SZKOLENIE OTWARTE ONLINE - Reklamacje prawne
SZKOLENIE OTWARTE ONLINE - Reklamacje prawne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy działów sprzedaży, obługi klienta, reklamacji oraz wszyscy zainteresowani.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie z reklamacji prawnych ma na celu wykształcenie umiejętności oraz wiedzy, które są niezbędne do skutecznego zarządzania procesami reklamacyjnymi w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Dzięki szkoleniu:- Uporządkujecie i uzupełnicie swoją wiedzę o odpowiedzialności prawnej z tytułu wad sprzedanego towaru oraz zrozumiecie zawiłości prawa konsumenckiego - Zdobędziecie wiedzę na temat, jaki wpływ na sposób załatwiania reklamacji ma data zakupu towaru przez konsumenta i jego otrzymania - Zdobędziecie wiedzę na temat zasad zwrotu i reklamacji towarów zakupionych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość - Nauczycie się prawidłowo reagować oraz tworzyć pisma do konsumentów, przedsiębiorców oraz instytucji, uwzględniające właściwą podstawę prawną. | Kryteria weryfikacji Zadania zlecone przez trenera wykonywane podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Szkolenie z reklamacji prawnych ma na celu zwiększenie satysfakcji klienta poprzez poprawę jakości obsługi reklamacyjnej i budowanie lojalności. Przyczynia się do redukcji kosztów związanych z reklamacjami i ryzykiem prawnym oraz ochrony reputacji firmy, utrzymując pozytywny wizerunek i unikając negatywnych opinii. Usprawnia procesy operacyjne, zwiększa efektywność pracowników i zapewnia zgodność działań z obowiązującymi przepisami. Pomaga również w identyfikacji i minimalizacji ryzyk związanych z reklamacjami, a także w rozwoju kompetencji pracowników, co prowadzi do lepszego zarządzania reklamacjami i budowania długoterminowych relacji z klientami.Efekt usługi
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Imienny Certyfikat
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Zmiany w reklamacjach związane z rozszerzeniem pojęcia konsument
Rozszerzone pojęcie konsumenta
Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej i znaczenie rejestru dla spraw reklamacyjnych
Zmiany w przepisach i nowe zasady odpowiedzialności przedsiębiorcy
- Podstawowe pojęcia prawne i konsekwencje w prawidłowej obsłudze reklamacji
Umowa sprzedaży
Konsument
Przedsiębiorca
Ciężar dowodu
Oświadczenie woli
Reklamacja z tytułu rękojmi
Reklamacja z tytułu oświadczenia gwarancyjnego
Umowa poza lokalem przedsiębiorstwa
Umowa na odległość
Zaliczka, zadatek, kary umowne
- Ważne terminy w procesie reklamacji.
- Zasady / możliwości prawne zwrotu towaru niewadliwego.
- Odpowiedzialność z tytułu rękojmi do umów zawartych do dnia 31 grudnia 2022 roku i do umów zawartych pomiędzy podmiotami profesjonalnymi od dnia 1 stycznia 2023 roku
Charakterystyka rękojmi
Zasady obowiązywania rękojmi
Uprawnienia wynikające z rękojmi: (oświadczenie o obniżeniu ceny, zwrot gotówki – odstąpienie od umowy, naprawa , wymiana)
Wygaśniecie uprawnień z tytułu rękojmi
Terminy obowiązywania rękojmi
Przedawnienie dochodzenia roszczeń z rękojmi
Koszty reklamacji z rękojmi – zasady ich ponoszenia
- Odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 roku
Kiedy zakupiony przez konsumenta towar jest zgodny z umową, a kiedy jest z umową niezgodny
Domniemanie niezgodności towaru z umową i okres jego obowiązywania
Uprawnienia konsumenta z tytułu wadliwości towaru (naprawa, wymiana, oświadczenie o obniżeniu ceny, zwrot gotówki – odstąpienie od umowy)
Uznanie reklamacji z mocy prawa
Terminy reklamacyjne
Koszty reklamacji z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
- Odpowiedzialność z tytułu oświadczenia gwarancyjnego
Charakterystyka oświadczenia gwarancyjnego – czym jest gwarancja?
Zakres uprawnień wynikający z gwarancji
Terminy obowiązywania gwarancji
Ciężar dowodowy w sprawach dochodzonych na podstawie oświadczenia gwarancyjnego
- Odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę
- Zasady odpowiedzialności regresowej
Klient ® sprzedawca ® dystrybutor ® producent
- Dokumentacja reklamacyjna
Wzorcowy protokół reklamacyjny
Wzory pism w toku reklamacji na podstawie praktycznych kazusów
- Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość
- Postępowanie sądowe i pozasądowe (w razie potrzeb)
Rzecznik praw konsumenta i jego zadania w obrocie prawnym
Mediacja w sprawach reklamacyjnych
Sądowe dochodzenie roszczeń
- Pytania i odpowiedzi. Trudne sytuacje reklamacyjne uczestników + pomocne rozwiązania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 szkolenie | Prowadzący Anna Stawicka | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto725,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Stawicka
Radca prawny - specjalizuje się w prawie cywilnym, konsumenckim
i oświatowym. Wiele lat pracowała na stanowisku Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta i radcy prawnego w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim.
Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Adama Mickiewicza
w Poznaniu. Odbyła Aplikację Prokuratorską w Apelacji Łódzkiej. W latach 2010-2013 Zastępca Rzecznika Dyscyplinarnego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Od 2013 roku członek zespołu d/s edukacji prawnej w OIRP w Poznaniu. Od 2016 roku członek rady OIRP w Poznaniu i mediator konfliktów. Redaktor merytoryczny i współautor poradnika „Edukacja prawna w szkole”. Wykładowca prawa cywilnego w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Pasjonuje ją dobra książka i dalekie kraje.
Prowadziła projekty szkoleniowo-doradcze z zakresu reklamacji dla takich firm, jak: KAPPAHL POLSKA, GRUPA HBH (BIMS PLUS, HYDROSOLAR, HTI BP), BEL-POL, INTAR, LAPP KABEL, SKUBA POLSKA, DEFTRANS, INEA, PROMA POLSKA, TDJ ESTATE, ZHERMAPOL, ALSECCO, HEBAN, NOWA ERA, CDRL, MAKRO CASH AND CARRY POLSKA S.A., HEWEA.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną przesłane w formie online podczas szkolenia przez trenera.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie zgłoszenia na stronie
https://www.kreator-szkolenia.pl/webinary/szkolenie-online-z-technik-sprzedazy/
lub skontaktowanie się z firmą KREATOR w inny sposób.
Informacje dodatkowe
Używamy platformy ZOOM.
Uczestnicy otrzymają bogate materiały szkoleniowe oraz certyfikat świadczący o ukończeniu kursu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się na platformie ZOOM.
Uczestnik szkolenia zobowiązany jest do włączenia kamery oraz mikrofonu. Przy jednym stanowisku komputerowym może siedzieć tylko jedna osoba.