Zarządzanie strategiczne i marketing w czasach VUCA
Zarządzanie strategiczne i marketing w czasach VUCA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia są przeznaczone dla obecnej i przyszłej kadry zaangażowanej w budowę strategii działania, strategii sprzedaży, strategii marketingowej oraz pracowników odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w organizacjach niezależnie od ich wielkości. Dla właścicieli, członków zarządu, średniej i wyższej kadry menedżerskiej oraz osób aspirujących do tych stanowisk.
Ukończenie studiów może stanowić wsparcie w ścieżce rozwoju zawodowego oraz awansu w organizacji dla osób, które mają aspiracje pracy na stanowiskach menedżerskich w obszarze marketingu i sprzedaży. Poruszane podczas studiów zagadnienia przygotowują również do planowania strategicznego właścicieli firm oraz zarządy.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie absolwenta, który skutecznie spełni swoją rolę jako osoba podejmująca strategiczne decyzje lub mająca na nie wpływ, opracowująca strategię lub ją modyfikująca, skutecznie wdrażająca zaplanowane zmiany w przedsiębiorstwie w czasach dużej zmienności i niepewności oraz niejednoznaczności sytuacji (VUCA). Cel ten zostanie zrealizowany poprzez rozwój i wzmocnienie kluczowych kompetencji poprzez nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania strategiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA- wykazuje się wiedzą na temat metod i narzędzi analizy strategicznej - nabywa wiedzę z zakresu budowania modeli biznesowych - nabywa wiedzę z zakresu różnych alternatywnych metod budowania propozycji wartości dla klienta - nabywa wiedzę z zakresu budowania strategii marki nabywa wiedzę z zakresu zarządzania ceną - nabywa wiedzę, czym jest wideo marketing i jakie są typy treści wideo - poznaje mechanizmy podejmowania decyzji przez klientów w oparciu o neuronaukę | Kryteria weryfikacji Minimum 50% poprawnych odpowiedzi na pytania testowe wielokrotnego wyboru. Ocena odpowiedzi na pytania dotyczące metod i narzędzi analizy strategicznej, budowania modeli biznesowych, alternatywnych metod budowania propozycji wartości, strategii marki oraz zarządzania ceną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI- przeprowadza z wykorzystaniem narzędzi poznanych na studiach analizę strategiczną - opracowuje modele biznesowe i - przeprowadza ocenę przy wykorzystaniu narzędzi takich jak mapa empatii i persona klienta do lepszego zrozumienia klienta - stosuje narzędzia do budowy propozycji wartości dla klienta - opracowuje i wdraża strategię komunikacji z odbiorcami - wykorzystuje w praktyce narzędzia do tworzenia innowacji - planuje dostarczanie wartości na ścieżce doświadczeń klienta -planuje działania online wspierające sprzedaż -ocenia, czy jego firma potrzebuje marketingu wideo -wdraża innowacje wartości w praktyce społeczne | Kryteria weryfikacji Opracowanie i prezentacja projektu, w którym absolwent stosuje narzędzia do budowy propozycji wartości dla klienta, planuje innowacyjne rozwiązania oraz planuje dostarczanie wartości na ścieżce doświadczeń klienta. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się SPOŁECZNE- obserwuje trendy i prowadzi analizy strategiczne - pracuje samodzielnie i w zespole - jest świadomy/a swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju, jest otwarty/a na doskonalenie swoich kompetencji | Kryteria weryfikacji Autorefleksji i ocen własnych kompetencji, w tym identyfikacja mocnych stron oraz obszarów wymagających rozwoju, a także plany dalszego doskonalenia swoich umiejętności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Wprowadzenie do kierunku, rola i znaczenie strategicznego podejścia do planowania rozwoju firmy, marketingu i sprzedaży (8h)
- Rola i znaczenie zarządzania strategicznego i marketingu w czasach dużej zmienności i niepewności (VUCA)
- Wprowadzenie do kierunku - nakreślenie kluczowych obszarów podlegających kształceniu
- Lidership w zarządzaniu strategicznym, marketingu, budowaniu propozycji wartości
Kluczowe kompetencje w zarządzaniu przedsiębiorstwem i budowaniu propozycji wartości (8h)
- Predyspozycje i osobowość menedżera – diagnoza i trening umiejętności społecznych
- Testy predyspozycji zawodowych wraz informacją zwrotną
- Analiza mocnych stron i obszarów do rozwoju
Analiza strategiczna organizacji i otoczenia (16h)
- Jak wyprzedzać trendy?
- Analiza strategiczna organizacji – po co i jak to robić?
- Narzędzia do analiz strategicznych – PEST, SWOT, BCG, analiza konkurencji, BSC, zintegrowane metody analizy
- Mapowanie procesów w przedsiębiorstwie
- Benchmarking
- Określanie potrzeby i celów zmian w przedsiębiorstwie
Modele biznesowe – kanwa modelu Osterwaldera (16 godz.)
- Idea i powstanie modelu
- Poszczególne elementy modelu
- Całościowy model i powiązania między elementami
- Tworzenie propozycji wartości w centrum uwagi modelu
- Definiowania propozycji wartości – praktyczne wykorzystanie
- Dostarczanie korzyści i uśmierzanie bólu klientów
- Budowanie całościowego modelu dla swojej firmy
- Ocena modelu – pomocne pytania
Design Thinking – tworzenie nowych produktów i innowacyjnych
rozwiązań, projektowanie innowacji wartości (16 godz.)
- Metodyka Design Thinking w aspekcie budowania propozycji wartości
- Wykorzystanie narzędzi DT do tworzenia produktów i nowych rozwiązań
- Czynnik ludzki w DT
- Etapy generowania pomysłów i ich testowanie
- Użyteczność rozwiązań i innowacji dla końcowych odbiorców jako czynnik sukcesu
- Analiza case study
Błękitny ocean – praktyczne wykorzystanie narzędzi do tworzenia
innowacji (8 godz.)
- Idea Blue Ocean, historia i przykłady wdrożeń
- Narzędzia Błękitnego Oceanu
- Kanwa strategii
- Diagram 4 działań
- Cykl wrażeń nabywcy
- Nie-klienci – desegmentacja rynku
Projektowanie doświadczeń klienta a dostarczanie wartości (8 godz.)
- Innowacja wartości w kształtowaniu satysfakcji klienta
- Czym są doświadczenia klienta
- Punkty styku klienta z usługą/produktem
- Dostarczanie wartości na ścieżce doświadczeń klienta
- Projektowanie doświadczeń klienta
- Podróż klienta – krótka i długa
- Mapa podróży klienta – analiza
- Plan działania na podstawie mapy podróży
Pricing (16 godz.)
- Czym jest pricing?
- Elementy pricingu
- Wpływ ceny na zysk firmy
- Ocena atrakcyjności klientów
- Polityka udzielania rabatów
- Ocena efektywności działań
- Parabola cen – konstruowanie cenników
Neuromarketing a potrzeby klientów (16 godz.)
- Zastosowanie neuronauk w praktyce marketingowej
- Co lubi mózg klienta / odbiorcy / konsumenta
- Mechanizmy podejmowania decyzji i przywiązania w aspekcie neuronauk
- Neuromarketing – 7 kluczowych zasad skuteczności
- Przegląd dobrych praktyk z zakresu neuromarketingu
Strategia komunikacji – efektywne rozwiązania w zakresie komunikacji
z odbiorcami (16 godz.)
- Sztuka komunikacji z perspektywy oddziaływania na innych.
- Zrozumienie oczekiwań odbiorcy z perspektywy czynników psychologicznych
- Wizerunek menedżera z perspektywy komunikowania się z innymi
- Autoprezentacja jako świadome manipulowanie wrażeniem podczas komunikowania się
- Komunikacja informacyjna i perswazyjna
- Komunikacja niewerbalna z perspektywy oddziaływania na odbiorców
- Strategie komunikacji z perspektywy prezentacji produktów/usług. Techniki prezentacji. (warsztaty z kamerą)
Strategia marki – marketing online (8 godz.)
- Fundament silnej marki
- Strategia marki
- Jak wykorzystać silną markę w procesie sprzedaży
- Media społecznościowe
- Część praktyczna: zaplanowanie działań online wspierających proces sprzedaży
Automatyzacja procesów komunikacji (8 godz.)
- Metody automatyzacji komunikacji i procesów sprzedaży
- Badanie zachowań, preferencji, potrzeb użytkownika
- Zależność między aktywnościami odbiorcy, a jego przyszłymi decyzjami
- Dopasowanie przekazu do odbiorcy
- Automatyzacja komunikacji w praktyce – case study
Video marketing – nowoczesne formy komunikacji z rynkiem (8 godz.)
- Dlaczego video marketing jest ważny?
- Wady i zalety marketingu wideo
- Jakie korzyści może przynieść wideo marketing Twojej firmie?
- Czy moja firma potrzebuje wideo marketingu? Dlaczego?
- Wideo marketing z perspektywy oddziaływania na odbiorcę
- Budowa relacji z klientami i własnego wizerunku nadawcy
- Formy video marketingu, typy i treści wideo
- Case Studies – case studies – omówienie przykładowych materiałów video klientów, których działania przełożyły się na realny sukces
- Warsztaty z zakresu opracowywania materiałów
Wdrażanie innowacji wartości w praktyce (16 godz.)
- Wdrażanie innowacji wartości jako projekt
- Kluczowe aspekty wdrażania innowacji
- Analiza interesariuszy i planowanie działań
- Monitoring realizacji strategii
- Czynniki sukcesu i czynniki krytyczne we wdrażaniu
- Mierzenie wymiernych efektów
- Angażowanie interesariuszy w proces zmian
Seminarium 8 godz.
Forma zaliczenia:
- test półroczny,
- praca dyplomowa w formie projektu,
- obrona pracy w grupach projektowych.
Ocena wszystkich elementów zaliczenia będzie stanowić ocenę końcową.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 545,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 545,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto37,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto37,19 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Kośmicki
Absolwent Politechniki Poznańskiej, MBA na AE i Georgia States University, ukończył Psychologię w Zarządzaniu na UAM Poznań.
Zajmuje się kompetencjami pracowników, ustalaniem strategii przedsiębiorstw, wartościowaniem wynagrodzeń.
Hanna Łowicka
Anna Kornacka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Zapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
- Chorzowie,
- Poznaniu,
- Szczecinie,
- Warszawie
poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Test
- praca dyplomowa/projekt wraz z prezentacją
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty i niedziele od 9:00 do 16:00
- wyjątkowo mogą pojawić się zajęcia w piątki w godz 16:00-21:00
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 176 godzin dydaktycznych = 132 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.