Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Grupą docelową są właściciele firm, pracownicy zespołu HR, pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy, pracownicy zajmujący stanowiska menadżerskie/kierownicze oraz osoby przewidziane do awansu na stanowisko menadżerskie/kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji01-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie samodzielnie zarządzać zespołem pracowników w oparciu o główne trendy i zmiany na rynku pracy, takie jak automatyzacja, globalizacja, zmiany demograficzne, elastyczne formy zatrudnienia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim.Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian | Kryteria weryfikacji Ocena zaangażowania i wsparcia ze strony kierownictwa w procesie zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja kluczowych obszarów, w których nowe rozwiązania mogą przynieść największe korzyści lub wywołać największe obawy.Omawia poziom zaangażowania pracowników w procesy zmian i akceptacji nowych inicjatyw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach.Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian | Kryteria weryfikacji Ćwiczenie / studium przypadku – analiza wdrożenie innowacji HR wskazanie głównych wniosków dla własnej organizacji na bazie metody: Start – Stop – Wykorzystuj | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 32 godziny dydaktycznych (24 godziny zegarowe). Jedna godzina dydaktyczna trwa 45 minut. Każdego dnia przewidziana jest przerwa 15 minutowa ok. godz.12.00
DZIEŃ 1
Rozpoczęcie szkolenia
Zarządzanie zmianą - definicja, istota i rola w przedsiębiorstwie, elementy społeczne i gospodarcze, zasady i zagrożenia
Strategia efektywności i współpracy w zespole - ćwiczenia, dyskusja
Analiza dobrych praktyk w branży
Zmiany na rynku pracy w Polsce i na świecie, innowacyjne rozwiązania, przeobrażenia procesów HR - dyskusja
DZIEŃ 2
Polityka zatrudnienia i aktualnych standardów zarządzania w firmie
Analiza potrzeb, celów i obszarów zmian rynkowych
Zasady skutecznego komunikowania
Style komunikacji wobec pracowników, tendencje zachowań i reakcji na zmiany
Jak unikać konfliktów, oporów zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi ?
Asertywność i jasności komunikatów- ćwiczenie
Rodzaje, przyczyny i metody reakcji na konflikty wśród zespołu
Sposoby na redukcję napięć i wzmocnienie integracji zespołu w trakcie przeobrażeń w procesach zmian
Analiza korzyści i zagrożeń z wprowadzenia nowych rozwiązań w obszarze HR
DZIEŃ 3
Analiza procesów biznesowych w firmie
Sposoby zmiany lub optymalizacji zgodnie ze strategią zarządzania zasobami ludzkimi
Tworzenie schematu opisu procesów biznesowych w firmie - matryca, mapa procesu
Korzyści w obszarach: kosztowych, czasowych, stworzenie atrakcyjnej wizji pracy w trakcie zmian
Jak zmienić blokady i opory pracownika na pozytywne czynniki wpływające na skuteczną realizację celów związanych z zarządzaniem zmianami
Nowe zasady wdrożenia zmian w tym planu wdrożenia i integracji (plan działań i celów krótkoterminowy i długoterminowy)
Podsumowanie szkolenia
Egzamin Końcowy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Ciąg dalszy nastąpi | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 02-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 06:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 09:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ireneusz Kozera
Doświadczenia zawodowe w zakresie ekonomii społecznej, zdobywał między innymi prowadząc konsultacje, szkolenia, doradztwo i mentoring dla licznych Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz Organizacji Pozarządowych. Stawia nacisk na ekonomizację NGO i PES, przez co uniezależnienie ich od finasowania grantowego.
Zainteresowania naukowe, koncentrują się wokół komunikacji marketingowej, nowoczesnych form marketingu, w tym marketingu cyfrowego oraz kreowania organizacji wirtualnych.
Audytor wiodący w zakresie systemów zarządzania ISO 9001, 14001, 13485, 50001, 45001; Wieloletni trener i konsultant w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowego, BHP, jakością wyrobów medycznych, efektywności energetycznej. Konsultant i trener z zakresu Zakładowej Kontroli Produkcji ZKP oraz procesów certyfikaji i wprowadzania na rynek wyrobów m.in. w oparciu o dyrektywy nowego podejścia. Trener i konsultant w obszarach dyrektyw środowiskowych WEEE oraz RoHS II
Trener w zakresie kontroli jakości oraz rozwiązywania problemów jakościowych, zarządzania zespołami, w tym zespołami produkcyjnymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Uczestnicy szkolenia otrzymają bogato ilustrowany skrypt wraz z prezentacją multimedialną.
- Wsparcie trenera po szkoleniu