Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji24-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy i umiejętności na temat: zrozumienia i pozytywnego wykorzystania czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (takich jak: pochodzenie etniczne, wiek, płeć, przekonania); wykorzystania różnorodności organizacyjnej w celu zwiększenia innowacyjności, sprawiedliwości organizacyjnej i osiągnięcia lepszych wyników biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodnościi wielokulturowości. | Kryteria weryfikacji • Potrafi wskazać i omówić obowiązujące w kraju regulacje prawne dotyczących równouprawnienia pracowników oraz pozytywnego wykorzystania różnorodności i wielokulturowości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników. | Kryteria weryfikacji • Rozpoznaje i rozwiązuje ewentualne konflikty wynikające z różnic kulturowych, respektując przy tym równość i wzajemny szacunek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Kryteria weryfikacji • Akceptuje różnorodność, inicjuje skuteczne programy do wykorzystania różnorodności i wielokulturowości w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje postępy w zakresie równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej, w tym przeprowadza ankiety pracownicze i audyty kultury organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą. | Kryteria weryfikacji • Tworzy rozwiązania zapewniające pełną integrację pracowników z firmą. Potrafi ocenić czy rozwiązania, które wdraża zapewniają dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników. Poprawnie analizuje efektywność wdrażanych rozwiązań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału. | Kryteria weryfikacji • Aktywnie promuje wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk. Jasno komunikuje wartości i oczekiwania związane z rozwojem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji • Potrafi zaproponować narzędzia i strategie, które firma może wykorzystać aby przeciwdziałać konfliktom wynikającym z różnicy stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje i organizuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.). | Kryteria weryfikacji Angażuje pracowników w działania związane z poszanowaniem i wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności, takie jak aktywny udział w szkoleniach, warsztatach czy inicjatywach organizacyjnych promujących różnorodność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji • Angażuje pracowników w inicjowanie i uczestniczenie w projektach międzykulturowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji • Analizuje dane dotyczących efektywności i satysfakcji pracowników z różnych kultur w danym miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program:
- Idea różnorodności – jak zdefiniować różnorodność i jakie korzyści przynosi różnorodność?
- Definicje różnorodności oraz sposoby ich interpretacji
- Różnorodny zespół – czyli jaki? Charakterystyka ze względu na kryteria m.in. wieku, płci, narodowości etc.
- Korzyści i atuty różnorodnych i wielopokoleniowych zespołów.
2. Jak sprawić, by różnorodność łączyła a nie dzieliła? Różnorodność jako Źródło Innowacyjności
- Jak różnorodność wpływa na procesy decyzyjne i problem-solving
- Kreowanie zespołów zróżnicowanych pod względem umiejętności i doświadczeń
- Przykłady innowacyjnych organizacji opierających się na różnorodności
3.Równość i Sprawiedliwość Organizacyjna
- Zapewnianie równego dostępu do szans i zasobów
- Eliminowanie dyskryminacji w miejscu pracy
- Koncepcja sprawiedliwości organizacyjnej i jej znaczenie
4. Zintegrowane Zarządzanie Różnorodnością w Procesach HR
- Wprowadzanie polityk i procedur zapewniających różnorodność
- Działania rekrutacyjne sprzyjające zróżnicowaniu zespołów
- Programy rozwoju dostosowane do różnych grup pracowników
Dzień 2
- Mierzenie Efektywności Zarządzania Różnorodnością
- Narzędzia do monitorowania i oceny różnorodności w organizacji
- Analiza wskaźników biznesowych związanych z różnorodnością
- Doskonalenie działań w oparciu o feedback i wyniki ocen
2. Zrozumienie różnorodności w zarządzaniu
- Definicja różnorodności i jej rola w zarządzaniu zespołem
- Analiza korzyści wynikających z różnorodnego zespołu
- Rozważanie wyzwań związanych z zarządzaniem różnorodnością
- Koło różnorodności, czyli z czego wynikają różnice (wymiar kulturowy, organizacyjny, zewnętrzny, wewnętrzny).
3. Diagnoza zespołu i identyfikacja różnorodności
- Techniki diagnozowania różnorodności w zespole
- Identyfikacja różnych aspektów różnorodności, w tym pokoleniowej
- Ocena wpływu różnorodności na wydajność i efektywność zespołu
Dzień 3
- Wprowadzenie do przywództwa włączającego.
- Czym jest przywództwo włączające?
- Jakie warunki należy spełnić, aby mówić o przywództwie włączającym?
- Budowanie środowiska „Diversity&Inclusion”.
- 4 obszary przywództwa włączającego. Praktyki wspierające przywództwo włączające.
2. Kierowanie zespołem różnorodnym
- Lider inkluzywny vs lider demotywujący
- Zasady i praktyki zarządzania zespołem w kontekście budowania przywództwa włączającego.
- Style kierowania jak łączyć z funkcją motywowania?
- Typy osobowości - reakcja na motywator
- Współzależność etapów rozwoju zespołu od stylu zarządzania i typu pracownika
- Potrzeba uznania i akceptacji – technika motywacji UF
- Trzy style prowadzenia rozmowy motywującej
- Budowanie kultury dialogu – udzielanie, pozyskanie
i przyjęcie informacji zwrotnej.
3. Przekrojowe praktyki różnorodności i kultury włączającej jako podstawa tworzenia przywództwa inkluzyjnego
- Różnorodność i kultura włączająca w rekrutacji.
- Różnorodność i kultura włączająca w zatrudnieniu.
- Różnorodność i kultura włączająca w onboardingu.
- Różnorodność i kultura włączająca a możliwości rozwoju (awans zawodowy i podnoszenie kwalifikacji).
- Różnorodność i kultura włączająca a ocena i monitoring postępów.
- Różnorodność i kultura włączająca a offboarding.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Idea różnorodności – jak zdefiniować różnorodność i jakie korzyści przynosi różnorodność? | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Różnorodność jako Źródło Innowacyjności | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Równość i Sprawiedliwość Organizacyjna | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Zintegrowane Zarządzanie Różnorodnością w Procesach HR | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Mierzenie Efektywności Zarządzania Różnorodnością | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Zrozumienie różnorodności w zarządzaniu | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Diagnoza zespołu i identyfikacja różnorodności | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Diagnoza zespołu i identyfikacja różnorodności | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Wprowadzenie do przywództwa włączającego. | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Kierowanie zespołem różnorodnym | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Przekrojowe praktyki różnorodności i kultury włączającej jako podstawa tworzenia przywództwa inkluzyjnego | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Przekrojowe praktyki różnorodności i kultury włączającej jako podstawa tworzenia przywództwa inkluzyjnego | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 11-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 368,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 368,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Kacprzak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały dydaktyczne zostaną przekazane w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
- 2 przerwy kawowe x 15 min
- 1 przerwa x 30 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi