Design thinking w praktyce biznesowej - forma zdalna w czasie rzeczywistym TERMIN GWARANTOWANY
Design thinking w praktyce biznesowej - forma zdalna w czasie rzeczywistym TERMIN GWARANTOWANY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla kadry średniego i wyższego szczebla.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie Uczestnika do stosowania metody design thinking. Uczestnik będzie stosował techniki rozwiązywania problemów, tworzenia nowych, innowacyjnych produktów, usług lub procesów poprzez określenie prawdziwych potrzeb konkretnego odbiorcy, będzie także budował wartość w oparciu o inteligentny produkt/usługę.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Myśli twórczo zgodnie z design thinking | Kryteria weryfikacji - definiuje design thinking- definiuje kluczowe kroki design thinking i jego zastosowanie - charakteryzuje elementy psychologii twórczości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje problem | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje sposoby rozpoznawania czy problem jest właściwie zdefiniowany- charakteryzuje narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Generuje rozwiązania i pomysły | Kryteria weryfikacji - definiuje zasady twórczego generowania pomysłów- charakteryzuje narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów - definiuje czynniki hamujące generowanie pomysłów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje prototypowanie | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje narzędzia budowania prototypów dla usług i produktów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Testuje | Kryteria weryfikacji - definiuje kryteria używane podczas testów- charakteryzuje narzędzia testowania: analizy eksperckie, badania z użytkownikami i testy statystyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
AGENDA SZKOLENIA
- Myślenie twórcze i design thinking
- Czym jest design thinking?
- Kluczowe kroki metody design thinking.
- Zastosowanie design thinking.
- Elementy psychologii twórczości - kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego?
- Co zabija twórczość? - inhibitory procesu twórczego.
- Design thinking - krok 1 - empatyzacja
- Jak wejść w skórę odbiorcy?
- Jakie dane analizować?
- Narzędzia empatyzowania:
- persony
- mapa empatii
- badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas analizy realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 2 - definiowanie problemu
- Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany?
- Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
- Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi w trakcie definiowania realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 3 - generowanie rozwiązań i pomysłów
- Zasady twórczego generowania pomysłów.
- Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje.
- Czynniki hamujące generowanie pomysłów.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi podczas generowania pomysłów dla realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 4 - prototypowanie
- Dlaczego prototypy są tak ważne?
- Narzędzia budowania prototypów dla usług i produktów: od młotka i desek po oprogramowanie do prototypowania aplikacji mobilnych.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego.
- Design thinking - krok 5 - testowanie
- Dlaczego warto testować?
- Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
- Środowisko testowania.
- Narzędzia testowania: od analiz eksperckich po badania z użytkownikami i testy statystyczne.
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi testowania dla realnego problemu biznesowego.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Myślenie twórcze i design thinking
Czym jest design thinking?
Kluczowe kroki metody design thinking wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Zastosowanie design thinking.
Elementy psychologii twórczości - kiedy myślimy twórczo, jakie są warunki myślenia twórczego? wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Design thinking - krok 1 - empatyzacja
Jak wejść w skórę odbiorcy?
Jakie dane analizować? wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Narzędzia empatyzowania:
persony
mapa empatii
badania społeczne: od etnografii po narzędzia ilościowe wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Design thinking - krok 2 - definiowanie problemu
Jak rozpoznać czy problem jest właściwie zdefiniowany? wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Dobrze i źle zdefiniowane problemy.
Narzędzia wspierające definiowanie problemów np. 5 Why, diagram Ishikawy wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 30-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Design thinking - krok 3 - generowanie rozwiązań i pomysłów
Zasady twórczego generowania pomysłów wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Narzędzia twórczego myślenia wspierające generowanie pomysłów: od udoskonalonej burzy mózgów po superpozycje wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Design thinking - krok 4 - prototypowanie
Dlaczego prototypy są tak ważne? wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Praktyczne wykorzystanie narzędzi prototypowania dla realnego problemu biznesowego wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Design thinking - krok 5 - testowanie
Dlaczego warto testować? wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Definiowane kryteriów jakie powinny być spełnione podczas testów.
Środowisko testowania wykład | Prowadzący Katarzyna Balcerowicz | Data realizacji zajęć 31-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto164,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Balcerowicz
Analiza biznesowa i zarządzanie wymaganiami w projektach
Coaching i psychologia w praktyce biznesowej
Komunikacja w projektach informatycznych
Projektowanie interfejsów użytkownika
Użyteczność GUI, prototypy, makiety, UCD
Certyfikaty i wykształcenie AgilePM® Practitioner and Approved Trainer
AgileBA® Practitioner
PRINCE2® Foundation
Certified Scrum Master
Change Management Foundation
MSP® Managing Successful Programmes
IBUQ® Certified Professional for Usability Engineering
REQB® Certified Professional for Requirements Engineering
ISTQB Certified Tester
UML2 - OMG Unified Modeling Language Professional
Programming (Python, HTML5), University Of Michigan
International Coaching Certification (ICC licencja nr 3019)
Coachwise Essential (international Coaching Federation)
Akademia Mistrzów Treningu, Szkoła Gier i Symulacji
Akademia Mistrzów Treningu, Szkoła Studium Przypadku
Studiowała na wydziale anglistyki Uniwersytetu Adama
Mickiewicza w Poznaniu, oraz Uniwersytetu Warszawskiego
Doświadczenie trenerskie Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia autorskie oraz od 10 lat coaching wyższej kadry
menadżerskiej.
Autorka szkoleń i warsztatów łączących lingwistykę, psychologię, coaching i zarządzanie
projektami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie:
https://altkom.sharepoint.com/sites/Sprzedaz/SitePages/Karty-zg%C5%82oszenia.aspx?csf=1&web=1&e=AD94u3&CID=72b4df7a-33bb-461a-b23f-e9b58ac84b2c
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.