Opiekun dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z MPD
Opiekun dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z MPD
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami kursu mogą być osoby posiadające kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, absolwenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii, a także osoby, które chcą uzyskać kwalifikacje opiekuna, spełniające poniższe warunki:
- daje rękojmie należytego sprawowania opieki nad dziećmi
- nie jest pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nigdy nie była zawieszona ani ograniczona
- wypełnia obowiązek alimentacyjny, jeśli taki był prawnie nałożony
- nie jest skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie słuchacza do pełnienia roli opiekuna dziecka z niepełnosprawnością ruchową, w tym z MPD – mózgowym porażeniem dziecięcym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - zna objawy i diagnostykę mózgowego porażenia dziecięcego, a także metody stymulujące wielostronny rozwój dziecka z MPD | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - zna zasady dotyczące opieki oraz pracy z dzieckiem niepełnosprawnym ruchowo, w tym z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - potrafi sprawować opiekę i pracować z dzieckiem niepełnosprawnym ruchowo, w tym z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - rozumie potrzebę dokształcania się i pogłębiania wiedzy w zakresie poszczególnych bloków tematycznych zrealizowanych w trakcie trwania szkolenia | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
1. Podstawy psychologii rozwojowej i psychologii różnic indywidualnych.
2. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez różne formy aktywności, w tym poprze zabawę.
3. Odpowiedzialność prawna opiekuna dziecka z niepełnosprawnością ruchową.
Moduł II
1. Przyczyny, rodzaje, obraz kliniczny i złożoność objawów schorzeń powodujących niepełnosprawność ruchową: mózgowe porażenie dziecięce, dystrofie postępujące mięśni, przepuklina oponowo – rdzeniowa, skrzywienie boczne kręgosłupa i inne.
2. Objawy kliniczne dysfunkcji współwystępujących z MPD: padaczka, niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia mowy, wzroku, słuchu oraz inne deficyty fragmentaryczne.
3. Sposoby rozwijania możliwości i mocnych stron dziecka z niepełnosprawnością ruchową.
4. Wybrane metody stymulowania aktywności ruchowej i rozwoju intelektualnego dziecka z niepełnosprawnością ruchową.
5. Ćwiczenia usprawniające dysfunkcje ruchowe dziecka z MPD: poruszanie się, przyjmowanie odpowiedniej postawy, wykonywanie czynności manipulacyjnych.
6. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka z MPD. Trudności w opiece nad dzieckiem z MPD: trudne zachowania – agresja, bunt, nadwrażliwość zmysłowa, nieadekwatna samoocena, trudności w relacjach społecznych, zaburzenia komunikacyjne (zaburzenia mowy), obniżenia nastroju, lęki.
7. Opieka i pielęgnacja dziecka z MPD: elementy masażu, higiena, samoobsługa, oprzyrządowanie ortopedyczne dziecka. Elementy komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Moduł III – Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Moduł IV – Praktyka opiekuńcza lub wolontariat.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto18,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto18,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej i elektronicznej.