Nieruchomości w firmie - najem nieruchomości - część druga. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Nieruchomości w firmie - najem nieruchomości - część druga. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
• do głównych księgowych, dyrektorów finansowych,
• specjalistów podatkowych oraz pracowników działów księgowych, podatkowych i finansowych,
• pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
• Osoby zainteresowane tematem
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji02-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi2
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Opodatkowanie nieruchomości jest szkoleniem omawiającym najważniejsze zagadnienia podatkowe dotyczące posiadania nieruchomości w firmie, czy to jako środek trwały czy towar handlowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia będzie potrafił zastosować w swojej pracy wszystkie zagadnienia dotyczące Nieruchomości w firmie - najem nieruchomości | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje aktualne przepisy prawne,- stosuje je w praktyce w swojej organizacji, - uzyskuje informacje o nadchodzących zmianach i nowelizacjach w przepisach prawnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Opodatkowanie najmu podatkiem VAT.
a. Moment powstania obowiązku podatkowego w VAT:
- Kaucja,
- Terminy na wystawienie FV,
- Wpłaty przed terminem płatności i po terminie płatności,
b. Odliczenie podatku naliczonego przez najemcę.
c. Obowiązek korekty VAT naliczonego:
- Roczna, 5-letnia i 10-letnia
- Jednorazowa (towary handlowe/środki trwałe) i wieloletnia (środki trwałe)
- Wybrane problemy:
1.Darowizna,
2.Przekazanie na cele prywatne,
d. Stawki i zwolnienia:
- Najem mieszkań na cele mieszkalne,
- Najem lokali mieszkalnych na cele niemieszkalne,
- Najem lokali niemieszkalnych na cele mieszkalne,
- Wynajem firmie,
- Usługi zakwaterowania,
- Rozliczenie nakładów.
- Opłata za wcześniejsze zżeranie umowy.
- Bezumowne korzystanie,
- Refaktura mediów.
- Obciążenie podatkiem od nieruchomości.
e. Kasa rejestrująca przy najmie.
f. Opodatkowanie najmu podatkiem VAT wybrane problemy:
- „Prywatny najem” a inna działalność,
- Zwolnienie podmiotowe,
- Najem wyłącznie zwolniony przedmiotowo,
- Współpraca z firmami zarządzającymi.
- Czy firma budowlana może wystawić FV ze stawką VAT 8% za prace budowlane w nieruchomości mieszkalnej zrealizowane na rzecz firmy będącej podatnikiem VAT,
- Czy firmy mogą odliczyć podatek VAT z faktur za wynajem mieszkań dla swoich pracowników,
- Wykorzystywanie nieruchomości do celów działalności i prywatnie.
2. Opodatkowanie najmu podatkiem dochodowym:
a. Prywatny najem w podatku PIT,
b. Najem w ramach działalności:
- Moment rozpoznania przychodu z tytułu najmu,
- Modernizacje (ulepszenia) a remonty,
- Kaucje związane z zawarciem umów najmu,
- Rozwiązanie bądź wygaśnięcie umowy a dalsze korzystanie,
- Rozliczenia z tytułu opłat eksploatacyjnych:
1.„Zaliczki” na poczet opłat eksploatacyjnych i rozliczenie roczne,
2.Bieżące refakturowanie opłat eksploatacyjnych,
- Zachęty dla najemców, np. okres zwolnienia z czynszu lub pokrycie kosztów aranżacji wnętrz,
- Rozliczenie nakładów poniesionych przez najemcę na przedmiot najmu.
- Odszkodowanie za zerwanie umowy najmu
c. Rozpoznanie kosztu przez nabywcę:
i. Amortyzacja:
1.Wartość początkowa m.in. przy zakupie, wytworzeniu, nabyciu w drodze spadku lub darowizny,
2.Wydzielenie wartości gruntu,
3.„Pierwszy remont” a ulepszenie,
4.Wybrane metody amortyzacji (według stawek z wykazu, indywidualne, jednorazowe),
5.Inwestycje w obcym środku trwałym, w tym w budynkach i lokalach mieszkalnych,
6.Fit-out
- Wybrane problemy
1.Wyłączenie z kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od budynków i lokali mieszkalnych,
2.Kwestia „praw nabytych”,
3.Moment rozliczenia zakupu wyposażenia.
d. Wybrane problemy
- Wniesienie nieruchomości do spółki w postaci wkładu niepieniężnego
- Finansowanie długiem, tj. przychody i koszty z tytułu odsetek.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 zajęcia - część II | Prowadzący Marcin Szymocha | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto332,10 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto270,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,05 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Szymocha
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW USŁUGI
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)