Kalifikacja wstępna w zakresie prawa jazdy kategorii C,C1,CE,CE1 ( 280 godz. ) wraz z egzaminem państwowym.
Kalifikacja wstępna w zakresie prawa jazdy kategorii C,C1,CE,CE1 ( 280 godz. ) wraz z egzaminem państwowym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są osoby chcące wykonywać przewóz rzeczy w zakresie prawa jazdy kat. C,C1,CE,CE1.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji22-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi281
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie osób do pracy w zawodzie kierowcy zawodowego wykonującego przewóz rzeczy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zapoznanie uczestnika z zasadami bezpieczeństwa i racjonalnej jazdy w transporcie drogowym w zakresie przewozu rzeczy. Efektem uczenia jest przygotowanie uczestnika kursu do zdania egzaminu państwowego w WORD. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja na podstawie umiejętności nabytych podczas szkolenia. Egzamin państwowy w WORD. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Miasta / Starostwo / Prezydent Miasta
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program 280 GODZ. zegarowych szkolenia
|
|
2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad 2.1.1. Maksymalny czas pracy kierowcy w transporcie drogowym. 2.1.2. Stosowanie rozporządzeń: Rady (EWG) nr 3821/85 i Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 561/2006; kary za nieużywanie, nieprawidłowe używanie i ingerencję w urządzenie rejestrujące. 2.1.3. Prawa i obowiązki kierowców w zakresie kwalifikacji wstępnej i szkolenia okresowego. |
3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy. 3.1.1. Rodzaje wypadków przy pracy w transporcie drogowym. 3.1.2. Statystyka wypadków drogowych. 3.1.3. Udział samochodów ciężarowych/autokarów w wypadkach drogowych. 3.1.4. Statystyki dotyczące zabitych i rannych w wypadkach drogowych. 3.1.5. Straty materialne i finansowe. |
3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych emigrantów 3.2.1. Problemy związane z międzynarodową przestępczością transgraniczną i przemytem. 3.2.2. Środki zapobiegawcze. 3.2.3. Metody i cele działań przestępczych. 3.2.4. Przepisy prawa i obowiązki kierowcy oraz obowiązki przewoźnika w tym zakresie. |
3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym 3.3.1. Zasady ergonomii. 3.3.2. Zachowania i postawy stanowiące zagrożenie. 3.3.3. Kondycja fizyczna i ćwiczenia sprawnościowe. 3.3.4. Ochrona osobista. |
3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych 3.4.1. Zasady zdrowego, regularnego odżywiania. 3.4.2. Wpływ alkoholu, narkotyków i innych substancji na zachowanie. 3.4.3. Objawy, przyczyny, skutki zmęczenia i stresu. 3.4.4. Zasadnicza rola podstawowego cyklu pracy/odpoczynku. |
3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych. 3.5.1. Ocena sytuacji krytycznej. 3.5.2. Unikanie komplikacji w razie wypadku. 3.5.3. Wzywanie pomocy. 3.5.4. Pomoc poszkodowanym i udzielanie pierwszej pomocy. 3.5.5. Postępowanie w razie pożaru. 3.5.6. Ewakuacja osób z samochodu ciężarowego /pasażerów z autobusu. 3.5.7. Zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich pasażerów. 3.5.8. Reakcja na akty agresji. 3.5.9. Podstawowe zasady sporządzania informacji z wypadku. |
3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika 3.6.1. Znaczenie poziomu usług świadczonych przez kierowcę dla przewoźnika. 3.6.2. Rola kierowcy. 3.6.3. Kontakty kierowcy z innymi osobami w czasie pracy. 3.6.4. Utrzymanie pojazdu. 3.6.5. Organizacja pracy. 3.6.6. Handlowe i finansowe skutki sporów występujących w pracy kierowcy. |
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
wymaganiami przepisów BHP i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu 1.3.1. Siły działające na pojazd podczas jazdy. 1.3.2. Zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającemu obciążenia pojazdu oraz profilowi jezdni. 1.3.3. Obliczenie obciążenia użytkowego pojazdu lub zespołu pojazdów. 1.3.4. Obliczenie objętości użytkowej. 1.3.5. Rozłożenie ładunku. 1.3.6. Skutki oddziałujące przy przekroczeniu nacisku ładunku na oś. 1.3.7. Stabilność pojazdu i środek ciężkości. 1.3.8. Rodzaje opakowań i palet. 1.3.9. Podstawowe kategorie towarów, które wymagają zabezpieczenia ładunku. 1.3.10. Techniki mocowania, również za pomocą lin i łańcuchów. 1.3.11. Zastosowanie taśm mocujących. 1.3.12. Sprawdzenie urządzeń mocujących. 1.3.13. Zastosowanie urządzeń transportu wewnętrznego (w szczególności wózki widłowe). 1.3.14. Zakładanie plandeki i jej zdejmowanie. |
1.4 Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych 1.4.1. Jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa. 1.4.2. Jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa. 1.4.3. Jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa. 1.4.4. Jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu. 1.4.5. Jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie. 1.4.6. Kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym (w szczególności wyjęcie cylindra membranowego, regulacja hamulców, kontrola złączek pneumatycznych, kontrola przewodów pneumatycznych, kontrola nastaw regulatora siły hamowania (ręcznego i automatycznego). 1.4.7. Nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, pokazująca działanie hamulców, ze zwróceniem uwagi na wpływ hamowania na prowadzenie pojazdu. 1.4.8. Nauka jazdy ze wzniesienia z użyciem obu układów hamulcowych albo osobno. 1.4.9. Nauka jazdy z kontrolą wskazań Prędkościomierza i obrotomierza na różnych biegach. 1.4.10. Nauka jazdy ciężarówką z ładunkiem: ruszanie pod górę, rozpędzanie się do 50 km/h i mierzenie czasu w przypadku pojazdu z ładunkiem i bez ładunku. 1.4.11. Ostrożne próby układów hamulcowych ciężarówki podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska spadku siły hamowania i sposobu reagowania na nie. 1.4.12. Próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu. 1.4.13. Nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy. |
2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów 2.2.1. Warunki uzyskania licencji przez wykonującego przewóz drogowy i dostępu do rynku przewozów drogowych. 2.2.2. Umowy i konwencje wielostronne, rozporządzenia. 2.2.3. Dwustronne umowy międzynarodowe. 2.2.4. Rozporządzenia techniczne. 2.2.5. Stosunki umowne w transporcie drogowym: przepisy międzynarodowe i krajowe. 2.2.6. Odpowiedzialność wykonującego przewóz drogowy za dostawy oraz zwolnienia z tej odpowiedzialności 2.2.7. Dokumenty wysyłkowe; prawidłowe wykorzystywanie i wypełnianie dokumentów. 2.2.8. Dokumentacja |
3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji rynku 3.7.1. Transport drogowy w stosunku do innych rodzajów transportu. 3.7.2. Działalność w zakresie przewozu drogowego rzeczy. 3.7.3. Organizacja i formy prowadzenia działalności w zakresie przewozu drogowego rzeczy. 3.7.4. Specjalizacje w zakresie transportu w szczególności. 3.7.5. Transport kombinowany. Czas trwania kursu • część podstawowa: 195 godz. zegarowych • część specjalistyczna: • część teoretyczna: 65 godz. zeagrowych • część praktyczna: 20 godz.zegarowych Podstawa prawna : załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. Nr 53, poz. 314 z 2010 r. z późn. zmianami) |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 500,00 PLN
- Koszt usługi netto3 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto12,46 PLN
- Koszt godziny netto12,46 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Rutecka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Książki, materiały dydaktyczne
Warunki uczestnictwa
- profil PKK
- badania lekarskie i psychologiczne
Informacje dodatkowe
Zajęcia praktyczne w ilości 20 godz. ustalane są indywidualnie z uczestnikiem szkolenia w terminie 23.07.2024 - 22.11.2024
Szczegółowe informacje dostępne u Dostawy Usługi.
Koszt szkolenia wraz z egzaminem 3500,00 ( w tym koszt egzaminiu 50.00 zł )
Adres
Adres
Miejsce realizacji zajęć praktycznych 62-510 Konin, ul. Spółdzielców 3
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi