PROGRAMOWANIE W JĘZYKU PYTHON OD A DO Z
PROGRAMOWANIE W JĘZYKU PYTHON OD A DO Z
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, które chcą od podstaw nauczyć się programować w jednym z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Należy spełnić poniższe wymaganie:
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (materiały w języku angielskim, szkolenie w języku polskim)
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji z zakresu programowania w Języku Python, dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie tworzył interfejsy aplikacji okienkowych i internetowych oraz pracował z modułami i funkcjami języka, a także tworzył sekwencje.Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wie, jak programować w języku Python;tworzyć interfejsy aplikacji okienkowych i internetowych. Uczestnik nabędzie umiejętności: programowania zaawansowanych narzędzi analizy danych; pracowania z modułami i funkcjami języka Python. Uczestnik nabędzie kompetencje społeczne, takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu. | Kryteria weryfikacji samodzielna praca i wykonywanie zadań w środowisku wirtualnym podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1 Wprowadzenie - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Wybór środowiska programowania
- Interfejs środowiska programowania
- Instalacja modułów poprzez pip oraz conda
- Podstawowe polecenia print, input
- Typy danych
- Operatory arytmetyczne, logiczne
- Operacje arytmetyczne
- Rola wcięć w kodzie
Moduł 2 Struktura aplikacji - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Instrukcje warunkowe
- Pętla iteracyjna for
- Pętla warunkowa while
- Test czy plik istnieje
- Alternatywna skłania if
- Instrukcja alternatywy w pętlach
Moduł 3 Sekwencje - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Łańcuchy znaków – String
- Listy
- Krotki
- Słowniki
- Zbiory
- Mutowalność i niemutowalność struktur danych
Moduł 4 Funkcje – podstawowe zagadnienia - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Deklaracja funkcji
- Przekazywanie argumentów do funkcji
- Argumenty opcjonalne
- Dowolna liczba argumentów
- Funkcja w funkcji
Moduł 5 Praca z modułami - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Import modułów
- Tworzenie własnych modułów
- Zastosowanie modułów: os, re, turtle, numpy
- Operacje daty i czasu: time, datetime
- Rysowanie wykresów: pylab (matplotlib)
Moduł 6 Pliki - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Tryby otwierania
- Odczyt, zapis
- Tworzenie archiwum: zip, tar
- Zastosowanie modułów pickle, shelve
- Otwieranie z użyciem: numpy.genfromtxt
Moduł 7 Obsługa wyjątków - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Instrukcja try..except..finally
- Rodzaje wyjątków
Moduł 8 Bazy danych - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- MySQL – tworzenie połączenia (wybór)
- MS SQL Server – tworzenie połączenia (wybór)
- Oracle – tworzenie połączenia (wybór)
- PostgreSQL – tworzenie połączenia
- Wykonywanie zapytań do bazy dnaych
- Aktualizacja danych w bazie danych
- Usuwanie danych w bazie danych
- Budowa i modyfikacja struktury bazy danych
Moduł 9 Funkcje – programowanie z użyciem technik zaawansowanych - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Iterator oraz generator – zagadnienia zaawansowane
- Zastosowanie funkcji eval(), exec(), compile()
- Użycie dekoratora funkcji
- Użycie wrappera dla funkcji
- Funkcje partialne
- Użycie cache z funkcjami
- Użycie wyrażeń lambda
Moduł 10 Programowanie obiektowe - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Praca z podstawowymi implementacjami klas
- Deklaracje i użycie metod w klasach
- Publiczne i prywatne atrybuty klasy
- Projektowanie właściwości klas
- Metody statyczne klas – deklaracja i użycie
- Zastosowanie dekoratorów w metodach klas
- Dynamiczne tworzenie metod
- Własne operatory
- Implementacja dziedziczenia z jednej lub wielu klas
Moduł 11 Podstawy programowania testów - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Testowanie funkcji
- Testowanie klasy
Moduł 12 Programowanie aplikacji okienkowych z użyciem modułu QT - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Instalacja modułów QT
- Użycie QT Designer’a
- Obsługa zdarzeń w aplikacjach QT
- Zarządzanie układem
- Widgety – zastosowanie
- Okna dialogowe
- Wdrożenie technologii Drag & Drop
Moduł 13 Programowanie aplikacji WWW z frameworkiem Django - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Programowanie CGI (Common Gateway Interface)
- Generowanie projektu witryny wg frameworka Django
- Nagłówek HTTP oraz zmienne środowiskowe
- Metody GET i POST
- Widoki, modele i szablony
- Wysyłanie zawartości kontrolek WWW do usługi
- Wysyłanie wiadomości email
- Obsługa ciasteczek (cookies)
Moduł 14 Programowanie z użyciem technik równolegle wykonywanego kodu (opcjonalnie) - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Wprowadzenie do programowania z użyciem wątków
- Wprowadzenie do programowanie z użyciem procesów
- Wprowadzenie do programowania kodu wykonywanego asynchronicznie
Godzinowy harmonogram usługi ma charakter orientacyjny - trener, w zależności od potrzeb uczestników, może zmienić długość poszczególnych modułów (przy zachowaniu łącznego wymiaru 40 godz. lekcyjnych). Podczas szkolenia, w zależności od potrzeb uczestników, będą robione krótkie przerwy. Trener ustali z uczestnikami konkretne godziny przerw.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 490,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto87,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Pieter
Certyfikaty: Microsoft Certified Trainer.
Doświadczenie zawodowe: Trener IT w Autoryzowanym Centrum Szkoleniowym Dagma od 2017r. Od 20 lat pracuje w charakterze osoby prowadzącej szkolenia oraz programującej i tworzącej aplikacje dla klientów według wskazań analizy biznesowej.
Wykształcenie: wyższe
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma:
- materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (e-book lub dostęp do materiałów autorskich, przygotowanych przez trenera, przesłany na adres mailowy uczestnika)
- dostęp do przygotowanego środowiska wirtualnego
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową www.acsdagma.com.pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
Informacje organizacyjne:
- Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
- W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
- Szkolenie nie zawiera egzaminu.
- Uczestnik otrzyma zaświadczenie ACS o ukończeniu szkolenia
- Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez Autoryzowane Centrum Szkoleniowe DAGMA.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKITECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM i/lub MS Teams
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z przeglądarką Chrome lub Edge (NIE firefox), mikrofon, głośniki.
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
- Z platformy MS Teams można korzystać za pośrednictwem przeglądarki, nie trzeba nic instalować.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi (czyt. od 22 maja do 26 maja)
Szczegóły, związane z prowadzonymi przez nas szkoleniami online, znajdziesz na naszej stronie: https://www.acsdagma.com/pl/szkolenia-online