ECDL e-Citizen z egzaminem. Przygotuj się na cyfrową przyszłość!
ECDL e-Citizen z egzaminem. Przygotuj się na cyfrową przyszłość!
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest adresowany do osób, które posiadają ograniczoną wiedzę z zakresu obsługi komputera i funkcjonowania Internetu. Do udziału zapraszamy zarówno odbiorców indywidualych, jak też przedsiębiorców i pracowników/-czki firm.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji04-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs ECDL e-Citizen to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą opanować podstawy obsługi komputera i Internetu. Dzięki praktycznym umiejętnościom, takim jak praca na plikach i folderach, wysyłanie e-maili, wyszukiwanie przydatnych informacji czy wykorzystywanie usług online w codziennym życiu będziesz gotowy/-a na dalszy rozwój kompetencji cyfrowych. Dołączając do kursu, inwestujesz w swoją przyszłość w erze cyfrowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nabycie podstawowych umiejętności obsługi komputera | Kryteria weryfikacji Umiejętność zostanie sprawdzona podczas ćwiczeń w trakcie kursu oraz egzaminu ECDL. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nabycie umiejętności wyszukiwania informacji | Kryteria weryfikacji Umiejętność zostanie sprawdzona podczas ćwiczeń w trakcie kursu oraz egzaminu ECDL. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie zasad e-uczestnictwa w świecie cyfrowym | Kryteria weryfikacji Umiejętność zostanie sprawdzona podczas ćwiczeń w trakcie kursu oraz egzaminu ECDL. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs ECDL e-Citizen z egzaminem. Przygotuj się na cyfrową przyszłość! obejmuje zagadnienia związane z podstawami użytkowania komputerów, prostymi operacjami na plikach i folderach, używaniem przeglądarek internetowych, korzystaniem z poczty elektronicznej i różnego rodzaju e-usług. Uczestnicy/-czki dowiadują się, jak za pośrednictwem sieci załatwiać sprawy urzędowe, zdrowotne, dotyczące pracy i edukacji oraz jak robić zakupy i rozmawiać z najbliższymi. Kurs dostarcza też wiedzy o zagrożeniach wynikających z użytkowania Internetu i uświadamia konieczność ochrony swoich danych.
Blok 1: Umiejętności podstawowe
1.1. Komputer
1.1.1. Rozpoznawanie głównych części komputera
1.1.2. Włączanie komputera
1.1.3. Rozpoznawanie ikon na pulpicie i poruszanie się po menu
1.1.4. Manipulowanie oknami na pulpicie
1.1.5. Używanie myszy/klawiatury do realizacji czynności
1.1.6. Właściwe wyłączanie komputera
1.1.7. Wykorzystywanie funkcji pomocy
1.2. Pliki i foldery
1.2.1. Przeglądanie folderów i ścieżek dostępu
1.2.2. Rozpoznawanie różnych typów plików
1.2.3. Kopiowanie, przenoszenie plików i folderów
1.2.4. Usuwanie plików i folderów
1.3. Proste programy
1.3.1. Wykorzystanie podstawowych programów do tworzenia nowego dokumentu
1.3.2. Otwieranie istniejących dokumentów
1.3.3. Wprowadzanie tekstu i dokonywanie drobnych zmian edycyjnych
1.3.4. Zapisywanie plików w różnych formatach takich jak: doc, txt, rtf, html
1.3.5. Drukowanie
1.3.6. Zamykanie programów
1.4. Podstawy Internetu
1.4.1. Zrozumienie istoty Internetu
1.4.2. Rozróżnienie Internetu od Word Wide Web (WWW)
1.4.3. Rozeznanie się w podstawowych terminach "codzienności" komputerowej, takich jak komputer osobisty, modem, połączenie telefoniczne, konto ISP, e-mail, przeglądarka plików
1.4.4. Zrozumienie pojęcia URL i jego powiązania z adresowaniem sieci
1.4.5. Wprowadzanie URL w przeglądarce internetowej do uzyskania konkretnej strony Web
1.4.6. Używanie przeglądarki, używanie URL, linków tekstowych
1.5. Podstawy poczty elektronicznej
1.5.1. Zrozumienie istoty poczty elektronicznej
1.5.2. Zrozumienie budowy adresu poczty elektronicznej
1.5.3. Zrozumienie pojęć: ISP, konto e-mail, skrzynka pocztowa, wirus
1.5.4. Używanie oprogramowania pocztowego do tworzenia wiadomości e-mailowych
1.5.5. Otwieranie e-maili
1.5.6. Wysyłanie e-maili
1.5.7. Dołączanie plików do listów e-mail
1.5.8. Odpowiadanie i przesyłanie odpowiedzi kolejnym odbiorcom
1.5.9. Uaktualnianie książki adresowej
Blok 2: Wyszukiwanie informacji
2.1. Wyszukiwanie
2.1.1. Zrozumienie istoty funkcjonowania wyszukiwarki
2.1.2. Użycie mechanizmu wyszukiwarki dla słów kluczowych
2.1.3. Stosowanie kryteriów wyszukiwania
2.1.4. Wyszukiwanie poprzez nawigowanie w witrynach internetowych z użyciem linków tekstowych, graficznych lub innych cech stron nawigacyjnych
2.1.5. Odpowiednie połączenie poszukiwania i przeglądania w zdobywaniu informacji
2.1.6. Kopiowanie i wklejanie tekstu oraz URL ze stron internetowych
2.1.7. Zapisywanie obrazu ze stron internetowych
2.1.8. Zapisywanie stron internetowych
2.1.9. Drukowanie stron internetowych
2.1.10. Dodawanie strony internetowej do Ulubionych/Zakładek
2.2. Środki ostrożności
2.2.1. Zrozumienie problemu i ryzyka niepożądanej poczty i umiejętność podjęcia zapobiegawczego działania
2.2.2. Zrozumienie problemu i ryzyka zagrożeniem wirusem i umiejętność podjęcia zapobiegawczego działania
2.2.3. Zrozumienie potrzeby bezpiecznego dostępu do Internetu wraz z opisaniem dowolnej metody zastosowania środków bezpieczeństwa
2.2.4. Rozumienie potencjalnego zagrożenia przy wprowadzaniu do Internetu informacji poufnych i osobowych oraz umiejętność podjęcia środków zapobiegawczych
2.2.5. Znajomość praw konsumenta i środków ochrony dostępnych dla obywatela podczas zakupów w Internecie
2.2.6. Zrozumienie zagadnienia potencjalnej nieuwierzytelnionej natury witryn internetowych i ryzyka napotkania nieprawdziwych i niesolidnych informacji; możliwość podjęcia środków ostrożności
2.2.7. Zrozumienie problemu i zagrożenia niekontrolowanego dostępu do Internetu przez dzieci i zdolność do ustanowienia rodzicielskiej kontroli dostępu
2.3. Informacje: Dostęp-Użycie
2.3.1.Wiadomości: przeglądanie i wyszukiwanie aktualnych wiadomości takich jak: lokalne, krajowe, z innych środków przekazu (TV, radio) i organizacji gospodarczych
2.3.2. Administracja: przeglądanie i bycie informowanym o rządowych świadczeniach socjalnych i usługach biznesowych, obecnych inicjatywach, prawach i ustawodawstwie, centralnym oraz lokalnym samorządzie w kwestiach aktualnego interesu, publicznej statystyce
2.3.3. Konsument: posiadanie bieżących informacji o usługach on-line takich jak: bankowość, zagospodarowanie czasu wolnego, zakupach, lokalnej rozrywce, wydarzeniach kulturalnych, a także przeglądanie stron internetowych w celu zapoznania się z nowymi ofertami, dostępnością dóbr materialnych, cenami, zbliżającymi się wydarzeniami kulturalnymi
2.3.4. Podróże: znalezienie informacji o rozkładach jazdy i lotów (samolot, pociąg, autobus), miejscach rezerwacji, dostępności ofert wakacyjnych, rezerwacji hotelowych itd.
2.3.5. Oświata/Szkolenie: znajdowanie informacji o edukacji i szkoleniach kursowych (szkoły wyższe, kształcenie ustawiczne, wliczając w to e-szkolenie) i zapisywanie się na kursy; przeszukiwanie zasobów bibliotek w celu uzyskania informacji i odnośników referencyjnych
2.3.6. Zatrudnienie: przeglądanie wiadomości z rynku pracy, poszukiwanie pracy, poszukiwanie pracownika, informacji o prawach emerytalnych i finansowaniu rent
2.3.7. Zdrowie: przeglądanie i uzyskiwanie informacji: informacje o publicznej służbie zdrowia, prywatnej służbie zdrowia, medycynie niekonwencjonalnej, lekach refundowanych i ubezpieczeniu zdrowotnym
2.3.8. Grupy zainteresowań: przeglądanie i uzyskiwanie informacji o organizacjach społecznych, ochotniczych, organizacjach wolontariackich i pozarządowych, grupach oraz listach dyskusyjnych
2.3.9. Biznes: przeglądanie w celu uzyskania gospodarczych informacji z poinformowaniem o wewnętrznych
i zewnętrznych sieciach instytucji w klasie biznes
Blok 3: e-Uczestnictwo
3.1. Serwisy on-line
3.1.1. Zrozumienie istoty formularza internetowego
3.1.2. Zrozumienie jak działa formularz internetowy: użycie menu, pól do oznaczenia, rachunków, wprowadzanie danych, przyciski wprowadzania i wysyłania, komunikaty błędu etc.
3.1.3. Zrozumienie znaczenia kontroli danych w formularzach
3.1.4. Problem potencjalnego funkcjonowania nieuwierzytelnionych dostawców internetowych i ryzyko korzystania z ich usług; zdolność podjęcia środków zabezpieczających
3.1.5. Zrozumienie ryzyka zabezpieczenia szczegółów znajdujących się na karcie bankomatowej podczas wypełniania formularza, wraz z możliwością przedsięwzięcia kroków zapobiegawczych
3.2. Uczestnictwo: Dostęp-Interakcja-Wykorzystanie
3.2.1. Wiadomości: Umiejętność wypełnienia ankiety prezentującej Twój punkt widzenia na wskazany temat i wysłania jej poprzez pocztę elektroniczną
3.2.2. Administracja: Umiejętność wysłania poczty elektronicznej z prośbą o informacje, pobranie informacji z serwisu administracji rządowej, składanie zeznania podatkowego, zgłaszanie własnych propozycji do biur wyborczych, udział w dyskusjach partii politycznych
3.2.3. Konsument: Umiejętność wysłania e-maila do swojego banku z zapytaniem o bankowość internetową, przepływ środków pieniężnych pomiędzy kontami, kupowanie biletu do teatru, uzyskanie oferty zakupu samochodu, zakup płyt CD lub książek, opłacanie rachunków itd.
3.2.4. Podróże: Umiejętność rezerwacji lotu, zarezerwowania pokoju hotelowego, wynajęcia samochodu
3.2.5. Oświata/Szkolenia: Umiejętność wysłania e-maila z prośbą o informację o kursie, wypełnienia formularza, zapisu na kurs, zarezerwowania książki w bibliotece; uczestnictwo w środowisku interaktywnej internetowej klasie lub kursie
3.2.6. Zatrudnienie: Umiejętność wypełnienia internetowego formularza dotyczącego pracy, wysłania emaila ze swoim CV do agencji pośrednictwa pracy albo potencjalnego pracodawcy
3.2.7. Zdrowie: Umiejętność wypełnienia formularza z prośbą o broszurę lub bliższe dane związane z problemem zdrowotnym, wysłania emaila z prośbą o konsultacje w lokalnym szpitalu oraz wypełnianie roszczeń ubezpieczeniowych
2.2.8. Grupy zainteresowań: Umiejętność wysyłania wiadomości na listy dyskusyjne, zapisywania się do
grup dyskusyjnych, uczestniczenie w specjalnych grupach dyskusyjnych
2.2.9. Biznes: Umiejętność przedstawiania kosztów roszczeń, wysyłania raportów handlowych do sieci wewnętrznej firmy, porządkowania roczny lub środowiskowy raport oraz przygotowania i wysłania zapytania o możliwości zatrudnienia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Blok 1: Umiejętności podstawowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Blok 1: Umiejętności podstawowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Blok 1: Umiejętności podstawowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Blok 2: Wyszukiwanie informacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Blok 2: Wyszukiwanie informacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Blok 2: Wyszukiwanie informacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Blok 3: e-Uczestnictwo | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Blok 3: e-Uczestnictwo | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Blok 3: e-Uczestnictwo | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto23,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto23,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kurs ECDL e-Citizen trwa 40 godzin dydaktycznych, czyli 30 godzin zegarowych. W trakcie zajęć przewidziane są przerwy kawowe dla uczestników/-czek.
Każda osoba biorąca udział w szkoleniu otrzyma pakiet materiałów startowych. Zapewniamy dostęp do barków kawowych.
Informacje dodatkowe
Po zakończonym kursie otrzymasz certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje cyfrowe. Podejdziesz również do egzaminu ECDL, po którym będziesz mógł/mogła cieszyć się certyfikatem ECDL e-Citizen wydanym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Cena egzaminu (246 zł) jest już wliczona w wartość całego kursu!
Dlaczego warto mieć certyfikat ECDL?
ECDL (European Computer Driving Licence) to uznawany w Europie certyfikat potwierdzający kompetencje cyfrowe. Certyfikacja ECDL istnieje od 1997 roku. Ze Starego Kontynentu rozszerzyła się na cały świat, funkcjonując pod nazwą ICDL. Certyfikaty ECDL/ICDL wydano już w ponad 150 krajach! Taki dokument, otrzymany w Polsce, honorowany jest na całym globie. Dzięki posiadaniu certyfikatu ECDL poczujesz się pewniej w obsłudze komputera i Internetu, a tym samym będziesz bardziej samodzielny/-a w korzystaniu z nowoczesnych technologii. Zdobędziesz również większą efektywność w wykonywaniu codziennych zadań zawodowych i osobistych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami