VAT w obrocie międzynarodowym i wystawianie e-faktur w transakcjach międzynarodowych. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
VAT w obrocie międzynarodowym i wystawianie e-faktur w transakcjach międzynarodowych. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
• do głównych księgowych, dyrektorów finansowych,
• specjalistów podatkowych oraz pracowników działów księgowych, podatkowych i finansowych,
• pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
• Osoby zainteresowane tematem
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest utrwalenie przez uczestników wiedzy na temat przepisów regulujących rozliczanie VAT w obrocie międzynarodowym oraz omówienie najnowszych orzeczeń i interpretacji do wywołujących wątpliwości zagadnień, co pozwala zaktualizować posiadaną już wiedzę.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia:będzie potrafił zidentyfikować z jakim typem transakcji ma do czynienia (czy jest to przykładowo WDT, eksport towarów, dostawa z montażem, WSTO lub inne); będzie w stanie wskazać różnice w rozliczaniu poszczególnych typów transakcji (np. eksportu i WDT); bez problemu ustali w jakim państwie świadczona lub nabyta usługa podlega opodatkowaniu i w jaki sposób ją rozliczyć w Polsce (import usług, eksport usług); będzie wiedział jaką dokumentację musi zgromadzić do zastosowania stawki 0% dla WDT i eksportu towarów; dowie się do czego służą szczególne procedury takiej procedura dla transakcji trójstronnych oraz call-off stock. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje aktualne przepisy prawne,- stosuje je w praktyce w swojej organizacji, - uzyskuje informacje o nadchodzących zmianach i nowelizacjach w przepisach prawnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Skutki wprowadzenia obowiązku stosowania e-faktur:
a. jak przy użyciu KSeF wystawiać faktury dla kontrahentów zagranicznych?
b. czy podmioty zagraniczne będą miały dostęp do KSeF?
c. w jaki sposób w KSeF wystawiać faktury dla WDT, eksportu towarów lub eksportu usług?
d. czy faktury dokumentujące WNT, import usług, nabycia objęte odwrotnym obciążeniem – będą dostępne w KSeF?
2. Identyfikacja transakcji międzynarodowych z jakimi możesz mieć do czynienia:
a. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów;
b. eksport towarów i import towarów;
c. dostawa z montażem;
d. odwrotne obciążenie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT;
e. wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość oraz sprzedaż na odległość towarów importowanych;
f. import usług oraz eksport usług.
3. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
a. jak powstaje obowiązek podatkowy (co z zaliczkami oraz przypadkami niewystawienia faktury w terminie);
b. czym jest tzw. nietransakcyjne WDT/WNT (przemieszczenie towarów);
c. kiedy przemieszczenie towarów nie stanowi WDT/WNT (wyłączenia);
d. do czego służy procedura call-off stock;
e. jak odliczać VAT w przypadku WNT (obowiązek posiadania faktury, co z szykiem rozstawnym).
4. Stawka 0% przy WDT:
a. podstawowe warunki i dokumentacja dla stawki 0% (list przewozowy, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku);
b. co jeżeli posiadany list przewozowy nie jest prawidłowo wypełniony (np. brak podpisu sprzedającego, przewoźnika lub nabywcy, brak numeru rejestracyjnego środka transportu);
c. czy w razie braku dokumentacji podstawowej, można ją uzupełnić dokumentami dodatkowymi (np. korespondencja handlowa, faktura od przewoźnika, potwierdzenie odbioru przez klienta);
d. czy potwierdzeniem wywozu może być oświadczenie nabywcy, podpisana przez niego faktura albo wydruki z systemu przewoźnika?
e. kiedy można wykorzystać dokument potwierdzenia wywozu przez nabywcę własnym środkiem transportu;
f. domniemania wynikające z przepisów unijnych wprowadzone w ramach pakietu Quick Fixes – jaka jest relacja tych przepisów do regulacji wynikających z przepisów ustawy o VAT;
g. co jeżeli nie zgromadzimy dokumentacji w terminie.
5. Dostawa z montażem i odwrotne obciążenie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT:
a. na czym polega dostawa z montażem i jak ją rozliczyć;
b. przypadki, gdy polski nabywca rozlicza VAT w ramach odwrotnego obciążenia;
c. jak wykazać ww. transakcje w JPK;
d. czym różni się dostawa z montażem od WDT lub eksportu towarów.
6. Eksport towarów:
a. jak powstaje obowiązek podatkowy dla eksportu towarów;
b. różnice pomiędzy WDT a eksportem towarów;
c. jakie są warunki do stosowania stawki 0% przy eksporcie towarów;
d. co jeżeli nie zgromadzę dokumentu IE599;
e. do czego służy komunikat IE529;
f. czy mogę wykorzystać inne dowody do potwierdzenia stawki 0%;
g. stawka 0% przy zaliczce na poczet eksportu towarów.
7. Import towarów;
a. na czym polega import towarów;
b. kto jest podatnikiem przy imporcie towarów;
c. sposób rozliczenia importu towarów na zasadach ogólnych;
d. procedura uproszczona w imporcie towarów – co daje?
8. Import i eksport usług:
a. na czym polega import usług (rozliczanie VAT należnego i naliczonego);
b. czym jest eksport usług i jak go wykazać;
c. jak ustalić gdzie usługa podlega opodatkowaniu?
d. kto jest podatnikiem przy imporcie usług;
e. obowiązek podatkowy i podstawa opodatkowania przy imporcie usług;
f. jak rozliczyć import usługi zwolnionej z VAT.
9. Sprzedaż konsumencka (pakiet e-commerce):
a. na czym polega WSTO oraz SOTI;
b. do czego służy procedura OSS;
c. jakich usług może dotyczyć procedura OSS.
10. Rozliczanie transakcji międzynarodowych:
a. jakie transakcje wykazujemy w informacji podsumowującej (VAT-UE);
b. fakturowanie transakcji międzynarodowych;
c. ogólne informacje na temat transakcji łańcuchowych;
d. czym są transakcje trójstronne uproszczone;
e. procedura call-off stock.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 szkolenie | Prowadzący Piotr Kępisty | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto664,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto540,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Kępisty
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW USŁUGI
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)