Akademia HR- Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy - szkolenie
Akademia HR- Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Grupą docelową są właściciele firm, pracownicy zespołu HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy, pracownicy zajmujący stanowiska menadżerskie/kierownicze oraz osoby przewidziane do awansu na stanowisko menadżerskie/kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do skutecznego zarządzania zespołem oraz tworzenia procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój oraz do tworzenia nowych rozwiązań polityki personalnej, w tym wdrożenia procesów rozwojowych w przedsiębiorstwie. Prowadzi do zwiększenie świadomości uczestników na temat najnowszych trendów, regulacji oraz najlepszych praktyk w obszarze zarządzania personelem, aby mogli skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku pracy oraz wymagania organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyćna grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia istotę i cele zrównoważonego rozwoju oraz zna kluczowe kategorie i wskaźniki związane z tym zagadnieniem. Dokonuje analizy aktualnej sytuacji organizacji pod kątem zrównoważonego rozwoju, uwzględniając zarówno aspekty społeczne, środowiskowe, jak i ekonomiczne. Samodzielnie opracowuje kompleksowe założenia zrównoważonego rozwoju, uwzględniające cele organizacji oraz jej wartości społeczne i środowiskowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekładał je na strategięHR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza kompleksową diagnozę potrzeb rozwojowych organizacji, biorąc pod uwagę jej cele biznesowe, obecne wyzwania oraz perspektywy rozwojowe.Ocenia aktualne kompetencje i umiejętności pracowników w kontekście potrzeb organizacji, identyfikując obszary wymagające dalszego rozwoju. Opracowuje strategię HR, która uwzględnia zidentyfikowane potrzeby rozwojowe organizacji, uwzględniając różnorodność pracowników i ich indywidualne cele zawodowe. Określa konkretne działania i inicjatywy, które zostaną podjęte w ramach strategii HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opracowuje system monitorowania i oceny efektów działań związanych ze strategią HR, umożliwiający regularną ocenę postępów w realizacji celów rozwojowych organizacji oraz skuteczności działań rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń„zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia podstawowe założenia i cele związane z koncepcją "zielonej gospodarki", w tym aspekty środowiskowe, społeczne i ekonomiczne.Identyfikuje potencjalne wpływy, zarówno pozytywne, jak i negatywne, jakie podejmowanie działań w ramach "zielonej gospodarki" może mieć na pracowników i funkcjonowanie organizacji. Przedstawia propozycje konkretnych rozwiązań polityki personalnej, które mogą przyczynić się do osiągnięcia celów związanych z "zieloną gospodarką", zachowując równocześnie zrównoważony rozwój organizacji i dbałość o dobro pracowników. Ocenia skuteczność proponowanych rozwiązań w osiąganiu celów ekologicznych przy równoczesnym zachowaniu równowagi między zrównoważonym rozwojem organizacji a dbałością o dobro pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje, w jaki sposób wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występującena nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktualną sytuację na rynku pracy, w tym trendy, wyzwania i możliwości, które mają wpływ na organizacje i pracowników. Identyfikuje jakie konkretnie wymagania i oczekiwania stawiane są przed organizacją przez rynek pracy oraz jakie są potrzeby pracowników w kontekście nowoczesnej polityki personalnej. Przekłada analizę rynku pracy i identyfikowane trendy na konkretne działania w ramach polityki personalnej, takie jak nowe modele rekrutacji, elastyczne formy zatrudnienia, rozwój kompetencji cyfrowych czy wsparcie w zakresie równowagi między pracą a życiem prywatnym. Proponuje nowatorskie podejścia i praktyki w zakresie polityki personalnej, które pozwalają wykorzystać potencjał rynku pracy i odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby i oczekiwania pracowników oraz organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR i proponuje na tej podstawie nowe rozwiązania | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza pełną i wszechstronną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy, takich jak zarząd, menedżerowie, pracownicy, a także potencjalni kandydaci i społeczność zewnętrzna. Uczestnik wykazuje głębokie zrozumienie potrzeb każdej z grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR, uwzględniając zarówno ich oczekiwania, jak i wyzwania, związane z obecną sytuacją oraz przyszłymi perspektywami.Uczestnik na podstawie przeprowadzonej diagnozy proponuje nowe, innowacyjne rozwiązania, które mają na celu efektywne zaspokojenie potrzeb różnych grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesówHR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wyciąga wnioski z badań i kształtuje nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z istniejących programów i procesów HR, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów związanych z zrównoważonym rozwojem. Dokonuje szczegółowej analizy, w jaki sposób kwestie związane z zrównoważonym rozwojem wpływają na satysfakcję pracowników oraz jak mogą być one integrowane w ramach programów i procesów HR. Uczestnik przeprowadza badania oraz analizę danych dotyczących satysfakcji pracowników z programów i procesów HR, wyciągając wnioski na temat obszarów wymagających poprawy oraz możliwości rozwoju. Proponuje nowe rozwiązania, które uwzględniają kwestie zrównoważonego rozwoju i mają na celu poprawę satysfakcji pracowników oraz efektywności procesów HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia klarowną wizję zrównoważonego rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji, uwzględniając cele długoterminowe oraz wartości społeczne, środowiskowe i ekonomiczne. Przeprowadza kompleksową analizę bieżącej sytuacji organizacji pod kątem zarządzania kapitałem ludzkim, identyfikując obszary do poprawy i potencjalne zagrożenia. Opracowuje kompleksową strategię procesów HR, która uwzględnia cele zrównoważonego rozwoju kapitału ludzkiego, obejmującą m.in. rekrutację, rozwój, retencję pracowników oraz promowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym. Uczestnik uwzględnia w strategii HR mechanizmy adaptacyjne oraz systematyczną ewaluację postępów i skuteczności działań, umożliwiającą dostosowanie strategii do zmieniających się warunków rynkowych i organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki.Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność skutecznego monitorowania wdrażania strategii HR poprzez precyzyjne wskaźniki, które pozwalają na śledzenie postępów i osiągnięć zgodnie z założonymi celami.Potrafi dostosować strategię HR do zmieniającej się sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji, reagując na nowe wyzwania, możliwości i oczekiwania interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaruHR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje zrozumienie planowanych i wdrażanych procesów rozwojowych z obszaru HR, włączając w to rekrutację, szkolenia, programy rozwoju oraz możliwości awansu. Angażuje się w pozyskiwanie wsparcia dla procesów rozwojowych ze wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników, zapewniając równy dostęp i uczestnictwo dla wszystkich. Wspiera zróżnicowania i równości szans, umożliwiają pracownikom wdrażanie zmian, gwarantują wsparcie dla wszystkich pracowników, współpracują z zespołami HR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywnościorganizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Ocena umiejętności uczestnika w wdrażaniu rozwiązań, które łączą efektywność organizacji (osiąganie celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dlakultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje długofalowy program kształcenia etycznego, który obejmuje zarówno wprowadzenie nowych pracowników, jak i regularne szkolenia dla obecnych pracowników, mające na celu rozwijanie świadomości etycznej i umiejętności podejmowania właściwych decyzji. Kodeks etyczny przygotowany przez uczestnika jest spójny z głównymi wartościami i misją organizacji, odzwierciedlając ich znaczenie dla kultury organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupamiwspółpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje umiejętność budowania partnerskich relacji między działem HR a głównymi grupami współpracowników w firmie, włączając w to zarząd, menedżerów oraz pracowników. Demonstruje umiejętność skutecznej komunikacji z różnymi grupami interesariuszy, w tym zarządem, by włączyć ich w procesy podejmowania decyzji dotyczących polityki personalnej i działań HR. Angażuje się w współpracę z zarządem oraz innymi grupami współpracowników, dążąc do wypracowania rozwiązań, które są korzystne dla wszystkich stron i przyczyniają się do osiągnięcia celów organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawyodpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje zwiększoną świadomość ekologiczną, rozumiejąc wpływ działań organizacji na środowisko oraz konsekwencje ekologiczne wykorzystania zasobów pracy. Demonstruje rozwiniętą wrażliwość na kwestie ekologiczne, przejawiając gotowość do podejmowania działań zmierzających do ograniczenia negatywnego wpływu organizacji na środowisko. Wykazuje postawę odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy, angażując się w działania mające na celu promowanie świadomego i zrównoważonego podejścia do zagadnień ekologicznych w firmie. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, zeszczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje zrozumienie podstawowych zasad i założeń zrównoważonego rozwoju oraz potrafi wyjaśnić, dlaczego są one istotne dla organizacji. Uczestnik potrafi łączyć zasady zrównoważonego rozwoju z konkretnymi procesami i praktykami w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, wyjaśniając, w jaki sposób mogą być one integrowane w działania HR.Uczestnik prezentuje, w jaki sposób zasady zrównoważonego rozwoju w ramach procesów HR mogą przyczynić się do osiągnięcia celów organizacji, poprzez zwiększenie zaangażowania pracowników, efektywności działań HR oraz pozytywny wpływ na wizerunek firmy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Zrozumienie i formułowanie strategii HR zrównoważonego rozwoju
-
Sesja 1: Omówienie zrównoważonego rozwoju w kontekście HR
- Wyjaśnienie zasad zrównoważonego rozwoju i ich znaczenia dla polityki personalnej
- Przedstawienie case study przedsiębiorstwa wdrażającego zrównoważony rozwój
-
Sesja 2: Identyfikacja potrzeb organizacji a strategia HR
- Przeprowadzenie diagnozy potrzeb organizacji związanych z zrównoważonym rozwojem
- Opracowanie strategii HR uwzględniającej zidentyfikowane potrzeby
-
Sesja 3: Wyzwania polityki personalnej a zrównoważony rozwój
- Dyskusja na temat wyzwań polityki personalnej w kontekście założeń "zielonej gospodarki"
- Formułowanie nowych rozwiązań w obszarze rekrutacji, rozwoju pracowników i motywacji
Dzień 2: Wdrażanie i monitorowanie strategii HR oraz kształtowanie relacji partnerskich
-
Sesja 1: Wykorzystanie trendów rynku pracy do kształtowania polityki personalnej
- Analiza aktualnej sytuacji na rynku pracy i identyfikacja trendów
- Praktyczne ćwiczenia w dostosowywaniu polityki personalnej do trendów
-
Sesja 2: Monitorowanie i dostosowywanie strategii HR
- Wybór odpowiednich wskaźników do monitorowania skuteczności działań HR
- Praktyczne ćwiczenia w analizie danych i podejmowaniu decyzji o dostosowaniu strategii
-
Sesja 3: Budowanie partnerskich relacji w firmie
- Warsztaty dotyczące budowania relacji z zarządem i innymi grupami współpracowników
- Ćwiczenia praktyczne w komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów
Dzień 3: Etyka w HR i promowanie wrażliwości proekologicznej
-
Sesja 1: Opracowywanie firmowego kodeksu etycznego
- Omówienie znaczenia etyki w HR i konsekwencji jej naruszeń
- Praktyczne ćwiczenia w formułowaniu wartości i zasad postępowania
-
Sesja 2: Kształtowanie wrażliwości proekologicznej w firmie
- Prezentacja korzyści ekologicznego wykorzystania zasobów pracy
- Ćwiczenia praktyczne w promowaniu świadomości ekologicznej wśród pracowników
-
Sesja 3: Tłumaczenie zasad zrównoważonego rozwoju w HR
- Podsumowanie szkolenia i wyjaśnienie sposobów implementacji zasad zrównoważonego rozwoju w praktyce HR
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ireneusz Kozera
Doświadczenia zawodowe w zakresie HR oraz ekonomii społecznej, zdobywał między innymi prowadząc konsultacje, szkolenia, doradztwo i mentoring dla licznych Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz Organizacji Pozarządowych. Stawia nacisk na ekonomizację NGO i PES, przez co uniezależnienie ich od finasowania grantowego.
Zainteresowania naukowe, koncentrują się wokół strategii HR, komunikacji marketingowej, nowoczesnych form marketingu, w tym marketingu cyfrowego oraz kreowania organizacji wirtualnych.
Audytor wiodący w zakresie systemów zarządzania ISO 9001, 14001, 13485, 50001, 45001; Wieloletni trener i konsultant w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowego, BHP, jakością wyrobów medycznych, efektywności energetycznej. Konsultant i trener z zakresu Zakładowej Kontroli Produkcji ZKP oraz procesów certyfikaji i wprowadzania na rynek wyrobów m.in. w oparciu o dyrektywy nowego podejścia. Trener i konsultant w obszarach dyrektyw środowiskowych WEEE oraz RoHS II
Trener w zakresie kontroli jakości oraz rozwiązywania problemów jakościowych, zarządzania zespołami, w tym zespołami produkcyjnymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały dydaktyczne w formie papierowej przygotowane w oparciu o tematykę szkolenia oraz zgodnie wymaganiami prawnymi określonymi w prawie polskim oraz UE.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o odbyciu szkolenia oraz certyfikat potwierdzające nabyte umiejętności, które stanowią potwierdzenie nabytych kompetencji dotyczących efektywnej prezentacji.
Minimalny poziom frekwencji na szkoleniu pozwalający na wydanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia powinien wynosić 80% .
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi