Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową
Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- pracowników, menedżerów, którzy pragną wykształcić, polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi
- osoby, które chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidulanie i w pracy zespołu.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową" przygotowuje uczestników do prowadzenia skutecznej komunikacji, poprzez wykorzystanie strategii porozumiewania się w relacjach indywidualnych i zespołowych oraz zastosowanie metod pozytywnej perswazji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie skutecznej komunikacji w relacjach indywidualnych i zespołowych | Kryteria weryfikacji • identyfikuje zasady komunikacji i współpracy w zespole• charakteryzuje skuteczne strategie porozumiewania się w relacjach indywidualnych i zespołowych • definiuje metody pozytywnej perswazji • omawia strategiczne metody porozumiewania się | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje sięw relacjach indywidualnych i zespołowych w sposób efektywny i skuteczny | Kryteria weryfikacji • udziela informacji zwrotnej do koordynowania współpracy• wykorzystuje różne formy perswazji w komunikacji indywidualnej i zespołowej • rozpoznaje i dopasowuje komunikację do preferowanych ról społecznych • analizuje trudne sytuacje w porozumiewaniu się • buduje efektywność zespołu poprzez efektywną komunikację menedżera i zespołu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
1. Efektywne porozumiewanie się nastawione na współpracę: warunki i zasady
- Warunki efektywnego porozumiewania się, usprawnianie formy i treści komunikatu
- Elementy wiedzy o komunikacji językowej: cel, struktura, środki, adresat
- Metoda ramowania komunikatów zgodnie z ich celem perswazyjnym
- Określenie pozytywnych wzorców porozumiewania się w grupie
2. Udzielanie informacji zwrotnej i koordynowanie współpracy
- Cztery główne formy przekazywania informacji zwrotnych
- Metoda SPINKA: przekazywanie niewygodnych/trudnych informacji zwrotnych
- Narzędzia udzielania informacji zwrotnych: informacja, opinia, ocena
- Kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny
- Koordynowanie współpracy poprzez efektywne przekazywanie informacji zwrotnych
3. Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie
- Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów w porozumiewaniu się: 7 wzorców trudnego zachowania i sposoby radzenia sobie z nimi
- Identyfikacja typu konfliktu (Koło Konfliktu) a sposoby rozwiązywania go
- Metody rozwiązywania trudnych/konfliktowych sytuacji: negocjacje, perswazja, zjednywanie
4. Zasady kształtowania strategii porozumiewania się z różnymi podmiotami
- Zasady świadomego wpływania na przebieg procesu porozumiewania się
- Różnicowanie stylu i rejestru językowego w komunikacji z różnymi podmiotami
- Reguły perswazji a dobór strategii i form komunikacji werbalnej
- Strategia kształtowania trafnego komunikatu: kto, co, kiedy, jak, dlaczego, gdzie?
5. Skuteczne porozumiewanie się a podział ról w zespole
- Role w zespole wg M. Belbina: kwestionariusz preferowanych ról zespołowych
- Kierowanie zespołem zgodnie z preferowanymi rolami; budowanie efektywności zespołu na podstawie preferencji w zakresie adekwatnych działań i funkcji
- Ćwiczenie: symulacja współpracy w zespole na bazie ról zespołowych
6. Efektywna komunikacja w organizacji pracy zespołu
- Wprowadzanie zasad organizacyjnych w zespole
- Zespół jako katalizator a ograniczenia myślenia grupowego
- Monitorowanie procesu działań zespołowych: systematyzacja cyklu uczenia się i poszukiwania nowych rozwiązań w pracy zespołu
- Praktyka kierowania procesem grupowym: ćwiczenia symulacyjne
7. Budowanie długofalowej efektywności zespołu
- Zaangażowanie pracownika w proces definiowania i dopasowania celów operacyjnych
- Role menedżera wobec podwładnych: lider / nadzorca / coach
- Wzorce porozumiewania się lidera i zespołu podnoszące efektywność współpracy
- Menedżer jako coach: rozwijanie indywidualnych umiejętności komunikacyjnych pracowników poprzez modelowanie zachowań menedżera.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Efektywne porozumiewanie się nastawione na współpracę: warunki i zasady | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Udzielanie informacji zwrotnej i koordynowanie współpracy | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie cz.1 | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie cz.2 | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 03-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Zasady kształtowania strategii porozumiewania się z różnymi podmiotami | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Skuteczne porozumiewanie się a podział ról w zespole | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Efektywna komunikacja w organizacji pracy zespołu | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Budowanie długofalowej efektywności zespołu | Prowadzący dr hab. Adam Skibiński | Data realizacji zajęć 04-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 570,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 090,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr hab. Adam Skibiński
dr hab. (UAM w Poznaniu, 2004) językoznawstwo ogólne, specjalność: komunikologia;
dr (UAM w Poznaniu, 1997) językoznawstwo ogólne; semantyka ogólna
mgr (Inst. Psychologii UAM w Poznaniu, 1991) psychologia kliniczna.
Psycholog i stypendysta Fulbrighta. Posiada praktyczną wiedzę psychologiczną i bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla biznesu w dziedzinie efektywnej komunikacji, psychologii negocjacji, sprzedaży doradczej i obsługi klienta, organizacji i planowania pracy oraz efektywności osobistej.
Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie oraz szkoleniach z zakresu negocjacji na poziomie podstawowym i zaawansowanym, komunikacji wewnątrz organizacji, zarządzania zasobami ludzkimi, obsługi klienta, budowania zespołów i zarządzania sobą w czasie.
Pracował między innymi dla takich firm jak PKN Orlen, Software AG Polska czy BZ WBK Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.
Zajmuje się zagadnieniem usprawniania przepływu informacji w organizacji. Specjalizuje się w modelowaniu sprawnej komunikacji w grupie oraz technikach efektywnego uczenia się.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.