Komunikacja i budowanie relacji - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Komunikacja i budowanie relacji - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla członków zespołu, szefów dla osób, które chcą budować i rozwijać relacje z otoczeniem.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie Uczestnika do budowania relacji w swoim zespole i otoczeniu biznesowym. Uczestnik po szkoleniu wychwytuje różnice osobowości co przekłada się na korzyść współpracy, wyznacza granice w relacjach z innymi ludźmi, wychwytuje sytuacje, które mogą wyłonić konflikt.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - buduje relacje w swoim zespole i otoczeniu biznesowym | Kryteria weryfikacji - definiuje różne osobowości w zespole i charakteryzuje różnice między nimi- rozpoznaje sytuacje, które mogą wywołać konflikt - charakteryzuje różne style komunikacji wśród pracowników - charakteryzuje rodzaje emocji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - wyznacza granice w relacjach z innymi ludźmi | Kryteria weryfikacji - definiuje asertywność jako rodzaj postawy oraz jej prawa- charakteryzuje metody wspierające komunikację asertywną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - efektywnie pozyskuje informacje | Kryteria weryfikacji - definiuje strategię zadawania pytań- rozróżnia różnego rodzaju pytania i skutecznie dobiera je w zależności od celu rozmowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - wzmacniająca relacje i zrozumienie w zespole | Kryteria weryfikacji - definiuje 4 typy ucha według typologii F.Shulza von Thuna- stosuje pełne komunikaty (Fakty-Ustosunkowanie się-Potrzeby) - charakteryzuje metody pomagające uszczegółowić wypowiedź rozmówcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Komunikacja jako narzędzie budowania relacji
- Jak komunikacja poprawia relacje?
- Jak ludzie się komunikują?
- Nieporozumienia w komunikacji i ich skutki.
- Rozmowa konfliktogenna – jak jej unikać?
- Narzędzia dobrej komunikacji.
- Zaufanie w budowaniu relacji z otoczeniem.
- Co pomaga w budowaniu relacji? Jak "rozkręcać" relacje?
- Różnorodność stylów komunikacji
- Typy preferencji stylów komunikacji.
- Analiza sposobów przetwarzania i przekazywania informacji przez osoby reprezentujące odmienne style.
- Różnice jako potencjał do rozwoju.
- Inteligencja emocjonalna
- Wymiary inteligencji emocjonalnej – umiejętność rozpoznania własnych emocji, kontrola nad nimi, rozpoznanie emocji u innych, wywieranie wpływu.
- Jak radzić sobie z własną trudną emocją?
- Reagowanie na trudne sytuacje w rozmowie: zarzuty ze strony rozmówcy, agresja i brak zrozumienia.
- Tonowanie emocji – sposoby sprowadzenia rozmowy na neutralny grunt.
- Wyznaczanie granic
- Czym jest asertywność i dlaczego to nie jest tylko sztuka mówienia „nie”?
- Asertywność jako rodzaj postawy.
- Jak przejawia się asertywność?
- Zachowania uległe, dominujące i manipulacyjne, a zachowania asertywne.
- Prawa asertywności.
- Komunikaty asertywne.
- Metody wspierające komunikację asertywną.
- Korzyści i możliwe zagrożenia wynikające z postaw i komunikatów asertywnych w relacjach z ludźmi.
- Siła pytań w komunikacji
- Rodzaje pytań i ich zastosowanie do efektywnego pozyskiwania informacji.
- Strategie zadawania pytań.
- Ćwiczenia dotyczące różnego rodzaju pytań, określenie ich skuteczności w zależności od celu rozmowy.
- Sztuka słuchania.
- Komunikacja wzmacniająca relacje i zrozumienie
- Wrażliwość różnych ludzi na poszczególne wymiary (4 typy ucha wg typologii F. Shulza von Thuna).
- Pełne komunikaty (Fakty-Ustosunkowanie się-Potrzeby).
- Porozumienie bez przemocy (język w komunikacji NVC).
- Metody pomagające uszczegółowić niepełną wypowiedź rozmówcy.
- Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Komunikacja jako narzędzie budowania relacji- wykład | Prowadzący Paulina Maciboch | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Różnorodność stylów komunikacji- ćwiczenia | Prowadzący Paulina Maciboch | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Inteligencja emocjonalna- wykład | Prowadzący Paulina Maciboch | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Wyznaczanie granic- ćwiczenia | Prowadzący Paulina Maciboch | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Siła pytań w komunikacji- ćwiczenia | Prowadzący Paulina Maciboch | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Komunikacja wzmacniająca relacje i zrozumienie- ćwiczenia | Prowadzący Paulina Maciboch | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Podsumowanie warsztatu- wykład | Prowadzący Paulina Maciboch | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 722,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto172,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto140,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Maciboch
- licencjackie: dziennikarstwo i komunikacja społeczna 2011 - 2014
- magisterskie: komunikacja wizerunkowa 2014 - 2016
Doświadczenie:
- 4 lata doświadczenia w prowadzeniu webinarów, warsztatów i szkoleń (online oraz offline - 80% online).
- w czasie webinarów, szkoleń i warsztatów (zarówno zamkniętych, jak i otwartych) przeszkoliła około 2 000 osób z takich tematów jak: asertywność, zarządzanie sobą w czasie, zarządzanie energią, komunikacja, walka z prokrastynacją
- około 200-250 godzin na sali szkoleniowej (liczone zarówno stacjonarnie jak i online).
-współpraca głównie z firmami technologicznymi ale też organizacja webinarów i warsztatów dla osób indywidualnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platformą do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na https://www.altkomakademia.pl/ogolne-warunki-uczestnictwa-w-szkoleniach/
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.