Akademia coachingu zespołowego i facylitacji
Akademia coachingu zespołowego i facylitacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Dla kogo:
- Trenerów, wykładowców, nauczycieli i coachów, którzy pragną pogłębić zrozumienie procesów grupowych, budowania relacji i efektywnego wspierania innych w osiąganiu ich celów osobistych i zawodowych.
- którzy chcą doskonalić umiejętności zarządzania zespołem, komunikacji i budowania pozytywnych relacji w pracy.
- Wszystkich tych, którzy w swojej pracy zawodowej spotykają się, kierują czy zarządzają zespołami pracowniczymi (menedżerowie, HR biznes partnerzy, project menedżerowie itp.), którzy chcą lepiej zrozumieć dynamikę pracy zespołowej i skuteczniej zarządzać zespołem i budować pozytywne relacje w pracy
- Osób dążących do rozwoju umiejętności miękkich, takich jak empatia, komunikacja, czy umiejętność pracy w zespole, które są kluczowe w wielu dziedzinach zawodowych.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi150
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym studiów podyplomowych "Akademia coachingu zespołowego i facylitacji" jest przygotowanie uczestników do skutecznego prowadzenia zespołów oraz wspierania ich w osiąganiu wysokiej efektywności i satysfakcji z pracy. Program ma na celu wyposażyć słuchaczy w zaawansowane narzędzia i techniki coachingu zespołowego, umożliwiające skuteczne rozwiązywanie problemów oraz rozwijanie potencjału grupy. Uczestnicy zdobędą umiejętności niezbędne do prowadzenia sesji facylitacyjnych, wspierajEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- posiada wiedzę na temat podstawowych zasad i zastosowań coachingu w pracy indywidualnej i zespołowej, rozumie różnice między różnymi podejściami coachingowymi. - zna strukturę procesu coachingu indywidualnego, w tym etapy, metody i narzędzia stosowane w pracy z klientem, oraz potrafi je zastosować w praktyce - rozumie różnice i podobieństwa między coachingiem indywidualnym, grupowym, facylitacją i tutoringiem, oraz zna role i zadania coacha, lidera, facylitatora i nauczyciela | Kryteria weryfikacji Podczas sesji coachingowej wykazanie się znajomością struktury coachingu, i zastosowanie odpowiednich narzędzi oraz zrozumienie różnic między podejściami coachingowymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: - prowadzi sesje facylitacyjne, wspierając zespoły w procesach decyzyjnych - rozpoznaje i zarządza różnymi rolami, konfliktami oraz dynamiką w zespole - diagnozuje mocne i słabe strony zespołu, identyfikuje talenty | Kryteria weryfikacji Ocena przeprowadzonych sesji facylitacyjnych, podczas których absolwent musi wykazać się umiejętnością skutecznego prowadzenia spotkań, wspierania procesów decyzyjnych i rozwiązywania problemów w zespole.Ocena skuteczności jego działań, umiejętności komunikacyjne oraz zdolność do wspierania pracy zespołowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:-umie nawiązywać, budować i utrzymywać pozytywne relacje z członkami zespołu, liderami oraz innymi interesariuszami | Kryteria weryfikacji Kryteria weryfikacji efektów kształcenia umiejętności społecznych mogą obejmować obserwację zachowań absolwenta podczas interakcji z zespołem i innymi uczestnikami, ocenę jakości prowadzonej komunikacji oraz zdolność do skutecznego rozwiązywania konfliktów. Dodatkowo, feedback od uczestników sesji facylitacyjnych może posłużyć do oceny umiejętności budowania i utrzymywania pozytywnych relacji interpersonalnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
COACHING A PRACA Z GRUPĄ (16 godz.)
-
Idea pracy coachingowej i jej zastosowanie
-
Struktura coachingu indywidualnego
-
Wybrane narzędzia coachingu indywidualnego
-
Coaching indywidualny a zespołowy
-
Coaching, coaching grupowy, facylitacja, tutoring – podobieństwa i różnice
-
Coach, lider, facylitator, nauczyciel – rola i zadania
TECHNIKI PRACY UMYSŁOWEJ (8 godz.)
-
„Dwa umysły w jednym” – czyli półkula profesorska i artystyczna
-
Czym są TPU
-
Procesy i bloki pamięci
-
Wybrane techniki pamięciowe i ich zastosowanie w pracy coacha
-
Notowanie nielinearne – mindpapping
-
Wykorzystanie TPU w pracy z grupą
MYŚLENIE WIZUALNE W PRACY COACHA (8 godz.)
-
Rola rysunku w warsztatach grupowych
-
Trening rysowania symbolicznego
-
Rysunek a narzędzia pracy z grupą
UMIEJĘTNOŚCI AUTOPREZENTACYJNE W PRACY Z GRUPĄ – WARSZTAT WIDEO (16 godz.)
- Komunikacja niewerbalna a efektywność pracy w coachingu zespołowym
NEURONAUKA W KOMUNIKACJI (8 godz.)
-
Mózg i jego funkcjonowanie
-
Neurobiologia w praktyce coachingowej
-
Efektywność komunikacji interpersonalnej
-
Praca z grupami a neurodydaktyka
CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁÓW (16 godz.)
-
Co to jest zespół
-
Typy zespołów
-
Efektywność zespołowa
-
Budowanie zespołów uczących się – 9 bodźców behawioralnych
-
Błędy w uczeniu się według P. Senge
-
Decyzje grupowe a decyzje indywidualne
-
Etapy kształtowania się zespołu
-
Budowanie relacji w zespole
-
Poziomy dojrzałości zespołowej
-
Role zespołowe a skuteczność zespołowa
COACHING GRUPOWY (8 godz.)
-
Specyfika coachingu grupowego
-
Umiejętności facylitacyjne coacha grupowego
-
Narzędzia pracy coacha grupowego
-
Peer to peer coaching jako specyficzne narzędzie coachingu grupowego
-
Sytuacje trudne w coachingu grupowym
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOŁACH (8 godz.)
-
Rodzaje i przyczyny konfliktów w zespołach
-
Mediacje i arbitraż w zarządzaniu konfliktem
-
Koło Moor’a a praca pytaniami w zarządzaniu konfliktem
-
Rola lidera w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi w zespołach pracowniczych
-
Sytuacje konfliktowe – warsztat case study
DYSFUNKCJE PRACY ZESPOŁOWEJ (8 godz.)
-
Diagnoza przyczyn zespołu nieefektywnego
-
5 dysfunkcji zespołu według Lencioniego
-
Zarządzanie dysfunkcjami
ODKRYWANIE POTENCJAŁU ZESPOŁU (8 godz.)
-
Mapa predyspozycji osobowościowych w zespole – model stylów zachowań
-
Mapa talentów w zespole
-
Budowanie mocnych i słabych stron zespołu
GRY PLANSZOWE W FACYLITACJI I COACHINGU ZESPOŁOWYM (8 godz.)
-
Gra planszowa jako jedno z narzędzi pracy facylitatora
-
Gry z wykorzystaniem kart
-
Gry strategiczne
-
Rola gier w rozwoju zespołów i efektywności zawodowej
WARSZTATY PRAKTYCZNE CZ. 1 - FACYLITACJA I COACHING ZESPOŁOWY (16 godz.)
-
Modele ICEBERG
-
Etapy facylitacji
-
Praca z wizją zespołu
-
„Złoty krąg” czyli zaczynaj od „dlaczego?”
-
Budowanie wspólnych celów, norm i wartości zespołowych (siatka celów, piramida wartości zespołowych)
-
Human Performance Improvement
-
Meta- Plan
-
Diagram Ishikawy
WARSZTATY PRAKTYCZNE CZ.2 – FACYLITACJA I COACHING ZESPOŁOWY (16 godz.)
-
Action Learning
-
Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów i budowania rozwiązań innowacyjnych (brainstorming i jego odmiany w pracy z zespołami, kruszenie, myślenie lateralne, synektyka itp.)
-
Techniki facylitacyjne – wybrane techniki oceny pomysłów i priorytetyzacji rozwiązań
SEMINARIUM (6 godz.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 150,00 PLN
- Koszt usługi netto6 150,00 PLN
- Koszt godziny brutto41,00 PLN
- Koszt godziny netto41,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Serafin
dr Marcin Żółtak
• od 2003 pracuje jako konsultant rozwoju i zmiany organizacyjnej / trener – realizuje projekty doradcze z elementami edukacji, których celem jest diagnoza organizacyjna, projektowanie, wdrożenie i wprowadzenie zmian organizacyjnych. W tym zakresie pracował z ponad 100 organizacjami z 11 branż. Do grona klientów zaliczają się: Aluplast, Bahlsen, Bonduelle, Den Braven East, Kennametal Polska, Scandinavian Tobacco, BIMs PLUS, Eurocash, Grupa Muszkieterów, PEPCO, Piotr i Paweł, Yes Biżuteria, Żabka Polska, Allegro, PSE Info, Raben, BZ WBK Factor, Apator, GE.
Edukacja i doświadczenie w zakresie dydaktyki:
• 2001 – roczny kurs trenerów biznesu – Transmisja, Kraków
• Uniwersytet WSB Merito – od 2003 roku prowadzę zajęcia na studiach podyplomowych z tematyki związanej z zarządzaniem i organizacją. W części z nich wykorzystywane są elementy myślenia systemowego, „Zarządzanie zmianą w organizacji”, „Kultura organizacyjna”, „Projektowanie systemów organizacyjnych w administracji”
• UE – do 2018 roku prowadziłem zajęcia na studiach MBA, „Myślenie systemowe w zarządzaniu organizacją”, obecnie prowadzę zajęcia: „Budowanie zespołów projektowych”, „Zarządzanie zmianą w realizacji projektów IT”, „Zarządzanie ryzykami w projektach CSR i IT”
• 2007/2010 - kurs terapii systemowej 1 i 2 stopnia WTTS
• 2011 - studia podyplomowe „System thinking - organizational aspects” Open University / University of Bedfordshire
• 2013 - studia podyplomowe „Change management in an organ
Tomasz Szwed
Prowadzi szkolenia i work shopy z zakresu doskonalenia umiejętności menedżerskich, rozwoju osobistego i rozwoju zespołów. Współpracował lub współpracuje m.in. z: mBank, Ikea Industry, Allegro, Wunderman Thompson i innymi organizacjami biznesowymi i administracją państwową. Od wielu lat współpracuje z Uniwersytetem WSB Merito w Poznaniu, gdzie jest autorem programu i konsultantem merytorycznym podyplomowych studiów coachingu. W ramach studiów Master of Busines Administration prowadzi moduł efektywności osobistej „Odkryj swój potencjał”.
Zajmuje się konsultacjami indywidualnymi, coachingiem i pomocą psychologiczną (terapia skoncentrowana na rozwiązaniu). Członek stowarzyszenia terapeutów TSR
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf bądź na platformie moodle. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu , należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.merito.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- praktyczna praca z zespołem
- wykorzystanie narzędzi z zakresu coachingu zespołowego/analiza materiału video
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami oraz studiami przypadków.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 17:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 17:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 150 godzin dydaktycznych = 112 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Adres
Adres
1. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 2A
2. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 1A
3. VIII LO – ul. ul. Cegielskiego 1
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami