Akademia HR - Tworzenie wspierającego środowiska pracy dla osób z różnorodnymi potrzebami funkcjonalnymi - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - Tworzenie wspierającego środowiska pracy dla osób z różnorodnymi potrzebami funkcjonalnymi - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, właściciele przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie Uczestnika do zrozumienia wyzwań związanych z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami oraz sposobów zapobiegania dyskryminacji. Uczestnik po szkoleniu rozpoznaje i rozumie znaczenie konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy, adaptuje i wdraża w organizacji rozwiązania sprzyjające włączeniu pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi do zespołów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje i rozumie znaczenie konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje założenia konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych dla polityki personalnej własnej firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje podstawowe formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych w realizacji standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Kryteria weryfikacji - definiuje podstawowe formy wsparcia ze strony funduszy unijnych i krajowych w realizacji standardów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i innymi szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje różnorodne potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, w tym osób niepełnosprawnych (trwale lub czasowo), seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje różnorodne potrzeby pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, w tym osób niepełnosprawnych (trwale lub czasowo), seniorów, kobiet w ciąży, matek karmiących itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Prawidłowo opisuje wyzwania związane z pracą osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi, jak również korzyści organizacyjne związane z zatrudnianiem takich osób | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje wyzwania i korzyści związane z pracą osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje we własnej firmie zagrożenia sprzyjające dyskryminacji i ograniczające wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami. | Kryteria weryfikacji - identyfikuje zagrożenia sprzyjające dyskryminacji i ograniczające wdrożenie zasady równości szans dla osób z niepełnosprawnościami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Skutecznie wdraża w firmie zasady dostępności, w tym rozwiązania ukierunkowane na dostosowanie stanowisk i warunków pracy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wdrażania w firmie zasad dostępności, w tym rozwiązań ukierunkowanych na dostosowanie stanowisk i warunków pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Sprawnie identyfikuje i korzysta z programów wspierających organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Kryteria weryfikacji - identyfikuje programy wspierających organizacje zatrudniające osoby ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Adaptuje i wdraża w organizacji rozwiązania sprzyjające włączeniu pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi do zespołów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wdrażania w organizacji rozwiązań sprzyjających włączeniu pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi do zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Projektuje rozwiązania ograniczające bariery (w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe) negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępności | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody projektowania rozwiązań ograniczających bariery (w tym architektoniczne, przestrzenne i sprzętowe) negatywnie wpływające na swobodę działania i dostępności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Koordynuje firmowe programy ukierunkowane na poprawę jakości życia (well-being) i przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody wdrażania firmowych programów ukierunkowanych na poprawę jakości życia (well-being) i przeciwdziałających wypaleniu zawodowemu osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Efektywnie identyfikuje i wykorzystuje nowe technologie ułatwiające pracę i czynne uczestnictwo osób z niepełnosprawnościami w codziennym życiu firmy | Kryteria weryfikacji - identyfikuje nowe technologie ułatwiające pracę i czynne uczestnictwo osób z niepełnosprawnościami w codziennym życiu firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Aktywnie przekonuje do zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody komunikacyjne mające na celu przekonanie do zatrudniania oraz odpowiedniego wykorzystania potencjału osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Buduje kulturę pracy opartą o pełne poszanowanie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi i ich integrację ze wszystkimi pracownikami | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody budowania kultury pracy oparte o pełne poszanowanie potrzeb pracowników ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi i ich integrację ze wszystkimi pracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
AGENDA SZKOLENIA
Dzień 1
1. Wprowadzenie
2. Budowanie inkluzywnego miejsca pracy
- zrozumienie zasad dotyczących praw osób niepełnosprawnych
- wsparcie finansowe z funduszy unijnych i krajowych jako pomoc w realizacji standardów dostępności w miejscu pracy - przykłady case study
3. Rozpoznawanie i wspieranie potrzeb osób z niepełnosprawnościami
- identyfikowanie różnorodnych potrzeb pracowników z niepełnosprawnościami - ćwiczenia praktyczne
- określenie wyzwań i korzyści z ich zatrudnienia - - Zapobieganie dyskryminacji i promowanie równości szans
Dzień 2
4. Dostosowanie stanowiska pracy
- eliminacja barier architektonicznych, komunikacyjnych, sprzętowych
5. Integracja i rozwój w miejscu pracy
- włączanie osób z niepełnosprawnościami do zespołów i promowanie ich rozwoju zawodowego
6. Promowanie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami
7. Podsumowanie i zakończenie
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie; Budowanie inkluzywnego miejsca pracy ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 zrozumienie zasad dotyczących praw osób niepełnosprawnych ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 wsparcie finansowe z funduszy unijnych i krajowych jako pomoc w realizacji standardów dostępności w miejscu pracy ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Rozpoznawanie i wspieranie potrzeb osób z niepełnosprawnościami ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Dostosowanie stanowiska pracy ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Integracja i rozwój w miejscu pracy ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Promowanie zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Podsumowanie i zakończenie ćwiczenia | Prowadzący Nina Borek | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Nina Borek
Uczelnia Łazarskiego w Warszawie | 2021 - 2023
Wydział: Ekonomii i zarządzania
Kierunek: Zarządzanie (2-letnie studia magisterskie)
Specjalizacja: Zarządzanie projektami w branży IT
Uniwersytet Śląski w Katowicach | 10.2013 – 05.2016
Wydział: Nauk Społecznych
Kierunek: Doradztwo zawodowe i coaching
Poziom wykształcenia: Wyższe (licencjat)
Doświadczenie trenerskie: Obecnie trener Altkom Akademii. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i coachingu biznesowym. Posiada 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach).
Zakres prowadzonych szkoleń:
Różni podróżni obsługa bez barier;
Zatrudnianie pracowników z niepełnosprawnościami w Polsce – korzyści, dostępność, wymogi;
Szkolenia w zakresie umiejętności uniwersalnych tj. kreatywność i innowacyjność, uczenie się, praca zespołowa, przedsiębiorczość, rozwiązywanie problemów;
Prosty język oraz obsługa osób z niepełnosprawnościami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: https://www.altkomakademia.pl/ogolne-warunki-uczestnictwa-w-szkoleniach/
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.