NARZĘDZIA COACHINGOWE WSPIERAJĄCE PROCES ROZWOJOWY UCZNIA, WYCHOWANKA
NARZĘDZIA COACHINGOWE WSPIERAJĄCE PROCES ROZWOJOWY UCZNIA, WYCHOWANKA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów, nauczycieli, wychowawców, psychologów, pedagogów, specjalistów zatrudnionych w szkołach, internatach, bursach, zainteresowanych włączeniem do pracy z uczniami/ wychowankami narzędzi coachingowych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji28-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do zdobycia nowej wiedzy, umiejętności i kompetencji w stosowaniu wybranych narzędzi coachingowych w pracy nauczyciela, wychowawcy, lidera zmiany.To innowacyjne podejście, rozbudzające kreatywność, budujące empatyczną współpracę w zespole.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zdobywa wiedzę dotyczącą elastycznego stosowania w procesie rozwojowym ucznia/wychowanka/grupy zaproponowanych narzędzi coachingowych | Kryteria weryfikacji * uczestnik definiuje czym jest coaching i jakie są jego główne cele | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji zna etapy procesu coachingowego i krótko je opisuje, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zna i potrafi rozróżnić elementy matrycy edukacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zna wybrane narzędzia coachingowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik pozyskuje nowe umiejętności lidera-edukatora, stosującego w pracy zawodowej wybrane narzędzia coachingowe | Kryteria weryfikacji uczestnik potrafi opisać sytuację edukacyjną w której może zastosować wybrane narzędzia coachingowe wymienia pytania, które zadałby na każdym etapie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uczestnik przeprowadzi krótką symulację rozmowy coachingu edukacyjnego w której pomaga uczniowi /wychowankowi zdefiniować jego wybrane cele | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wzrost jakości usług edukacyjnych – rozwojowych wpływających na wzrost kompetencji społecznych. | Kryteria weryfikacji uczestnik buduje zaufanie i otwartość w relacji z uczniem/wychowankiem/grupą stosując narzędzia coachingowe w procesie edukacyjnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje sytuacje w której może dostosować swoje podejście coachingowe do specyficznych potrzeb ucznia, wychowanka, grupy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wie o co chce zadbać w relacji z uczniem/wychowankiem/grupą wykorzystując nabyte kompetencje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
WIEDZA* poznanie 8- 10 narzędzi coachingu w modelu kognitywistycznym
* przydatna wiedza teoretyczna przekazana w formie prezentacji i wykładu
*udział w warsztatach stacjonarnych i w ćwiczeniach z wykładowcami i trenerami
*materiały dla uczestnika w formie skryptu i pdf
*przydatne linki z wiedzą dodatkową i materiałami szkoleniowymi
* rekomendacje do stosowania kart coachingowych w procesie edukacyjnym
Efekt usługi
UMIEJĘTNOŚCI
* zastosowanie wybranych narzędzi coachingowych w procesie kształcenia uczniów w czasie lekcji wychowawczych, przedmiotowych, w sytuacjach integrowania zespołów klasowych/grup, tworzenia projektów edukacyjnych, organizacji wycieczek itp.
* umiejętność motywowania ucznia/wychowanka, grupy do realizacji celów i osiągania efektów
* umiejętność zadbania o swój dobrostan, by móc wspierać w tym procesie uczniów/wychowanków
KOMPETENCJE
* wzmocnienie kompetencji społecznych poprzez stosowanie wybranych narzędzi coachingowych
w pracy z uczniem/ wychowankiem/grupą w modelu interdyscyplinarnym
* zbudowanie osobistej etycznej postawy lidera zmiany, edukatora w oparciu o wybrane zagadnienia z coachingu
* zdolność trafnego analizowania sytuacji społecznej i psychologicznej ucznia/ wychowanka, umiejętność wskazania, gdzie może uzyskać profesjonalna pomoc w systemie edukacji i poza nią
* rozpoznawanie postawy proaktywnej i kontrsugestywnej ucznia/wychowanka i dostosowanie stylu komunikacji do jego potrzeb
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Test teoretyczny.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1
* Definicja coachingu- różne podejścia. Coaching kognitywny i Psychologia Doświadczeń Subiektywnych jako metody wsparcia ucznia/wychowanka w procesie rozwojowym – edukacyjnym. Matryca edukacyjna jako model identyfikacji potrzeb edukacyjnych. Mapa osobista – zniekształcenia poznawcze. Poszukiwanie integracji, synergii, połączenia sprzeczności. Potęga wykorzystania opowieści i metafory w czasie zajęć lekcyjnych, wychowawczych, projektowych, woluntarystycznych.
Ćwiczenia praktyczne z poznanymi narzędziami.
MODUŁ 2
* Neuroplastyczność mózgu – a procesy uczenia się. Neurofizjologiczne systemy napędowe. Nauczyciel jako lider zmiany z podejściem coachingowym. Komunikator, obserwator, zadający pytania, zachęcający do działania, udzielający informacji zwrotnej. Narzędzia: cel – efekt, rama celu, rama problemu, Szybkie metody określania celu z użyciem mocnych pytań. Osoby proaktywne i kontrsugestywne jak z nimi pracować?
Ćwiczenia praktyczne z poznanymi narzędziami
MODUŁ 3
Komunikacja jako gra błędów i pomyłek. Komunikat- Ja. Budowanie swojej motywacji, a siła woli. Konflikty – niszczą czy budują? Rutyna, co wnosi do procesu rozwojowego i edukacyjnego. Na emocjonalnej huśtawce- jak pracować z emocjami, wartościami, talentami.
Ćwiczenia praktyczne z poznanymi narzędziami.
MODUŁ 4
* Narzędzia coachingowe do pracy w czasie lekcji wychowawczych, przedmiotowych, w procesie integracji klasy, grupy, w czasie realizacji projektów, wolontariatu itp.
Góra lodowa- model interdyscyplinarny. Stan flow- kluczowe pojęcie dotyczące zasobności. Dobrostan lidera zmiany – edukatora jako podstawa do budowania dobrostanu ucznia i wychowanka. Zadbaj o swoją relaksację
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł I | Prowadzący Joanna Karwala | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Joanna Karwala | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł II | Prowadzący Joanna Karwala | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł III | Prowadzący Joanna Karwala | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Joanna Karwala | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł IV | Prowadzący Joanna Karwala | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Karwala
z radością dzieląc się wiedzą. Wspiera w rozwoju, pobudza do kreatywności i innowacyjności. Promuje wprowadzanie zabaw i gier na każdym etapie edukacji(przedszkole, szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa). Człowiek z wewnątrz systemu edukacyjnego. Jej pasją jest życzliwa, empatyczna i skuteczna zmiana w podejściu do własnego dobrostanu, by móc wspierać dobrostan uczniów. Jako była zawodniczka (piłka ręczna, koszykówka) dba o czynny wypoczynek z elementami sportu i relaksacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
szkolenie ma postać praktycznych warsztatów z ćwiczeniami w oparciu o zaproponowane narzędzia coachingowe z praktyczna częścią wykładową
- zapewniamy skrypt i materiały w formie pdf
- przydatne linki
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami