Zarządzanie wiekiem i współpracą między pokoleniową.
Zarządzanie wiekiem i współpracą między pokoleniową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- menadżerowie/kandydaci na menadżerów
- pracownicy zespołów HR i inni pracownicy odpowiedzialni za politykępersonalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi z MMŚP (w tym PES oile prowadzą działalność gospodarczą)
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji06-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demografi cznych w Polsce i Europiezwiązanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Omawia procesy demografi czne w Polsce i Europiezwiązane z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfi kuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. | Kryteria weryfikacji Ocenia charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualnenieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Definiuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualnenieporozumienia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Przetwarza kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+”. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego)różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wyodrębnia potrzeby(w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Dostrzega oczekiwaniai aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo gruppracowników. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i pozytywnie używa potencjał różnych wiekowo grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Zapoczątkowuje i pomaga w efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Nakreśla rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowanena zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Podejmuje rozwiązania ukierunkowanena zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych”pracowników | Kryteria weryfikacji Aktywnie zażegnuje wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych”pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo /pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. | Kryteria weryfikacji Aranżuje zróżnicowane wiekowo /pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemnyszacunek potencjału i postawpracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Tworzy kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postawpracowników reprezentujących różne pokolenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżącowyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne porozumienia. | Kryteria weryfikacji Efektywnie komunikuje się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Tłumaczy wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniaw pracę. | Kryteria weryfikacji Opisuje atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniaw pracę. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Procesy demografi czne w Polsce i Europie.
2. Racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie.
3. Charakterystyka pracowników z róznych grup wiekowych. Wpływ różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia.
4. Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych.
5. Wyrównywanie szans pracy dla osób "50+"
6. Potrzeby różnych grup wiekowych pracowników.
7. Oczekiwania i aspiracje rozwojowe róznych grup wiekowych.
8. Wykorzystanie potencjału różnych grup wiekowych pracowników.
9. Wsparcie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów.
10. Wymiana kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia.
11. Ukierunkowanie na zachowanie w fi rmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
12. Właczenie pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze.
13. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
14. Budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych.
15. Kultura pracy oparta o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników różnych pokoleń.
16. Objaśnienie pracownikom różnych pokoleń wszelkich konfl iktów i nieporozumień.
17. Tworzenie atmosfery sprzyjającej integracji i zaangażowania w pracę.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Procesy demograficzne w Polsce i Europie. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Racjonalne iefektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych. Wpływ różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Wyrównywanie szans pracy dla osób "50+" | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Potrzeby różnych grup wiekowych pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Wykorzystanie potencjału różnych grup wiekowych pracowników. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Wsparcie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Wymiana kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Ukierunkowanie na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Włączenie pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Kultura pracy oparta o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników różnych pokoleń. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Objaśnienie pracownikom różnych pokoleń wszelkich konfliktów i nieporozumień. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Tworzenie atmosfery sprzyjającej integracji i zaangażowania w pracę. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Test teoretyczny (walidacja) - test wielokrotnego wyboru | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ireneusz Kozera
Doświadczenia zawodowe w zakresie ekonomii społecznej, zdobywał między innymi prowadząc konsultacje, szkolenia, doradztwo i mentoring dla licznych Podmiotów Ekonomii Społecznej oraz Organizacji Pozarządowych. Stawia nacisk na ekonomizację NGO i PES, przez co uniezależnienie ich od finasowania grantowego.
Zainteresowania naukowe, koncentrują się wokół komunikacji marketingowej, nowoczesnych form marketingu, w tym marketingu cyfrowego oraz kreowania organizacji wirtualnych.
Audytor wiodący w zakresie systemów zarządzania ISO 9001, 14001, 13485, 50001, 45001; Wieloletni trener i konsultant w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością, środowiskowego, BHP, jakością wyrobów medycznych, efektywności energetycznej. Konsultant i trener z zakresu Zakładowej Kontroli Produkcji ZKP oraz procesów certyfikaji i wprowadzania na rynek wyrobów m.in. w oparciu o dyrektywy nowego podejścia. Trener i konsultant w obszarach dyrektyw środowiskowych WEEE oraz RoHS II
Trener w zakresie kontroli jakości oraz rozwiązywania problemów jakościowych, zarządzania zespołami, w tym zespołami produkcyjnymi. W ciągu ostatnich 24 miesięcy przeprowadził ponad 120 h szkoleń z zakresu przedstawionej tematyki.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały na każdy z modułów. Będą one składać się z części merytorycznej jak i praktycznej czyli ćwiczeń, zadańdomowych, testów. Uczestnik będzie otrzymywał materiały szkoleniowe według potrzeb i wprost proporcjonalnie do przerobionegomateriału nauczania.
Po zakończonym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia po potwierdzeniu co najmniej 80% obecności orazmożliwość indywidualnej konsultacji z trenerem po zakończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze z dofi nansowaniem jest posiadanie ID wsparcia nadanego przez operatora oraz aktywnego konta wBazie Usług Rozwojowych.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofi nansowanie wynosi conajmniej 70%. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku odtowarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celusprawdzenia poprawności realizacji szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi