Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do zespołów HR, pracowników przedsiębiorstw odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzania zasobami ludzkimi oraz menedżerów lub kandydatów na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia zdobędą nowe kompetencje w obszarze:- tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie „zielonej gospodarki”;
- wdrażania rozwiązań gwarantujących rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy;
- aktywnego włączenia w procesy rozwojowe wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników, dając im jednocześnie możliwość czerpania korzyści z realizacji celów firmy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyć na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Opracowuje kluczowe założenia zrównoważonego rozwoju, uwzględniając konkretne działania i cele dla firmy.Oceni skuteczność działań związanych ze zrównoważonym rozwojem i polityką personalną przez monitorowanie wskaźników i opinii pracowników. Przygotowuje dokumentację polityki personalnej, zawierającą aspekty zrównoważonego rozwoju, np. programy szkoleniowe, zachęty do działań proekologicznych i nowoczesne praktyki zatrudnienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Analizuje różnorodne obszary wymagające poprawy lub rozwoju w organizacji, uwzględniając jej potrzeby rozwojowe.Tworzy klarowną i spójną strategię HR, określającą działania mające na celu różnorodny rozwój pracowników i związane z nimi cele. Przygotowuje plany rozwoju personalnego, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb pracowników, obejmujące m.in. szkolenia, mentoring oraz programy rozwoju kariery. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje główne wyzwania polityki personalnej związane z założeniami "zielonej gospodarki", takimi jak redukcja emisji, efektywne wykorzystanie zasobów oraz ochrona środowiska naturalnego.Tworzy strategię polityki personalnej, która uwzględnia te wyzwania i wyznacza konkretne działania mające na celu ich rozwiązanie. Wdraża zasady zrównoważonego rozwoju i ekologicznego podejścia do polityki personalnej, obejmujące m.in. promowanie mobilności zrównoważonej, redukcję zużycia energii w miejscu pracy oraz wsparcie pracowników w podejmowaniu działań proekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Analizuje bieżącą sytuację na rynku pracy, rozpoznając kluczowe trendy, takie jak zmiany demograficzne, innowacje technologiczne oraz rosnące znaczenie pracy zdalnej.Wprowadza nowoczesne narzędzia rekrutacyjne, takie jak sztuczna inteligencja i analiza big data, które umożliwiają szybkie i trafne pozyskiwanie najlepszych kandydatów. Opracowuje elastyczne modele zatrudnienia, dostosowane do zmieniających się potrzeb rynku pracy, np. poprzez oferowanie pracy zdalnej, umów o pracę na czas określony oraz elastyczne godziny pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza zbiórkę danych dotyczących potrzeb różnych grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR, obejmujących zarządzanie kadrą, menedżerów, pracowników oraz przedstawicieli różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych.Analizuje zebrane dane w celu identyfikacji głównych potrzeb i oczekiwań różnych grup interesariuszy odnoszących się do procesów HR. Opracowuje propozycje rozwiązań polityki personalnej, uwzględniające zidentyfikowane potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy oraz zróżnicowane perspektywy i wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania | Kryteria weryfikacji Analizuje wyniki badań satysfakcji w celu identyfikacji obszarów, w których pracownicy wykazują najwyższy i najniższy poziom zadowolenia, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów związanych z zrównoważonym rozwojem.Opracowuje wnioski i rekomendacje na podstawie wyników analizy, uwzględniając perspektywy i potrzeby różnych grup pracowników. Monitoruje i ocenia efektywność proponowanych rozwiązań celem ich weryfikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę obecnego stanu kapitału ludzkiego w organizacji, koncentrując się na aspektach zrównoważonego rozwoju, uwzględniając zarówno jego mocne strony, jak i obszary wymagające poprawy.Określa konkretne i łatwo mierzalne cele związane z zrównoważonym rozwojem kapitału ludzkiego, które są zgodne z misją, wartościami i celami organizacji. Tworzy kompleksową strategię procesów HR, uwzględniającą zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego poprzez takie działania jak szkolenia dotyczące zrównoważonego rozwoju, programy zdrowotne i wellness, wsparcie w rozwijaniu umiejętności miękkich oraz promowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Selekcjonuje odpowiednie mierniki monitorowania postępu w implementacji strategii HR, uwzględniając zarówno aspekty związane z zrównoważonym rozwojem kapitału ludzkiego, jak i ogólny postęp w realizacji założeń strategii.Systematycznie monitoruje postępy w realizacji strategii HR na podstawie wyselekcjonowanych wskaźników, co umożliwia śledzenie osiągniętych rezultatów oraz identyfikację obszarów wymagających uwagi. Przeprowadza ocenę satysfakcji wewnętrznych interesariuszy, aby uzyskać feedback na temat efektywności strategii HR oraz zlokalizować obszary, które wymagają ulepszeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 9. Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Aktywnie angażuje się w wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników poprzez dostosowanie procesów rozwojowych do ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.Zapewnia możliwość aktywnego uczestnictwa pracownikom z różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych w procesie planowania i implementacji działań rozwojowych poprzez regularne konsultacje, spotkania lub grupy robocze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Przedstawia planowane inicjatywy rozwojowe w obszarze HR, które są wprowadzane w organizacji, podkreślając konkretne korzyści dla pracowników oraz cele firmy.Włącza wszystkie grupy społeczne, kulturowe i wiekowe reprezentowane wśród pracowników w proces planowania i implementacji rozwiązań HR, korzystając z konsultacji, spotkań oraz ankiet. Tworzy strategie HR, które nie tylko wspierają efektywność organizacji poprzez osiąganie celów firmy, lecz również dostarczają konkretne wartości i korzyści dla pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 11. Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 12. Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupami współpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Udziela strategicznego wsparcia Zarządowi, dostarczając analiz, raportów oraz rekomendacji dotyczących kluczowych obszarów HR, takich jak rekrutacja, rozwój talentów, zarządzanie wydajnością i zmianą.Buduje atmosferę zaufania i szacunku między działem HR a Zarządem oraz innymi grupami współpracowników poprzez otwartą i transparentną komunikację, uczciwość oraz konsekwentne działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 13. Rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Kryteria weryfikacji Kształtuje świadomość ekologiczną pracowników poprzez organizowanie szkoleń, warsztatów, seminariów oraz udostępnianie materiałów informacyjnych na temat odpowiedzialnego korzystania z zasobów, w tym wrażliwości na ekologię.Implementuje działania proekologiczne w firmie, takie jak redukcja zużycia papieru poprzez digitalizację dokumentów, segregację odpadów, oszczędzanie energii oraz promowanie środków transportu przyjaznych dla środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 14. Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje obszary, w których procesy HR mogą wpłynąć na zrównoważony rozwój, obejmujące rekrutację, rozwój pracowników, zarządzanie wydajnością, wynagrodzenia i benefity socjalne oraz kulturę organizacyjną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin kursu – 21
Godzina szkolenia odpowiada 60 minutowej godzinie zegarowej. W trakcie trwania jednego dnia szkoleniowego, uwzględnione zostały dwie15-sto minutowe przerwy, każda po skończonych dwóch jednostkach lekcyjnych. Czas przerwy nie wlicza się do realizowanych w danym dniu godzin dydaktycznych. Czas przeznaczony na walidację efektów uczenia się nie wlicza się w czas szkolenia.
Moduł I (7 godzin)
Zrównoważony rozwój w strategii HR
- Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w biznesie (2 godziny)
- Definicja zrównoważonego rozwoju i jego znaczenie dla biznesu
- Wyzwania i trendy w zrównoważonym rozwoju
- Korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju w organizacji
- Polityka personalna a zrównoważony rozwój (2 godziny)
- Główne założenia zrównoważonej polityki personalnej
- Opracowanie dokumentacji polityki personalnej uwzględniającej zrównoważony rozwój
- Monitorowanie efektywności działań w tym obszarze
- Strategia HR a zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego (3 godziny)
- Identyfikacja potrzeb rozwojowych organizacji i ich przekład na strategię HR
- Opracowanie strategii HR ukierunkowanej na zróżnicowany rozwój
- Przygotowanie planów rozwoju uwzględniających te potrzeby
Moduł II (7 godzin)
Partnerstwo w HR
- Kształtowanie partnerskich relacji (3 godziny)
- Budowanie relacji z Zarządem i innymi grupami
- Wspieranie Zarządu w realizacji celów strategicznych
- Budowanie zaufania i szacunku
- Praktyczne warsztaty (4 godziny)
- Opracowanie założeń zrównoważonego rozwoju dla własnej firmy
- Diagnoza potrzeb rozwojowych organizacji
- Ćwiczenia dotyczące strategii HR i planów rozwoju
Moduł II (7 godzin)
Nowoczesne trendy i narzędzia HR
- Analiza rynku pracy i trendy w kształtowaniu polityki personalnej (2 godziny)
- Aktualna sytuacja na rynku pracy i kluczowe trendy
- Wykorzystywanie trendów do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej
- Nowoczesne narzędzia rekrutacyjne i elastyczne modele zatrudnienia
- Praktyczne podejście do zrównoważonego rozwoju w HR (2 godziny)
- Wyzwania polityki personalnej w kontekście "zielonej gospodarki"
- Zrównoważony rozwój w polityce personalnej
- Tłumaczenie zasad zrównoważonego rozwoju w firmie
Wdrażanie i doskonalenie
- Praktyczne warsztaty i studia przypadków (2 godziny)
- Analiza studiów przypadków
- Opracowywanie dokumentacji: polityki personalnej, strategii HR, planów rozwoju
- Najlepsze praktyki i ich adaptacja
Podsumowanie szkolenia (1 godzina)
- Przebieg szkolenia i najważniejsze wnioski
- Refleksja nad zdobytą wiedzą i umiejętnościami
Walidacja efektów uczenia się
Uwagi:
- Plan szkolenia może ulec zmianie w zależności od potrzeb i preferencji uczestników.
- W trakcie szkolenia wykorzystywane będą różnorodne metody dydaktyczne, m.in.: prezentacje, wykłady, ćwiczenia praktyczne, case studies, dyskusje.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w biznesie (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Polityka personalna a zrównoważony rozwój (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Strategia HR a zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego (3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Kształtowanie partnerskich relacji (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Kształtowanie partnerskich relacji (1 godzina) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Praktyczne warsztaty (1 godzina) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Praktyczne warsztaty (3 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Analiza rynku pracy i trendy w kształtowaniu polityki personalnej (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Praktyczne podejście do zrównoważonego rozwoju w HR (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa (15 minut) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Praktyczne warsztaty i studia przypadków (2 godziny) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Podsumowanie szkolenia (1 godzina) | Prowadzący Łukasz Korczak | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja efektów uczenia się (0,5 godziny) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Korczak
Swoją wiedzę merytoryczną poszerza nieustannie, ukończył studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” w Bałtyckiej Wyższej Szkole Humanistycznej oraz „Ocena i rozwój pracownika” na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Jednak jak sam podkreśla, prawdziwą szkołą życia i źródłem cennej wiedzy jest dla niego praca z ludźmi. Przez lata dzielił się z nimi swoim doświadczeniem, szkoląc ich w zakresie negocjacji, komunikacji, sztuki prezentacji, technik rekrutacji i diagnozy kompetencji. W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadził łącznie blisko 400 godzin szkoleń dla kilkuset pracowników na wszystkich szczeblach organizacji, w tym dla dyrektorów.
Łukasz Korczak to nie tylko wykwalifikowany trener, ale również pasjonat rozwoju osobistego i zawodowego. Swoją energią i zaangażowaniem zaraża uczestników szkoleń, motywując ich do odkrywania własnego potencjału i osiągania lepszych wyników. Jest doskonałym mówcą, absolwentem World Class Speaker Academy, co gwarantuje wysoki poziom prowadzonych przez niego szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę kursu.
Informacje dodatkowe
Prowadzone w trakcie szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, co zapewnia wysoki poziom zaangażowania uczestników i sprzyja efektywnej nauce. Uczestnicy nie są biernymi odbiorcami informacji, lecz aktywnie uczestniczą w procesie edukacyjnym, co pozwala im na lepsze przyswojenie wiedzy i umiejętności.
Uczestnicy potwierdzają swoją obecność na zajęciach podpisując imienną listę obecności.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi