodności oraz umiejętności rozwiązywania konfliktów związanych z różnicą stylów pracy. Buduje klimat organizacyjny pod kątem wartości związanych z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności oraz poziomu akceptacji różnic wśród pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.).Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje w istniejących politykach i procedurach firmy dotyczących równego traktowania pracowników i promowania różnorodności, oraz wdrażaniu działań mających na celu ich przestrzeganie przez wszystkich pracowników. Rozumie i akceptuje zasady i wartości firmy przez wszystkich pracowników, niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp. Ocena efektywności działań podejmowanych w celu budowania tej świadomości i akceptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestnika do rozpoznawania sposobów pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (min. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania). Usługa przygotowuje do wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.
Szkolenie skierowane do maksymalnie 8 (ośmiu uczestników). 1 h szkoleniowa = 60 min.
W ramach wszystkich tematów zaplanowanych na szkoleniu wykorzystywane będą techniki: ćwiczenia, dyskusje, testy, scenki.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metodyumożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
• zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywaneumiejętności,
• wyposażenie pozwalające na krótką prezentację efektów ćwiczeń przez uczestników usługi rozwojowej, zależne od sposobuprowadzenia usługi (stacjonarny/online),
• dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko- i obcojęzycznych, dotyczących prezentowanych zagadnień
Ramowy program usługi
-
Wprowadzenie do Różnorodności i Wielokulturowości:
- Definicje i znaczenie różnorodności i wielokulturowości w miejscu pracy.
- Korzyści wynikające z efektywnego zarządzania różnorodnością.
-
Różnorodność w miejscu pracy:
- Analiza różnych form różnorodności (np. etniczna, kulturowa, wiekowa, płciowa) i ich wpływ na organizację.
- Rozpoznawanie i usuwanie barier różnorodności.
-
Wielokulturowość w organizacji:
- Zrozumienie wyzwań związanych z zarządzaniem wielokulturowością.
- Budowanie otwartej i inkluzywnej kultury organizacyjnej.
-
Strategie i narzędzia zarządzania różnorodnością:
- Opracowywanie polityk i procedur promujących równość szans.
- Wdrażanie programów szkoleniowych i rozwojowych w obszarze różnorodności.
-
Budowanie świadomości kulturowej:
- Rozumienie różnic kulturowych i ich wpływ na komunikację i współpracę.
- Doskonalenie umiejętności komunikacji międzykulturowej.
-
Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje międzykulturowe:
- Identyfikowanie i rozwiązywanie konfliktów wynikających z różnic kulturowych.
- Techniki negocjacyjne uwzględniające aspekty kulturowe.
-
Budowanie zespołów wielokulturowych:
- Tworzenie efektywnych zespołów opartych na różnorodności.
- Doskonalenie umiejętności współpracy i budowania zaufania.
-
Strategie promowania akceptacji różnorodności:
- Kampanie i inicjatywy promujące poszanowanie i akceptację różnorodności.
- Budowanie społeczności opartej na wartościach równości i szacunku.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 443,75 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 443,75 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Szewioła
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiału autorskie firmy EduEasy Justyna Szewioła. Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom usługi przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego w formie wydruków/pdf.
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu głównego są jednocześnie warunkami do otrzymania przez Uczestnika zaświadczenia o ukończeniu udziału w usłudze rozwojowej. Warunkiem uzyskania zaświadczenia/ certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Zaplanowano przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej i spełnieniu założonych wymogów (szkoleniu), uczestnik
otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/ certyfikat o jej ukończeniu oraz zobowiązuję się do wypełnienia ankiety oceny szkolenia w BUR
Warunki techniczne
Warunki techniczne
-
usługa zostanie przeprowadzona z apośrednictwemplatformy/komunikatoraumożlwiającego realizację oraz monitoring usługi w czasie rzeczywistym ClickMeeting, umożlwiającej osiągniecie założonych celów i efektów usługi;
-
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM;
-
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: szybkością pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s;
-
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
-
dostawca usługi udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres trwania usługi (włącznie z przerwami);
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej. Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:a) szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem platformy ZOOMb) Wymagania systemowe, które muszą zostać spełnione: Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)Głośniki i mikrofon - wbudowane, wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetoothc) Obsługiwane systemy operacyjne: macOS X z systemem macOS 10.9 lub nowszym, Windows 10 * Uwaga : urządzenia z systemem Windows 10 musządziałaćw systemieWindows 10, Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Windows 8 lub 8.1, System Windows 7, Ubuntu 12.04 lub nowszy, Mint 17.1lub nowszy, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub nowszy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2lub nowszy, ArchLinux (tylko 64-bitowy)d) Uczestnik nie musi zakładać konta na ZOOM, ani ściągać oprogramowania na komputer, choć jest to zalecane e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - do czasu zakończenia telekonferencji. f) Obsługiwane przeglądarki: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+g) Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM: minimum: Jednordzeniowy 1 GHz lub wyższyzalecane: Dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)h) Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne: Surface PRO 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym, Uwaga : tablety z systememWindows 10 musząmiećsystem Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany, Urządzenia z systemem iOS i Android,Urządzenia Blackberry