Bibliotekoznawstwo
Bibliotekoznawstwo
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do absolwentów studiów I stopnia lub magisterskich (II stopnia lub jednolitych) dowolnego kierunku:
-
Osoby, które posiadają kwalifikacje pedagogiczne uzyskają kompetencje do pracy jako nauczyciel-bibliotekarz w bibliotece szkolnej lub pedagogicznej.
-
Osoby bez kwalifikacji pedagogicznych uzyskają kompetencje do pracy w innych typach bibliotek, w tym w bibliotece akademickiej lub publicznej.
W procesie rekrutacji kandydaci, którzy pracują lub chcą pracować w placówkach oświatowych składają dokumenty potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego.
-
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi305
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia umożliwiają uzyskanie kwalifikacji do pracy jako bibliotekarz w dowolnego typu bibliotece, a dla osób posiadających przygotowanie pedagogiczne jako nauczyciel-bibliotekarz w bibliotece szkolnej lub pedagogicznej.Wartością dodaną tych studiów jest możliwość uczenia się od osób, które na co dzień zawodowo zajmują się problematyką objętą programem studiów, są autorytetami w środowisku bibliotekarskim i laureatami prestiżowych nagród, w tym ministerialnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza - zna pojęcia związane z biblioteką i jej działalnością oraz czytelnictwem i zbiorami informacji. -wskazuje podstawy prawne funkcjonowania bibliotek i bibliotekarzy, także nauczycieli bibliotekarzy. - Opisuje historię książki i bibliotek. - zna zasady organizacji i zarządzania zbiorami w bibliotece. - wskazuje specyfikę zarządzania biblioteką, w tym wykorzystanie marketingu i jego elementów w zarządzaniu. - zna podstawowe rodzaje współczesnej literatury polskiej i specyfikę rynku wydawniczego. - zna metodykę pracy nauczyciela bibliotekarza. | Kryteria weryfikacji - zna pojęcia związane z biblioteką, czytelnictwem zbiorami informacji- potrafi stosować się do zasad organizacji i zarządzania zbiorami w bibliotece - zna podstawy prawne funkcjonowania bibliotek, bibliotekarzy i nauczycieli bibliotekarzy, - zna metodykę pracy nauczyciela bibliotekarza - rozumie specyfikę zarządzania biblioteką - rozumie specyfikę rynku wydawniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności - Korzysta z wiedzy na temat bibliotek, zbiorów i czytelnictwa w pracy zawodowej. - Stosuje przepisy prawa związanego z pracą bibliotekarza. - Stosuje zasady gromadzenia zbiorów i zasad ich ewidencji, inwentaryzacji, digitalizacji oraz ochrony i konserwacji. - korzysta z zasad zarządzania biblioteką adekwatnie do zajmowanego stanowiska . - Dobiera i wykorzystuje odpowiednie środki komunikacji (także social media) w bibliotece, w tym w bibliotece szkolnej i pedagogicznej. - Dobiera, projektuje i stosuje metody dydaktycznych, w pracy nauczyciela bibliotekarza | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje odpowiednie środki komunikacji do kontaktu z czytelnikiem oraz promocji biblioteki- potrafi zgodnie z zasadami gromadzić zbiory, ewidencjonować, inwentaryzować, digitalizować oraz chronić i konserwować je - planuje organizację biblioteki zgodnie z wytycznymi - stosuje rekomendowane metody dydaktyczne - wykorzystuje w praktyce przepisy prawa dotyczące działania bibliotek i pracy bibliotekarzy | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Społeczne - Organizuje zasoby konieczne do realizacji zadań związanych z pracą w bibliotece. - Współpracuje w zespole, realizując zadania związane z pracą bibliotekarza. - jest otwarty na współpracę z czytelnikami, w tym z uczniami szkół. | Kryteria weryfikacji - umiejętne nawiązywanie i utrzymanie pozytywnych relacji z czytelnikami oraz współpracownikami- współdziała z innymi instytucjami kulturalnymi, takimi jak muzea czy archiwa, domy kultury - prowadzi zajęcia biblioterapeutyczne, które wykorzystują literaturę w celach terapeutycznych, np. w rewalidacji, resocjalizacji czy profilaktyce | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Program studiów jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
PODSTAWY WIEDZY O BIBLIOTECE (10 godz.)
- Typologia bibliotek
- Biblioteka w systemie kultury
- Rodzaje bibliotek i ich zadania
- Użytkownicy bibliotek
- Działalność bibliotek (usługowa, informacyjna, wydawnicza)
ZARZĄDZANIE BIBLIOTEKĄ (15 godz.)
- Biblioteka jako organizacja (zarządzanie organizacją, style kierowania)
- Struktura różnych typów bibliotek (rodzaje struktur organizacyjnych)
- Zarządzanie strategiczne biblioteką
- Zarządzanie personelem (pracownicy bibliotek i ośrodków informacji naukowej, zawód, etyka)
- Budowanie efektywnego zespołu (motywowanie, kultura organizacyjna)
- Zarządzanie talentami
- Analiza ról odgrywanych w zespole
- Rozwiązywanie konfliktów
KOMUNIKACJA W BIBLIOTECE (10 godz.)
- Społeczne aspekty komunikacji (procesy komunikowania się w społeczeństwie)
- Środki i formy komunikowania
- Język jako narzędzie komunikacji
- Etyka komunikacji
PRAWO W BIBLIOTECE (10 godz.)
- Podstawowe akty prawne
- Prawo autorskie i prawa pokrewne
- Egzemplarz obowiązkowy
- Kwalifikacje pracowników
- Kodeks pracy
- Zamówienia publiczne
HISTORIA KSIĄŻKI I BIBLIOTEK (10 godz.)
- Pismo jego istota, funkcje i rozwój
- Morfologia książki dawnej
- Charakterystyka produkcji wydawniczej i piśmiennictwa okresu książki drukowanej ręcznie
- Rewolucja przemysłowa i charakterystyka książki XIX w.
- Najważniejsze zabytkowe kolekcje
- Biblioteki w Polsce
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE ZBIORAMI W BIBLIOTECE (10 godz.)
- Pojęcie dokumentu, podział i charakterystyka zbiorów
- Specjalizacja w zakresie gromadzenia zbiorów
- Zasady budowania zasobów w różnych typach bibliotek
- Zasady gromadzenia zbiorów (kompletność, aktualizacja, selekcja)
- Źródła informacji o dokumentach
- Źródła gromadzenia zbiorów
- Ewidencja zbiorów i inwentaryzacja zbiorów
- Udostępnianie zasobów
- Digitalizacja
- Ochrona i konserwacja zbiorów
PRASA I CZASOPISMA (10 godz.)
- Gromadzenie (od zamówienia do archiwizacji)
- Opracowanie tradycyjne i elektroniczne
- Rodzaje czasopism specjalistycznych
OPRACOWANIE FORMALNE ZBIORÓW (10 godz.)
- Normy i standardy opisu formalnego zbiorów bibliotecznych
- Podział i typologia katalogów
- Zasady katalogowania alfabetycznego
- Hasła wzorcowe
OPRACOWANIE RZECZOWE ZBIORÓW (10 godz.)
- Historia klasyfikacji nauk i piśmiennictwa
- Języki informacyjno-wyszukiwawcze
- Systemy klasyfikacji (klasyfikacja rzeczowa, Uniwersalna Klasyfikacja Dziesiętna, języki haseł przedmiotowych (JHP BN, KABA), deskryptory BN
MARKETING I PROMOCJA (10 godz.)
- Wizerunek biblioteki (marketing biblioteczny, promocja biblioteki w środowisku lokalnym, public relations, reklama, plan marketingowy, strategie promocyjne, sponsoring)
- Badanie potrzeb użytkowników
- Analiza SWOT
- Strategia rozwoju biblioteki
- Organizacja imprez kulturalnych i naukowych
SOCIAL MEDIA W BIBLIOTECE (10 godz.)
- Historia mediów społecznościowych
- Narzędzia social media (Facebook, Twitter i in.)
- Marketing społecznościowy
- Budowanie relacji z klientami
- Webwriting
MENEDŻER KULTURY W BIBLIOTECE (10 godz.)
- szanse i wyzwania dla bibliotek
- łączenie bibliotek z instytucjami kultury
- animator kultury
- organizowanie i prowadzenie działalności kulturalnej
- organizowanie imprez kulturalnych i artystycznych
- rola i funkcje menedżera kultury
NOWOCZESNA BIBLIOTEKA SZKOLNA (8 godz.)
- Akty prawne regulujące pracę w bibliotekach szkolnych. Standardy.
- Tendencje w rozwoju współczesnych bibliotek szkolnych w Polsce i w krajach Unii Europejskiej.
- Wskazanie zmian i oczekiwań użytkowników bibliotek szkolnych i pedagogicznych.
- Podstawowe zadania nauczyciela-bibliotekarza.
- Ewaluacja. Ocena jakości i efektywności pracy biblioteki szkolnej.
CZYTELNICTWO (10 godz.)
- Czytelnictwo a komunikacja społeczna
- Współczesna wiedza o czytelnictwie
- Interdyscyplinarny charakter czytelnictwa
- Badania czytelnictwa
- Metody i techniki badań czytelnictwa
- Czytelnictwo różnych grup wiekowych oraz społecznych
- Specjalne grupy czytelników
ŹRÓDŁA INFORMACJI (10 godz.)
- Warsztat informacyjny bibliotekarza
- Tradycyjne i nowoczesne źródła informacji
- Standardy w działalności bibliograficznej
- Metodyka bibliograficzna
- Polskie i zagraniczne spisy i serwisy bibliograficzne (bibliografie narodowe i specjalne, bazy danych)
- Biblioteki cyfrowe
- Open access
- Selekcja w Internecie
WSPÓŁCZESNE SYSTEMY INFORMACYJNO-WYSZUKIWAWCZE (10 godz.)
- Systemy biblioteczne
- Budowa i funkcje systemów bibliotecznych
- Systemy biblioteczne w polskich bibliotekach
- Katalogi centralne
WSPÓŁCZESNY RYNEK WYDAWNICZY (5 godz.)
- Tendencje na polskim i światowym rynku książki (książka tradycyjna i elektroniczna)
- Segmenty rynku książki
- Publikacje elektroniczne
- Targi książki
- Portale i wortale rynku książki
- Książki nagradzane
- Podstawy zagadnień wydawniczych i księgarskich
- Design książki współczesnej
POLSKA LITERATURA WSPÓŁCZESNA (5 godz.)
- Periodyzacja literatury po roku 1939
- Najważniejsze nurty, tendencje i pokolenia literackie
- Literatura polska po przełomie 1990 roku
- Ośrodki kultury polskiej na emigracji
- Polska literatura współczesna w sieci
LITERATURA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY (7 godz.)
- Książki dla dzieci i młodzieży (geneza, konwencje, tematy, gatunki)
- Rozwój książki dla dzieci
- Główne nurty powieści dla młodzieży (mody literackie)
- Kanon lektur
- Edytorstwo książki dla dzieci i młodzieży (ilustracje)
- Literatura dla dzieci i młodzieży w sieci
- Nagrody (polska sekcja IBBY)
- Prasa dla dzieci i młodzieży
ANIMACJA W BIBLIOTECE (15 godz.)
- organizacja imprez bibliotecznych
- nowoczesne metody i techniki promocji czytelnictwa i książki
- zagadnienia edukacji regionalnej
- klasyfikacja form i metod pracy z czytelnikiem, działania animacyjne
- oferty biblioteki adresowane do różnych kategorii czytelników
- formy działalności edukacyjno-kulturalnej
- gry i zabawy czytelnicze
- konkursy czytelnicze
BIBLIOTERAPIA (15 godz.)
- psychologiczne podstawy biblioterapii
- terapeutyczna funkcja literatury
- metody i techniki stosowane w biblioterapii
- wykorzystanie biblioterapii w pracy z czytelnikiem chorym i niepełnosprawnym
- konstruowanie scenariuszy zajęć biblioterapeutycznych
INTERNET I MULTIMEDIA W DYDAKTYCE (15 godz.)
- materiały dydaktyczne dostępne w Internecie
- narzędzia do tworzenia cyfrowych materiałów dydaktycznych opracowanie cyfrowych materiałów dydaktycznych
- prawo autorskie w Internecie
USŁUGI BIBLIOTECZNE I INFORMACYJNE (10 godz.)
- charakterystyka współczesnych usług
- typologia usług
- promocja usług
- usługi a czytelnik
5. Metodyka pracy nauczyciela bibliotekarza (20 godz.)
- działalność informacyjna
- praca pedagogiczna z uczniem: uczeń jako użytkownik biblioteki szkolnej
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- praca z klasą - kształcenie umiejętności informacyjnych, praca z zespołami uczniów
- terapeutyczne i kompensacyjno-profilaktyczne funkcje biblioteki szkolnej
- współpraca nauczyciela bibliotekarza z gronem pedagogicznym
- rodzice i inni użytkownicy biblioteki szkolnej
ORGANIZACJA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ I PEDAGOGICZNEJ (15 godz.)
- kierunki rozwoju bibliotekarstwa szkolnego na świecie i w Polsce
- podstawy prawne funkcjonowania bibliotek szkolnych i pedagogicznych
- planowanie i dokumentowanie pracy w bibliotece
- status nauczyciela bibliotekarza, wymagania kwalifikacje i droga awansu zawodowego
- urządzenie i wyposażenie lokalu
- biblioteki szkolne i pedagogiczne w środowisku
METODYKA PRACY Z CZYTELNIKIEM (20 godz.)
- użytkownicy bibliotek
- metody i formy pracy z czytelnikiem dorosłym
- metody i formy pracy z czytelnikiem trudnym
- metody i formy pracy z czytelnikiem chorym i niepełnosprawnym
- edukacja czytelnicza
ORGANIZACJIA BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ I AKADEMICKIEJ (15 godz.)
- organizacja i funkcjonowanie biblioteki akademickiej
- zadania biblioteki akademickiej
- użytkownicy bibliotek akademickich
- warsztat pracy naukowej i dydaktycznej
- pomoc w kształceniu studentów, kadry naukowej
- organizacja i prowadzenie bibliotek publicznych
- zadania wojewódzkiej biblioteki publicznej
- zadania powiatowej biblioteki publicznej
- upowszechnienie czytelnictwa
- kształtowanie kultury czytelniczej
- zaspokajanie potrzeb czytelniczych
- uzupełnienie działalności innych typów bibliotek
- kształtowanie kultury czytelniczej
- zagadnienia prawne i finansowe
SEMINARIUM (6 godz.)
PRAKTYKA (90 godz.)
Praktyka dotyczy osób posiadających kwalifikacje pedagogiczne, które chcą pracować w bibliotekach oświatowych.
W trakcie praktyk uczestnicy poznają warsztat pracy bibliotekarza. Zapoznają się z wyposażeniem i dokumentacją biblioteki. Poznają w praktyce zasady gromadzenia, udostępniania, ewidencjonowania, selekcji i ochrony zbiorów. Poznają formy i metody pracy z czytelnikiem wykorzystywane w bibliotece.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 33 Spotkanie organizacyjno-integracyjne | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 07:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 07:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 33 Test semestralny | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 07:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 33 Seminarium | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:10 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 33 Test semestralny | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 07:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 33 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 33 Egzamin | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto14,26 PLN
- Koszt osobogodziny netto14,26 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Regulska
Małgorzata Ostrykiewicz
Agnieszka Borkiewicz
Prywatnie lubi chodzić po górach, poznawać nowych ludzi i nowe miejsca.
Gabriela Kwarta
Ewa Kramarczyk
Dorota Żaglewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
- Poznaniu,
- Chorzowie,
- Szczecinie,
- Warszawie
poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
W procesie rekrutacji kandydaci, którzy pracują lub chcą pracować w placówkach oświatowych składają dokumenty potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- test wiedzy po I semestrze,
- test wiedzy po II semestrze,
- grupowy projekt podyplomowy,
- obrona projektu
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami, studiami przypadków i treningami dzięki którym uczestnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje umiejętności.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 18:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 18:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia :
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe:
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizwanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 305 godzin dydaktycznych = 229 godzin zegarowych. W tym 60 godz. zajęć w formie e-learningu + 90 godz. praktyk (dla osób posiadających przygotowanie pedagogiczne)
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
- Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Cena usługi ulega zmianie, przy rozłożeniu płatności na 10,12 rat
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). 2-3 zjazdów w semestrze odbędzie się w Budynkach Uczelni. W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
Szczegóły miejsca lokalizacji zajęć na Uczelni
Zajęcia mogą być realizowane w różnych lokalizacjach:
1. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 2A
2. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 1A
3. VIII LO – ul. Cegielskiego 1