MS Excel - poziom zaawansowany
Możliwość dofinansowania
MS Excel - poziom zaawansowany
Numer usługi 2024/07/04/10567/2208941
800,00 PLN
brutto
800,00 PLNnetto
33,33 PLNbrutto/h
33,33 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które na co dzień pracują z programem MS EXCEL, które chciałyby podnieść efektowność posługiwania się tym programem. Udział w kursie pozwoli zapoznać się z zaawansowanymi sposobami przetwarzania i analizy danych przy pomocy arkuszy kalkulacyjnych.
usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji30-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przedstawia metody efektywnej obsługi arkusza kalkulacyjnego. Uczestnik kursu poznaje sposoby opracowania wyników zawierających zaawansowane formy prezentacji informacji: formatowanie danych numerycznych, tekstu, grafiki, wykresów itp. Ponadto uzyskuje kompetencje w zakresie wykorzystania funkcji arytmetycznych, logicznych, statystycznych, daty i czasu oraz finansowych wbudowanych w aplikację arkusza kalkulacyjnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - posiada umiejętność posługiwania się narzędziami analitycznymi dostępnymi z poziomu arkusza kalkulacyjnego. | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - posiada kompetencje w zakresie wykorzystania funkcji arytmetycznych, logicznych, statystycznych, daty i czasu oraz finansowych wbudowanych w aplikację arkusza kalkulacyjnego | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - zna zaawansowane sposoby przetwarzania i analizy danych przy pomocy arkuszy kalkulacyjnych | Kryteria weryfikacji - aktywny udział w zajęciach na poziomie 80% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak
Program
Program
Program:
1. Dane:
- Nadawanie nazwy blokom komórek arkusza
- Zastosowanie automatycznego formatowania w obrębie zadanego bloku komórek
- Konstruowanie własnego formatu prezentacji danych
- Warunkowe formatowanie komórek
- Import danych z pliku tekstowego. Dane źródłowe są rozdzielane przecinkami (CSV) lub innym separatorem.
2. Prezentacja:
- Podział arkusza na okna i blokowanie okien
- Ukrywanie oraz odkrywanie kolumn i wierszy
- Ukrywanie i odkrywanie arkuszy
- Korzystanie z mechanizmu sumy pośredniej
3. Ochrona arkusza:
- Zabezpieczenie i zdjęcie zabezpieczenia arkusza z użyciem hasła
- Zabezpieczenie i zdjęcie zabezpieczenia wskazanych komórek z użyciem hasła.
4. Ochrona skoroszytu:
- Zabezpieczenie skoroszytu z użyciem hasła
- Zdjęcie zabezpieczenia skoroszytu z użyciem hasłem.
5. Manipulacja danymi:
- Sortowanie wierszy danych w oparciu o kryterium zbudowane na atrybutach z wielu kolumn
- Sortowanie wskazanych fragmentów arkusza w oparciu o zadane kryterium
- Konstruowanie jedno lub wielokryterialnego zapytania
- Realizacja zaawansowanych zapytań i filtrów danych
- Powiązanie danych w komórkach i wykresach w ramach jednego arkusza
- Powiązanie danych w komórkach i wykresach na różnych arkuszach tego samego skoroszytu
- Powiązanie danych w komórkach i wykresach na różnych arkuszach w różnych skoroszytach
- Powiązanie danych pomiędzy arkuszem i dokumentem tekstowym
- Konsolidacja danych w przyległych arkuszach z wykorzystaniem funkcji 3D.
6. Szablony:
- Użycie gotowego szablonu
- Edycja i zmiana właściwości szablonu.
7. Wykresy i grafika:
- Zmiana własności (m.in. kąta nachylenia) wykresów kołowych
- Formatowanie etykiet opisujących osie wykresu
- Zmiana położenia nagłówka, legendy, etykiet opisujących wykres
- Rozłączenie segmentów tworzących wykres kołowy
- Usunięcie serii danych z wykresu
- Zmiana typu wykresu dla wybranych serii danych
- Zmiana szerokości odstępów pomiędzy słupkami danych na wykresie kolumnowym 2D
- Dodanie ilustracji do wykresu.
8. Funkcje:
- Zastosowanie funkcji daty i czasu
- Zastosowanie funkcji matematycznych
- Zastosowanie funkcji statystycznych
- Zastosowanie funkcji operujących na tekście
- Zastosowanie funkcji finansowych
- Zastosowanie funkcji wyszukujących
- Zastosowanie funkcji logicznych
- Zastosowanie dostępnych funkcji bazodanowych
- Zagnieżdżanie funkcji.
9. Analiza danych:
- Tworzenie tabeli przestawnej z podanego zbioru danych
- Zmiana danych wejściowych i odświeżenie tabeli przestawnej
- Grupowanie i prezentacja danych w tabeli przestawnej według zadanych kryteriów
- Utworzenie i nazwanie scenariusza/wersji dla zadanego zbioru danych
- Przeprowadzenie analizy i wygenerowanie raportu na podstawie zapisanego scenariusza/wersji
- Śledzenie i wizualizacja związków typu poprzednik w formułach komórek arkusza
- Śledzenie i wizualizacja związków zależności od wskazanych komórek arkusza
- Wyświetlenie treści formuł lub miejsca ich lokalizacji dla komórek arkusza
- Dodawanie i usuwanie komentarzy
- Edycja komentarzy przypisanych do komórek arkusza.
10. Narzędzia specjalne:
- Rejestrowanie prostego makropolecenia
- Uruchamianie makropolecenia
- Podstawy edycji programów w VBA
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto33,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto33,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Agnieszka Bartoszak
Kierownik Pracowni Edukacji Informatycznej
Nauczyciel akademicki:
- prowadzenie wykładów oraz ćwiczeń z przedmiotów: nowoczesne technologie informatyczne, warsztaty
informatyczne, informatyka w turystyce i rekreacji.
Trener, szkoleniowiec, egzaminator ECDL:
- przeprowadzenie licznych szkoleń z zakresu obsługi komputera (system operacyjny, edytor tekstów, arkusz
kalkulacyjny, tworzenie prezentacji, usługi internetowe); uczestnictwo w realizacjach projektów europejskich
związanych ze szkoleniami z zakresu umiejętności komputerowych certyfikatu ECDL; przeprowadzanie egzaminów
ECDL Core.
Nauczyciel akademicki:
- prowadzenie wykładów oraz ćwiczeń z przedmiotów: nowoczesne technologie informatyczne, warsztaty
informatyczne, informatyka w turystyce i rekreacji.
Trener, szkoleniowiec, egzaminator ECDL:
- przeprowadzenie licznych szkoleń z zakresu obsługi komputera (system operacyjny, edytor tekstów, arkusz
kalkulacyjny, tworzenie prezentacji, usługi internetowe); uczestnictwo w realizacjach projektów europejskich
związanych ze szkoleniami z zakresu umiejętności komputerowych certyfikatu ECDL; przeprowadzanie egzaminów
ECDL Core.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej i elektronicznej.
Informacje dodatkowe
kwalifikacja lub kompetencja związana z cyfrową transformacją
Adres
Adres
ul. Garbary 2
85-229 Bydgoszcz
woj. kujawsko-pomorskie
Kontakt
Kontakt
Centrum Szkoleń i Certyfikacji
E-mail
centrum@byd.pl
Telefon
(+48) 525 670 017