Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia zdobędą nowe kompetencje w obszarze:- zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w obszarze HR/zarządzania kapitałem ludzkim;
- wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym;
- wdrażania zmian w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR;
- pracy z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji - Definiuje terminy dotyczące zmian społecznych i gospodarczych, tj. globalizacja, demografia, technologiczne innowacje, a także pojęcia związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim.- Analizuje dane i informacje dotyczące przemian społecznych i gospodarczych na poziomie krajowym i międzynarodowym. - Łączy wiedzę na temat zmian społecznych i gospodarczych z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim, wskazując konkretnie, w jaki sposób organizacje mogą dostosować się do zmieniającego się otoczenia. - Proponuje konkretne działania i strategie, które organizacja może podjąć w odpowiedzi na zaobserwowane zmiany społeczne i gospodarcze, celem skutecznego zarządzania swoim kapitałem ludzkim i utrzymania konkurencyjności na rynku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje i opisuje aktualne trendy w obszarze HR/ZZL na podstawie aktualnych danych rynkowych, raportów branżowych i publikacji naukowych.- Wskazuje czynniki rynku pracy, które generują trendy oraz omawia ich konsekwencje dla przedsiębiorstw. - Analizuje wpływ obserwowanych trendów w obszarze HR na politykę personalną własnej organizacji i identyfikuje obszary wymagające zmiany/poprawy. - Przedstawia propozycje zmian w polityce personalnej we własnej organizacji. Monitoruje wprowadzane zmiany i ocenia ich skuteczność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z branży Uczestnika. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji - Wskazuje najczęstsze programy i działania z obszaru HR stosowane przez firmy w swojej branży, opierając się przy tym na aktualnych badaniach rynkowych, raportach branżowych i studiach przypadków.- Opisuje korzyści i zagrożenia wynikające z wdrożenia programów i działań HR w strukturę organizacji. - Modyfikuje i ulepsza stosowane w organizacji programy i działania, celem zwiększenia ich skuteczności i efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji - Wykazuje zrozumienie istoty i znaczenia dobrych praktyk HR poprzez ich analizę w kontekście funkcjonowania innych organizacji oraz ich wpływu na efektywność zarządzania kapitałem ludzkim.- Wskazuje kluczowe elementy i strategie dobrych praktyk HR stosowanych w innych organizacjach. - Ocenia skuteczność stosowanych praktyk HR w innych organizacjach, uwzględniając ich wpływ na zaangażowanie pracowników, retencje, efektywność działań oraz inne istotne wskaźniki biznesowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji - Ocenia stopień innowacyjności proponowanych rozwiązań w obszarze polityki personalnej, czyli ich zdolność do wprowadzenia nowych, efektywnych praktyk lub procesów w organizacji.- Sprawdza, czy proponowane rozwiązania są zgodne z celami strategicznymi firmy oraz czy mogą przyczynić się do ich osiągnięcia. - Skutecznie angażuje różne grupy pracowników w proces opracowywania i wdrażania nowych rozwiązań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji - Ocenia zmiany postaw i zachowań pracowników w związku z wprowadzonymi inicjatywami.- Analizuje stopień, w jakim pracownicy wykazują większą adaptacyjność i elastyczność w reakcji na zmieniające się sytuacje i wymagania firmy. - Analizuje wpływ zmiany postaw i zachowań pracowników na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak wydajność, satysfakcja klientów czy wyniki finansowe. - Wspiera pracowników w procesie zmian organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji - Ocenia otwartość kultury organizacyjnej na zmiany, w tym stopnia zaufania, komunikacji i współpracy w organizacji. - Przeprowadza ankiety i/lub wywiady z pracownikami w celu zrozumienia ich postaw i nastawienia do zmian oraz oceny ich gotowości do adaptacji. - Ocenia posiadane przez pracowników kompetencji związanych z adaptacją do zmian oraz identyfikacja obszarów, w których mogą występować luki kompetencyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji - Ocenia stopień innowacyjność proponowanych zmian w obszarze HR, czyli ich zdolności do wprowadzenia nowych, efektywnych praktyk lub procesów w organizacji.Weryfikuje zgodność proponowanych zmian z celami strategicznymi organizacji. - Ocenia efektywność potencjalnych zmian poprzez analizę ich wpływu na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak efektywność operacyjna, retencja pracowników czy zaangażowanie. - Dokonuje systematycznego monitoringu postępu wprowadzanych zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 9. Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji - Diagnozuje potrzeby różnorodnych grup interesariuszy organizacji.- Opracowuje programy HR, dostosowane do różnorodnych potrzeb i oczekiwań pracowników, z uwzględnieniem ich różnic kulturowych, społecznych i osobistych. - Promuje integrację wśród pracowników w ramach organizacji, poprzez wspieranie współpracy wzajemnego szacunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje źródła oporu przed zmianami.- Weryfikuje głębokość i złożoność przyczyn oporu, w tym emocjonalnych i psychologicznych czynników wpływających na reakcję na zmiany. - Opracowuje strategię i plany działania mające na celu skuteczne eliminowanie oporu przed zmianami, uwzględniając specyfikę sytuacji i potrzeby pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 11. Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji - Określa grupę interesariusz dotkniętych zmianami z obszaru HR.- Rozumie potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy w kontekście wprowadzanych zmian HR, poprzez analizę ich opinii, wypowiedzi, oraz danych feedbackowych. - Nawiązuje otwarty dialog z różnymi grupami interesariuszy, włącza ich aktywnie w dyskusję na temat zmian HR oraz wyjaśnia procedury i cele tych zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 12. Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji - Dostosowuje sposób komunikacji i przekazu informacji o nowych rozwiązaniach HR do specyficznych potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy.- Skutecznie rozwiązuje wątpliwości i pytania zgłaszane przez różne grupy interesariuszy w kontekście nowych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 13. Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji - Ocenia postawę pracowników wobec zmian, czyli stopnia ich pozytywnego nastawienia, otwartości i gotowości do akceptacji nowych inicjatyw oraz współpracy w ich realizacji.- Analizuje zaangażowanie pracowników w procesy zmian, włączając w to ich chęć udziału w dyskusjach, szkoleniach czy innych formach wsparcia w zakresie adaptacji do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin kursu – 21
Godzina szkolenia odpowiada 60 minutowej godzinie zegarowej. W trakcie trwania jednego dnia szkoleniowego, uwzględnione zostały dwie15-sto minutowe przerwy, każda po skończonych dwóch jednostkach lekcyjnych. Czas przerwy nie wlicza się do realizowanych w danym dniu godzin dydaktycznych. Czas przeznaczony na walidację efektów uczenia się nie wlicza się w czas szkolenia.
Moduł I (7 godzin)
Zrównoważony rozwój w zarządzaniu kapitałem ludzkim
Wprowadzenie do tematyki szkolenia, omówienie głównych celów szkolenia (2 godziny):
- Znaczenie zrównoważonego rozwoju w kontekście zarządzania kapitałem ludzkim
- Wyzwania i szanse związane z integracją zrównoważonego rozwoju w polityce personalnej
- Omówienie kluczowych celów szkolenia
Trendy i dobre praktyki w HR zrównoważonym (2 godziny):
- Przegląd aktualnych trendów i wyzwań w obszarze HR zrównoważonego
- Analiza dobrych praktyk stosowanych przez czołowe firmy
- Identyfikacja możliwości wdrożenia zrównoważonych rozwiązań w organizacji
Strategia HR na rzecz zrównoważonego rozwoju (2 godziny):
- Opracowanie strategii HR ukierunkowanej na zrównoważony rozwój
- Określenie celów i priorytetów w zakresie HR zrównoważonego
- Praktyczne narzędzia i metody do wdrażania strategii
Zaangażowanie pracowników i budowanie kultury zrównoważonej (1 godzina):
- Znaczenie zaangażowania pracowników w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
- Strategie budowania kultury zrównoważonej w organizacji
- Komunikacja i edukacja pracowników w zakresie zrównoważonego rozwoju
Moduł II (7 godzin
Pomiar i ocena efektów (2 godziny):
- Określanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) dla HR zrównoważonego
- Pomiar i ocena wpływu działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
- Raporty i prezentacja wyników
Diagnoza potrzeb i identyfikacja wyzwań (2 godziny):
- Przeprowadzenie analizy potrzeb i wyzwań w zakresie HR zrównoważonego w organizacji
- Identyfikacja obszarów wymagających poprawy i rozwoju
- Określenie priorytetów działań
Opracowanie i wdrażanie programów HR zrównoważonego (3 godziny):
- Opracowanie szczegółowych programów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój
- Wdrażanie programów z uwzględnieniem specyfiki organizacji
- Monitorowanie i ewaluacja efektywności programów
Moduł III (7 godzin)
Zarządzanie zmianą i budowanie zaangażowania (2 godziny):
- Komunikacja i edukacja pracowników w zakresie nowych programów HR zrównoważonego
- Zarządzanie oporem przed zmianą i budowanie zaangażowania pracowników
- Wsparcie pracowników w procesie adaptacji do nowych rozwiązań
Współpraca z interesariuszami (2 godziny):
- Budowanie współpracy z kluczowymi interesariuszami, takimi jak pracownicy, menedżerowie, klienci i społeczność lokalna
- Zapewnienie integracji działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w całej organizacji
- Współpraca z partnerami zewnętrznymi
Dzielenie się dobrymi praktykami i ciągły rozwój (2 godziny):
- Udział w wymianie doświadczeń i dobrych praktyk z innymi organizacjami
- Monitorowanie najnowszych trendów i badań w zakresie HR zrównoważonego
- Ciągły rozwój i doskonalenie strategii HR zrównoważonego
Podsumowanie szkolenia (1 godzina):
- Przebieg szkolenia i najważniejsze wnioski
- Refleksja nad zdobytą wiedzą i umiejętnościami
Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny)
Uwagi:
- Plan szkolenia może ulec zmianie w zależności od potrzeb i preferencji uczestników.
- W trakcie szkolenia wykorzystywane będą różnorodne metody dydaktyczne, m.in.: prezentacje, wykłady, ćwiczenia praktyczne, case studies, dyskusje.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do tematyki szkolenia, omówienie głównych celów szkolenia (2 godziny): | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Trendy i dobre praktyki w HR zrównoważonym (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Strategia HR na rzecz zrównoważonego rozwoju (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Zaangażowanie pracowników i budowanie kultury zrównoważonej (1 godzina) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Pomiar i ocena efektów (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Diagnoza potrzeb i identyfikacja wyzwań (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Opracowanie i wdrażanie programów HR zrównoważonego (3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Zarządzanie zmianą i budowanie zaangażowania (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Współpraca z interesariuszami (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Dzielenie się dobrymi praktykami i ciągły rozwój (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Podsumowanie szkolenia (1 godzina) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Korczak
Swoją wiedzę merytoryczną poszerza nieustannie, ukończył studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” w Bałtyckiej Wyższej Szkole Humanistycznej oraz „Ocena i rozwój pracownika” na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Jednak jak sam podkreśla, prawdziwą szkołą życia i źródłem cennej wiedzy jest dla niego praca z ludźmi. Przez lata dzielił się z nimi swoim doświadczeniem, szkoląc ich w zakresie negocjacji, komunikacji, sztuki prezentacji, technik rekrutacji i diagnozy kompetencji. W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadził łącznie blisko 400 godzin szkoleń dla kilkuset pracowników na wszystkich szczeblach organizacji, w tym dla dyrektorów.
Łukasz Korczak to nie tylko wykwalifikowany trener, ale również pasjonat rozwoju osobistego i zawodowego. Swoją energią i zaangażowaniem zaraża uczestników szkoleń, motywując ich do odkrywania własnego potencjału i osiągania lepszych wyników. Jest doskonałym mówcą, absolwentem World Class Speaker Academy, co gwarantuje wysoki poziom prowadzonych przez niego szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę kursu.
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, co zapewnia wysoki poziom zaangażowania uczestników i sprzyja efektywnej nauce. Uczestnicy nie są biernymi odbiorcami informacji, lecz aktywnie uczestniczą w procesie edukacyjnym, co pozwala im na lepsze przyswojenie wiedzy i umiejętności.
Uczestnicy potwierdzają swoją obecność na zajęciach podpisując imienną listę obecności.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi